برگزاری نشست انتخاباتی با موضوع ضرورت مشارکت در انتخابات در دانشگاه آزاد اراک

نشست انتخاباتی «ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو» با حضور نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی و مسئولان واحدهای دانشگاهی استان مرکزی در واحد اراک برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ نشست انتخاباتی با موضوع؛ «ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو» با سخنرانی علی اکبر کریمی نماینده مردم شریف اراک ،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و با حضور رییس ،اعضای هیات رییسه واحد اراک ،روسای واحدها ومراکز آموزشی استان ، مدیران گروه های آموزشی در سالن جلسات حضرت امام خمینی(ره) دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک بر گزار شد .

حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در ابتدای این نشست ضمن خوشامدگویی و تبریک دهه کرامت، گزارشی از برنامه های انجام شده در خصوص حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰در دانشگاه آزاداسلامی اراک ارائه کرد.

رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی گفت: برگزار ۱۰ تریبون تخصصی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از تاریخ ۱۰ خرداد تا ۲۶ خرداد با سخنرانی اعضای هیات رییسه دانشگاه بعد از نماز ظهر در مسجد دانشگاه که هر کدام از مدعوین از نگاه و دریچه تخصص خود راهکارها و انتقادات خود را برای پویایی و ارتقاء سطح بینش و آگاهی جامعه بیان کردند،برگزاری ۲ تریبون آزاد دانشجویی در محوطه دانشگاه با حضور برخی از دانشجویان و برگزاری دو نشست بصیرت افزایی و یک وبینار تخصصی تحلیل روانشناختی نقش آفرینی دانشگاهیان در انتخابات ۱۴۰۰ از مهمترین برنامه های دانشگاه در این مدت بوده است.

رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی گفت: انتخابات از اهمیت ویژه ای در کشور برخوردار است، بویژه از لحاظ جهت دهی به سیاست هایی که معمولا کاندیدای منتخب دارند و باعث مقبولیت و مشروعیت نظام است.

وی افزود: امید است با یک هم افزایی بتوانیم مشارکت مردم را بالا ببریم، کشور ما کشور امام زمان( عج) ، شهید چمران و شهید سلیمانی است و نقشی که همه باید ادا کنیم باید در راستای برنامه های این بزرگواران باشد و بتوانیم کار را به اهلش بسپاریم.

کلانتری بیان کرد: باید نامزد اصلح را انتخاب کنیم و همه ما در پیشگاه خداوند مسئول هستیم.

در ادامه علی‌اکبر کریمی منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، گفت: جهان حاضر به سمت الکترونیکی شدن خدمات رفته که ما طی سال های گذشته به صورت جزیره ای عمل کردیم و هیچ دولتی نتوانسته ارایه خدمات الکترونیک به صورت یکپارچه را انجام دهد.

وی افزود: در حال تلاش هستیم که بحث داده هایی که در کشور وجود دارد و می تواند یکپارچه سازی آنها سطح شفافیت در جامعه را به میزان بسیار بالایی در جامعه افزایش دهد، ساماندهی کنیم.

کریمی ابراز کرد: امروز ۵۰ درصد از فعالان اقتصادی جامعه فرار مالیاتی دارند و پیش بینی ما این است که اگر این شفافیت به میزان واقعی در جامعه انجام شود، درآمد مالیاتی دولت می تواند دو برابر شود و این از نیازهای اساسی است که مورد غفلت قرار گرفته و می تواند در دولت آینده به عنوان یک اولویت لحاظ شود که همزمان با تحولاتی که اتفاق می افتد بتوانیم این خدمات را آسان و ارزان و سریع به مردم با کمترین هزینه و بیشترین سطح شفافیت بدهیم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشگاهیان یکی از گروه های مرجع هستند که با توجه به ضرورتی که برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای است انتظارات این است که شما و همه مردم تلاش کنیم و کمک و همفکری داشته باشیم به مردم تا با حضوری پررنگ در انتخابات شرکت کنند و انتخابی آگاهانه داشته باشند تا شاهد اعتلای میهن اسلامی باشیم.

کریمی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: حضور مردم در صحنه انتخابات که صحنه سرنوشت ساز است قطعا می تواند تاثیرات مهم و گسترده ای در معادلات سیاسی داخل کشور و صحنه بین المللی داشته باشد. این رای ها می تواند سرنوشت کشور را تعیین کند و به همین دلیل حضور در انتخابات امری ضروری است.

وی افزود: در انتخابات ۲۸ خرداد جاری که برگزار می شود هم انتخاب ریاست جمهوری و هم شوراهای اسلامی شهر و روستا و در برخی شهرها هم انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت.

نماینده مردم اراک خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردمی می تواند تصمیم گیرنده اقتدار نظام و سرنوشت کشور باشد و سرمایه ای باشد برای منتخبین مردم جهت اجرای برنامه ها و مطالباتی که مردم از آنها دارند و هر چه این پشتیبانی قوی تر باشد فرد منتخب می تواند با اقتدار بیشتری برنامه های خویش را در راستای تحقق مطالبات مردمی انجام دهد.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در صحنه بین المللی نیز پشتوانه‌ای بسیار مهم برای ماست و به همین دلیل یکی از موضوعاتی که همواره در تمام انتخابات مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بوده تلاش برای افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است. 

کریمی تصریح کرد: علی رغم کنایه ها و دروغ هایی که گفته می شود که تلاش می کنند مردم در انتخابات شرکت نکنند همیشه رهبر انقلاب مشوق مردم بودند و تاکید دارند که مردم در انتخابات شرکت کنند و این یک راهبرد است که نشانگر اهمیت این موضوع است، ضمن اینکه چه در زمان امام راحل و چه توسط مقام معظم رهبری هیچ گاه چیزی به مردم تحمیل نشده و مصداقی برای مردم تعیین نکردند، ملاک ها را گفته اند تا مردم آزادانه در انتخابات شرکت کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتخابات حق مردم است و این مردم هستند که باید پای صندوق های رای تصمیم بگیرند.

وی گفت: امروز دنیا با سیاست صادرات است که رشد اقتصادی خود را دنبال می کند، ما هم همین سیاست را باید داشته باشیم و نمی توانیم در کشور را ببندیم و بگوییم خودکفا می شویم و کاری به دنیا نداریم، این سیاست غلطی است و شدنی و منطقی نیست، پس باید تلاش کنیم علاوه بر رفع نیازهای داخلی، رویکرد صادرات و استفاده حداکثری از اقتصاد جهانی و تعامل با کشورهایی که حاضرند با ما کار کنند داشته باشیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این دولت نزدیک به یکسال سفیری در چین نداشتیم و وقتی از ظرفیت کشور همسایه که صدها هزار دلار واردات دارند سهم ما بسیار ناچیز است و دولت ما حاضر نیست حتی سفرهای رسمی به افغانستان داشته باشد و الان بالاترین میزان صادرات ما به عراق و افغانستان است و اینها فرصت های ما است که دولت موجود برای آنها ارزشی قائل نمی شود.

کریمی تاکید کرد: در جاهای مختلف دنیا فرصت هست و ما توان استفاده از آنها را داریم و علی رغم وجود مشکلات باید این عزم و اراده برای توسعه کشور و توسعه سیاست خارجی وجود داشته باشد.

وی افزود: این مردم هستند که باید انتخاب کنند چه مسوولی بیاید و دولت فعلی که ۸ سال با تمام اختیارات و حمایت ها کشور در اختیارش بود متاسفانه دیدیم تحولی در دولت و کشور حاصل نشد.

کریمی یادآور شد: با استفاده حداکثری از ظرفیت ها می شود کشور را رشد داد و از ظرفیت های خالی موجود استفاده کرد تا تولید و اقتصاد رشد کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید دولت جوان و انقلابی بیاید و دولت آقای روحانی دولت پیرمردها و بازنشسته ها بود و باید به جوانان میدان بدهیم تا کادرسازی شود و تا کی قرار است نسل های دهه اول و دوم انقلاب بر مسند باشند و در مورد انقلابی نیز رویکردی است که منافع ملی را بر همه چیز ترجیح می دهد.

وی بیان کرد: تمامی موفقیت هایی که حاصل شد با این روحیه بوده که امروز مورد نیاز جامعه است تا آینده کشور را بسازد و بحث امروز مردم وجود مدیران نالایق و فاسد است که بواسطه فساد و ناکارآمدی به کشور و منافع مردم آسیب می زنند و قطعا باید دولت آینده کسی باشد که سطح کارآمدی را در کشور افزایش دهد و یکی از ملاک های انتخاب دولت برای مردم فساد گریزی است که بتواند با توسعه پاکدستی این شائبه را از بین مردم ببرد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش مشارکت مردم، افزایش سرمایه اجتماعی نظام را به همراه دارد، ضمن اینکه انتخابات فرصتی است برای فعالیت نخبگان در جامعه تا افراد جدید با ایده ها نظریات و توانمندی های جدید به مردم معرفی بشوند و مردم باید با انتخاب خود زمینه و بستر حضور نخبگان در جامعه را فراهم کنند.

کریمی یادآور شد: حضور مردم پای صندوق های رای از نقاط ضعف دشمن بوده است و دشمن این سیاست را دنبال می کند که مردم را از حضور در انتخابات منع کند و این بر اهمیت انتخابات می افزاید. در ماه های گذشته به دلایل مختلف سردی و بی‌نشاطی بر فضای انتخابات حاکم شده و هنوز هم آثارش در جامعه وجود دارد که بخشی مربوط به بیماری کرونا و بخشی به واسطه‌ کاهش سطح انگیزه مردم برای مشارکت در انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین دلیل سردی فضای انتخابات این است که مردم  از شرایط امروز ناراضی و ناامید هستند، گفت: این سوال مطرح است که آیا مشکلاتی که در کشور است قابل حل است؟ آیا کسانی می توانند به صحنه ببایند و این مشکلات را حل کنند و یا غیر ممکن است حل شدن آنها؛ قاعدتا دوستانی که در انتخابات شرکت کرده اند مدعی هستند می توانند این مشکلات را حل کنند.

وی در پایان عنوان کرد: در کشور دو دیدگاه برای حل مشکلات داریم یکی برای انجام مذاکره با کشورهای غربی است و دیگری الزاما اینگونه نیست و می گوید ضمن اینکه باید از ظرفیت های خارجی استفاده کنیم و در عین حال راه حل مشکلات کشور را استفاده از ظرفیت های داخلی می داند و در عین حال مذاکره در فضای مناسب و برای کسب نتیجه باشد، پس این ترفندها ما را به نتیجه مطلوب نمی رساند. پس باید به گونه ای در این زمینه عمل کنیم که با انجام مذاکرات به نتیجه برسیم و بتوانیم مشکلات تحریم ها را حل کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099753

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =