سرکرده جدید گروهک «بوکو حرام» در نیجریه تعیین شد

گروه تروریستی «بوکو حرام» در نیجریه با تأیید کشته شدن سرکرده خود در درگیری با داعش در غرب آفریقا، جانشینی برای او تعیین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، گروه تروریستی «بوکو حرام» امروز پنج‌شنبه با انتشار ویدئویی کشته شدن «ابوبکر الشکوی» سرکرده این گروه در تاریخ ششم ماه جاری میلادی در جریان درگیری با داعش در غرب آفریقا را تأیید کرد.

بنابر گزارش شبکه فرانس ۲۴، «باکورا مودو» جانشین ابوبکر در این فیلم خطاب به عناصر بوکو حرام می‌گوید: «در میادین جنگ به کفار درسی بدهید تا بدانند الشکوی مردانی را جانشین خود باقی گذاشته است».

اخیرا «ابو مصعب البرناوی» سرکرده داعش در غرب آفریقا در یک فایل صوتی گفته بود که ابوبکر الشکوی از بیم به اسارت گرفته شدن توسط داعش، در یک انفجار انتحاری کشته شد.

به گفته وی عناصر داعش در جنگل سامبیسا توانسته بودند به الشکوی دست یافته و با او درگیر شوند اما او از بیم اسارت، خود را منفجر کرده است.

ارتش نیجریه مارس گذشته کشته شدن ۴۸ نفر از عناصر بوکو حرام در عملیاتی در شمال شرقی این کشور را اعلام کرد.

«محمد یریما» سخنگوی ارتش نیجریه گفت که این عملیات علیه عناصر بوکو حرام در دو منطقه «شیبوک» و «اسکیرا» در ایالت بورنو انجام و طی آن ۱۱ گروگان از اسارت این گروه تروریستی آزاد شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =