آغاز جنگ جدید سعودی علیه یمنی‌ها در مرز

دولت سعودی در سایه محاصره یمن، اقدامات جدیدی را در گذرگاههای مرزی به اجرا در آورده تا جنگ اقتصادی علیه مردم یمن را شدت بخشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، دولت سعودی اخیرا قوانین و موانع جدیدی را در گذرگاههای خود با یمن به اجرا در آورده که موجب شده است تا هزاران یمنی در پشت مرزها گیر افتاده و در گرمای طاقت‌فرسای هوا، در بیابان‌ها منتظر صدور مجوز ورود به عربستان باشند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، به گفته فعالان شبکه‌های اجتماعی، دولت سعودی تزریق دو نوبت واکسن کرونا را شرط ورود به خاک خود اعلام کرده و در حالیکه که واکسیناسیون در یمن هنوز آغاز نشده، هزاران زن و کودک و افراد بیمار در پشت گذرگاه «الودیعه» در استان حضرموت مجبور به گذران روز و شبشان در بیابان شده‌اند.

بسیاری از این افراد برای مداوا به عربستان سفر می‌کنند و پیش از این بارها وارد خاک این کشور شده و از آن خارج شده‌اند، اما اکنون مجبور هستند تا باقی مراحل درمانی خود را در شهرهای یمن به خصوص شهر «سیئون» ادامه دهند.

در همین حال دولت سعودی واکسن کرونا را به قیمت گزافی به یمنی‌ها می‌فروشد، مردمی که از شرایط اقتصادی دشوار رنج می‌برند و ارزش ریال یمنی به دلیل انتقال بانک مرکزی یمن به شهر «عدن» و چاپ بی ضابطه پول، به دشت کاهش یافته است.

علاوه بر درمان، بسیاری از افراد خواهان بازگشت به محل کارشان در عربستان هستند و اکنون پشت مرزها گیر افتاده‌اند و این مورد به فقر بیشتر جامعه یمن می‌انجامد.

قبل از عید فطر نیز دولت سعودی مانع خروج هزاران یمنی از عربستان شده بود. یمنی‌ها قصد داشتند تا تعطیلات عید فطر را در کنار خانواده‌هایشان بگذرانند که اجازه خروج از عربستان به آن‌ها داده نشد.

میان یمن و عربستان، تا پیش از آغاز جنگ، سه گذرگاه به نام‌های «الطوال»، «البقع» و «الودیعه» فعال بود. «الطوال»  در استان «حجه»، «البقع» در استان صعده و «الودیعه» در استان حضرموت که اکنون تنها گذرگاه «الودیعه» فعالیت دارد. گذرگاه «الطوال» نیز صرفا محدود به ورود کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =