گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ پایان رای‌گیری انتخابات۱۴۰۰/ درهای شعب اخذ رأی بسته شد

فرآیند اخذ رأی انتخابات ۱۴۰۰ ساعت ۲ بامداد پایان یافت.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۷ صبح امروز با دستور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در سراسر کشور آغاز شد.

ساعت ۰۲:۰۰/ پایان رای‌گیری انتخابات۱۴۰۰/ درهای شعب اخذ رأی بسته شد

سخنگوی ستاد انتخابات گفت: زمان رای‌گیری به پایان رسید و دیگر تمدید نمی‌شود؛ فقط کسانی که در شعب هستند می‌توانند رای بدهند.

ساعت ۰۱:۴۵ مسجد شکوهی ساری در آخرین دقایق رای گیری مملو از جمعیت

ساعت ۰۱:۴۰

حتی اگر اسم کاندیدا را اشتباه نوشته باشید، رای درست خوانده می‌شود.

ساعت ۰۱:۳۵/ باید از همه اخذ رای شود

هادی طحان نظیف عضو شورای نگهبان در توییتی با بیان اینکه گزارش‌ها حکایت از حضور مردم پای صندوق‌های رای دارد نوشت: باید از همه اخذ رای شود.

ساعت ۰۱:۲۵/ ترتیب شمارش آرا بر اساس مصوبه ستاد انتخابات

حداکثر تا ۲ بامداد، شعبی که دارای مراجعه کننده هستند بر مبنای اطلاعیه شماره ۳۰ ستاد انتخابات می توانند به فعالیت خودشان ادامه می‌دهند. سایر شعب نیز در صورت نبود مراجعه‌کننده و اتمام رأی‌گیری به شمارش آرا اقدام می‌کنند.

ساعت ۰۱:۲۰

عبدالناصر همتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به منظور پیگیری امورات مربوط به انتخابات وارد وزارت کشور شد.

ساعت ۰۰:۳۵/ اطلاعیه ستاد محسن رضایی خطاب به هواداران

ستاد مرکزی انتخابات محسن رضایی با انتشار اطلاعیه‌ای از ستادهای مردمی در استان‌ها و شهرستان‌ها خواست از اعلام‌ پیروزی یا اعلام راهیابی به دور دوم یا برگزاری هرگونه جشن یا تجمع تا زمان اعلام رسمی نتایج شمارش آراء، خودداری کنند.

در اطلاعیه ستاد انتخاباتی محسن رضایی که نیمه شب ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ منتشر شده، آمده است:

«طبق توصیه اکید محسن رضایی، لازم است از هرگونه اعلام‌ مستقیم یا غیرمستقیم مبنی بر پیروزی یا اعلام راهیابی به دور دوم یا برگزاری هرگونه جشن یا تجمع تا زمان اعلام رسمی نتایج شمارش آراء، خودداری شود.»

ستاد مرکزی انتخابات محسن رضایی در این اطلاعیه خاطرنشان کرده است: لازم است در ساعات باقی‌مانده تا ۲ بامداد، تمام توان خود را برای دعوت از هموطنان برای حضور پای صندوق‌های رأی و شرکت در تعیین سرنوشت به کار گیرید تا ایران قوی به دست شما زنان و مردان پرتوان ایرانی شکل بگیرد.

ساعت ۰۰:۳۰/ آخرین ساعات اخذ رای انتخابات ۱۴۰۰ در تهران

آخرین ساعات اخذ رای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، میان‌دوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حال برگزاری است.

ساعت ۰۰:۰۰

صف رای هم‌اکنون در حرم رضوی

ساعت ۲۳:۵۵

ساعات پایانی رای گیری در امامزاده صالح (ع) در شمال تهران

ساعت ۲۳:۵۰/ انتخابات تا ساعت ۲ تمدید شد

با مجوز ستاد ملی کرونا انتخابات ریاست جمهوری در شعب دارای مراجعه کننده تا ساعت ۲ بامداد تمدید شد.

ساعت ۲۳:۴۰/ محسن رضایی خواستار تمدید انتخابات تا ۲ صبح شد.

ساعت ۲۳:۳۵/ توضیحات شورای نگهبان درباره شکایات احتمالی از نحوه برگزاری انتخابات

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری طی اطلاعیه شماره ۱۳، توضیحاتی درباره شکایات احتمالی از نحوه برگزاری انتخابات ارائه کرد. این  اطلاعیه به شرح زیر است:

«بدین وسیله ضمن تشکر از آحاد مردم شریف ایران اسلامی و کلیه هیئت های نظارت و اجرایی سراسر کشور به اطلاع می رساند در اجرای تبصره ۱ ماده ۸۰ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، چنان چه کسانی از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند، می‌توانند ظرف مدت ۳ روز از تاریخ اخذ رأی، شکایت مستند خود را به هیئت های نظارت استان‌ها و شهرستان‌ها و یا دبیرخانه شورای نگهبان به نشانی تهران، خیابان امام خمینی، روبروی دانشکده افسری امام علی، خیابان فلسطین جنوبی، شورای نگهبان تسلیم نمایند.

بدیهی است به استناد تبصره ۲ ماده ۸۰ همین قانون، شکایاتی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان شامل نام، نام خانوادگی، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن و اصل امضای شاکی را داشته باشد.

همچنین مستند به تبصره ۳ ماده ۸۰ در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک و مغرضانه داوطلبان انتخاباتی را متهم نماید و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد، قابل تقلید و پیگیری است.»

ساعت ۲۳:۲۵/ وزیر کشور در انتخابات شرکت کرد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت.

ساعت ۲۳:۱۵/ احمد نادری از شعبات اخذ رای در شهرستان‌های مختلف استان تهران بازدید کرد

 احمد نادری رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تهران با حضور در شعبه‌های مختلفی در شهرستان‌های تهران، پردیس، دماوند و چندین مرکز اخذ رای گفت: هم اکنون ۹هزار صندوق رای در شهر و استان تهران فعال هستند. براساس بازدیدهای صورت گرفته و نیز نظارت دقیق ناظران ما در شعب، برخی تخلفات مشاهد شده است.

وی در این خصوص اظهار کرد: ما گزارش‌های مستند و نظارت‌های دقیقی داریم و به نامزدهایی که عاملان و طرفداران آنها اقدام به خرید و فروش رای کرده‌اند هشدار میدهیم که در صورت مسجل شدن این تخلف، آرای صندوق های مشکوک قطعا ابطال می‌شود.

رئیس هیات نظارت استان تهران در پایان تاکید کرد: به کلیه شهروندان شریف استان تهران این اطمینان را می‌دهیم که ناظران ما در کلیه شعب با هشیاری کامل فرایند رای‌گیری را زیرنظر داشته و از ذره‌ای از صیانت حقوق مردم در برابر متخلفان کوتاه نخواهند آمد.

ساعت ۲۳:۱۰/ درخواست ستاد همتی از وزارت کشور برای تمدید انتخابات تا ساعت ۲

ستاد عبدالنصار همتی در نامه‌ای به وزارت کشور با بیان اینکه برخی صف‌ها تا کوچه‌های پشت حسینیه ارشاد کشیده شده است خواستار تمدید زمان رأی‌گیری تا ساعت ۲ بامداد شد.

ساعت ۲۳:۰۰/ درخواست قاضی زاده هاشمی از وزیر کشور برای تمدید زمان رای‌گیری تا ساعت ۲

امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از وزیر کشور درخواست کرد که زمان رای گیری را تا ساعت ۲ بامداد تمدید شود.

ساعت ۲۲:۵۵

۱۵ ساعت حضور مستمر و پرشور مردم کرمان در کنار مزار شهید سپهبد حاج‎ قاسم سلیمانی برای شرکت در انتخابات

ساعت ۲۲:۴۰/ در صورت حضور مردم در شعبه‌ها، رای‌گیری تا ساعت ۲ تمدید می‌شود
جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور گفت: اگر در شهرستان یا حوزه‌ای مردم برای رای دادن حضور داشته باشند، رای‌گیری حتما تا ساعت ۲ بامداد تمدید می‌شود. وقتی صف ها و حضور هموطنان را ملاحظه می‌کنید می‌بینید که روند بسیار خوبی بود، اما باید صبر کرد تا تعرفه‌ها شمارش شود. پس از شمارش تعرفه‌ها، صورتجلسه تنظیم شده و سپس با ناظر به توافق می‌رسیم و  نتایج اعلام می‌شود. 

ساعت ۲۲:۳۵/ اعتراض نماینده قاضی‌زاده به اخلال در روند رأی‌گیری

از ابتدای آغاز روند اخذ رأی در ستاد انتخابات کشور، مصطفی طالب پور قشلاقی، نماینده سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری درنامه های جداگانه نسبت به اخلال در روند رای گیری انتقاد کرد.

مصطفی طالب پور قشلاقی نماینده ستاد قاضی زاده مستقر در ستاد انتخابات کشور در نامه های جداگانه به جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور نسبت به اعلام انصراف این نامزد انتخاباتی از حضور در فرایند رای گیری از سوی برخی شعب، تاخیر در آغاز فرایند اخذ رای و معطلی ۴ ساعته رای دهندگان، درج اشتباه کد نامزد مربوطه در شعب خارج از کشور، قطع دسترسی نماینده قاضی زاده در ستاد انتخابات کشور به سامانه های وزارت کشور برای بررسی آمار مشارکت کنندگان و نظارت و مخدوش کردن نام این نامزد انتخابات در برخی حوزه های رای گیری اعتراض کرده است.

ساعت ۲۲:۳۰/ ساعت ۲۲ پایان رای گیری در روستاهای استان تهران

شکرالله حسن بیگی معاون استاندار تهران گفت: باتوجه به تفویض اختیار به استانداران و هماهنگی بین هیئت نظارت شورای نگهبان و هیئت نظارت مجلس شورای اسلامی و با توجه به نظر فرمانداران، ساعت ۲۲ رای گیری در روستاهای استان تهران به اتمام رسید.

ساعت ۲۲:۲۵/ اطلاعیه مهم ستاد مردمی آیت الله رئیسی

شورای هماهنگی ستادهای مردمی سید ابراهیم رئیسی، با ابراز تأسف از اختلالات پیش‌آمده در روند اخذ آرا از آحاد ملت غیور ایران اسلامی در آغازین‌ساعات شروع فرایند انتخابات، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به این شرح است: 

امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام فرمود: 

جَعَلَ اللهُ سُبحانَهُ حُقوقَ عِبادِهِ مُقَدَّمَةً لِحُقوقِهِ.

خداوند سبحان حقوق بندگانش را مقدمة رسیدن به حقوق خود قرار داده است.

متأسفانه گزارش‌های مختلف ارسالی به این ستاد، حاکی از آن است که صبح امروز و در دو ساعت اولیه آغاز رأی‌‎گیری، ارتباط سامانه‌های فنی رأی‌گیری الکترونیک با مرکز، حدود یکصد دقیقه قطع بوده و بنابراین با وجود استقبال کم‌سابقه مردم برای مشارکت در انتخابات و همچنین پاسخ به دعوت رهبر معظم انقلاب برای حضور پرشور در این رویداد مهم، شمار زیادی از مردم عزیز ایران، به‌رغم ساعت‌ها ایستادن در صفوف طولانی، موفق به دادن رأی خود نشدند.

شورای هماهنگی ستادهای مردمی سید ابراهیم رئیسی، با ابراز تأسف از اهمال مسئولان اجرائی در این زمینه و همچنین با توجه به اهمیت بالای اخذ آرای تک‌تک هم‌میهنان عزیز، از شورای محترم نگهبان قانون اساسی می‌خواهد نسبت به تمدید زمان انتخابات تمهیدات لازم را فراهم آورد.

ساعت ۲۲:۱۰

استاندار یزد در توییتی نوشت: مشارکت در یزد از مرز همه نظرسنجی‌ها فراتر رفته است.

ساعت ۲۲:۰۵/ حمله ضدانقلاب به یکی از رای دهندگان ایرانی در بیرمنگام

در بیرمنگام انگلیس، منافقین و سلطنت‎طلبان به ایرانیانی که برای رای دادن می‌آیند، حمله می‌‎کنند.

سید مهدی حسینی متین کاردار سفارت ایران در لندن در توییتی نوشت: مدعیان دروغین دموکراسی با سوابق تروریستی و وابستگی به اجانب، امروز در شهر بررمنگام خانم محترمی را که فقط برای رأی دادن، ابتدایی ترین حق هرفرد برای مشارکت در تعیین سرنوشت، آمده بود، وحشیانه مجروح کردند. سفارت در حال پیگیری موضوع از مجاری رسمی است.

ساعت ۲۲:۰۰/ صندوق ۱۱۰ در محل تزریق واکسن کووایران برکت

عصر امروز صندوق ۱۱۰ که رهبر انقلاب رأی خود را در آن انداختند، به محل تزریق واکسن کووایران برکت رفت تا پژوهشگران و پزشکان این اختراع ایرانی مشارکت خود را در انتخابات ۱۴۰۰ به ثبت برسانند.

ساعت ۲۱:۵۵/رئیس مجلس وارد ستاد انتخابات کشور شد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی وارد ستاد انتخابات کشور شد.

ساعت ۲۱:۴۵/ ساعت اخذ رای تا ساعت ۲۴ امشب تمدید شد

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: طبق هماهنگی انجام شده با وزارت کشور ساعت اخذ رای تا ساعت ۲۴ امشب تمدید شد.

ساعت ۲۱:۱۵/ زمان اخذر رأی تا ساعت ۲۲ تمدید شد

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: زمان اخذ رای در سراسر کشور به مدت یک ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

ساعت ۲۱:۱۰/ موسوی: هرگونه گمانه‌زنی رسانه‌ای درباره میزان مشارکت فاقد اعتبار است

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص آمار و ارقام منتشر شده در برخی از رسانه‌ها در مورد میزان مشارکت مردم در انتخابات امروز تاکنون گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات صرفاً از طریق ستاد انتخابات کشور اعلام خواهد شد و هرگونه گمانه‌زنی رسانه‌ای در باره میزان مشارکت، فاقد هرگونه استناد و اعتبار است.

وی تأکید کرد: در خصوص اعلام آمار و ارقام میزان مشارکت در انتخابات، مردم صرفاً به اطلاعیه های رسمی ستاد انتخابات کشور توجه کنند.

ساعت ۲۱:۰۵/ امتناع مجریان انتخابات از ارسال صندوق‌های سیّار به مراکز درمانی

با گذشت بیش از ۱۳ ساعت از آغاز رسمی فرایند رأی‌گیری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، گزارش های دریافتی از منابع مردمی حاکی است، عدم ارسال صندوق سیار به مراکز درمانی برای اخذ رای بیماران و کادر درمان، باعث اعتراض این گروه از مردم شده است.

علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و نامزد انصرافی انتخابات هم در همین رابطه در توئیتی نوشت: «متاسفانه گزارش‌های مردمی حاکی از این است که هنوز در بسیاری از بیمارستان‌ها صندوق سیار نبرده‌اند و بیماران و کادر درمان معترض هستند. وزارت کشور انتقال صندوق رای به بیمارستان‌ها را پیگیری کند».

علاوه بر مراکز درمانی، گزارش‌های دیگری نیز دریافت شده که با وجود درخواست از مجریان انتخابات برای ارسال صندوق سیار جهت دریافت رأی سالمندان بستری در منزل که امکان خروج از خانه را ندارند، هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

ساعت ۲۱:۰۰/ ساعت کار مترو تا ۱۲ شب افزایش یافت

ساعت کار مترو تهران و حومه تا آخرین زمان رای گیری یعنی ۱۲ شب تمدید شد و علاوه بر این ۱۲ ایستگاه مترو هم دارای شعب اخذ هستند.

ساعت ۲۰:۵۰/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

با شروع موج جدید مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای از ساعاتی قبل، بنابر گزارش‌های ارسالی خبرنگاران تسنیم از استان‌های مختلف، برخی شعب اخذ رای در تعدادی از استان‌ها با کمبود تعرفه روبرو شده‌اند.

از جمله این استان‌ها می‌توان به خراسان رضوی، ایلام، سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان و غرب تهران اشاره کرد.

صبح امروز نیز در پی حضور گسترده و غافلگیرکننده مردم در اولین ساعات رای گیری در شعب، روند اخذ آرا با اختلال روبرو بود بطوری که برخی از شعب کار خود را با تاخیر یک ساعته آغاز کردند و در فرایند رای گیری نیز دچار اختلال شدند.

ساعت ۲۰:۴۴/ منتظری در جمع خبرنگاران: تخلفات انتخاباای زاید نیست

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور پس از بازدید از هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان در جمع خبرنگاران، گفت: امروز، روز بسیار ارزشمند و مبارکی برای ملت ایران بود. گزارش‌هایی که ما در سراسر کشور داشتیم، حاکی از این است که استقبال تا به حال خوب بوده است و امیدواریم تا پایان ساعات رأی گیری، کسانی هم که حضور پیدا نکردند، حماسه دیگری را بیافرینند.

وی بیان کرد: خوشبختانه تخلفات خیلی زیاد نیست که نگران کننده باشد. تنها مشکلی که به وجود آمده بود و قطعاً باید پیگیری شود، مسئله قطع سیستم است.

ساعت ۲۰:۴۰/ کمبود برگه‌های تعرفه در ساعات پایانی اخذ رأی، موجب سردرگمی و خشم مردم شده است

با نزدیک شدن به غروب آفتاب و خنک شدن هوا بسیاری از مردم که به خاطر دمای بالای هوا در ساعات ظهر و بعد از ظهر،‌ به پای صندوق‌های رأی نرفته بودند، در حوزه‌های انتخابیه حضور یافتند تا در انتخابات مشارکت کنند اما گزارش‌ها از سراسر کشور حاکی است با وجود تأکیدات رهبر معظم انقلاب و هشدارهای کارشناسان، بسیاری از حوزه‌های اخذ رأی با کمبود برگه تعرفه مواجه شده‌اند و این موضوع موجب سردرگمی و خشم مردم شده است.

ساعت ۲۰:۳۵/ بازدید سخنگوی قوه قصاییه از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قصاییه از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان بازدید کرد.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۲۰:۲۰/ دریافت ۵۷۵۲ گزارش تخلف انتخاباتی

از زمان آغاز رسمی فرآیند رای گیری تا ساعت ۱۹:۰۰ روز جمعه ۲۸ خرداد، ۵۷۵۲ مورد گزارش مردمی از تخلفات انتخاباتی در سامانه مردم ناظر ثبت شده است که از این میان تعداد ۷۷۸ شکایت بین ساعات ۱۶ الی ۱۹ توسط مردم به ثبت رسیده است.

ساعت ۲۰:۰۰/ تیم ملی تکواندو در بیروت پای صندوق رأی رفت

تیم ملی تکواندوی کشورمان پس از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب عنوان نایب قهرمانی توسط بانوان و عنوان سومی توسط مردان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در "بیروت" لبنان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۹:۲۵/ کدخدایی: مشارکت خوب است و بهتر هم می‌شود

عباسعلی کدخدایی در اتاق مانیتورینگ شورای نگهبان در جمع خبرنگاران گفت: ان شاء الله خروجی تلاش‌های امروز خیر و مصلحت کشور را در برداشته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره میزان مشارکت گفت: مشارکت خوب است و انشالله بهتر می شود و تا ۱۲ شب هم ادامه دارد.

وی درباره تخلفات انتخاباتی، گفت: تخلفات مربوط به صبح بود و الان هم درباره تبلیغات و کمبود تعرفه شکایت‌هایی واصل شده است که پیگیری می‌شود و جای نگرانی نیست.

ساعت ۱۹:۲۰/ سید یاسر موسوی خمینی در انتخابات شرکت کرد

سید یاسر موسوی خمینی نوه بنیانگذار کبیر انقلاب با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۹:۱۰/ تمدید انتخابات تا ساعت ۲۱

بر اساس اطلاعیه شماره ۲۷ ستاد انتخابات کشور، زمان اخذ رأی در سراسر کشور به مدت دو ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۲۱ تمدید گردید

ساعت ۱۹/ حسین دهقان با حضور در امام‌زاده صالح تهران در انتخابات شرکت کرد.

دهقان مشاور مقام معظم رهبری در توییتی نوشت: ساعتی قبل در جوار حرم مطهر حضرت امام‌زاده صالح(ع) و در کنار مردم عزیزمان رای خود را به صندوق انداختم. ان‌شاءالله در سایه لطف علی ابن موسی الرضا(ع) شاهد روزهای بهتری برای مردم و میهن باشیم.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۸:۵۰/ وزیر راه و شهرسازی در دمشق رأی خود را به صندوق انداخت

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که برای سفر کاری به سوریه رفته است، با حضور در محل سفارت ایران در دمشق، در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۸:۴۰/ سه عضو شورای نگهبان با وزیر کشور دیدار کردند

محمدرضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و سید فضل الله موسوی و هادی طحان نظیف از اعضای حقوقدان شورای نگهبان از ستاد مرکزی انتخابات وزارت کشور بازدید و با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دیدار کردند.

حضور پرشور مردم اصفهان در انتخابات

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۸:۳۰

بازدید آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان از ستاد انتخابات کشور

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

شورای نگهبان: ۴ هزار و ۹۷۴ تخلف انتخاباتی گزارش شده است

بنا بر گزارش شورای نگهبان از زمان آغاز رسمی فرآیند رای گیری تا ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۸ خرداد، چهار هزار و ۹۷۴ مورد گزارش مردمی از تخلفات انتخاباتی در سامانه مردم ناظر ثبت شده که از این میان تعداد ۲۵۳۶ شکایت از عوامل اجرایی گزارش شده که توسط کارشناسان ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات پیگیری و دنبال شده است.

بر اساس اعلام شورای نگهبان، شکایت از تاخیر در آغاز فرآیند رأی گیری، کُندی عملکرد دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت، درج نام داوطلبان انصرافی ریاست جمهوری در آگهی‌های شعب اخذ رأی، پرسش عوامل اجرایی از مردم در خصوص اینکه قصد شرکت در کدام انتخابات را دارند، عدم ارسال صندوق سیار به برخی مراکز بیمارستانی و روستاها، از عمده‌ترین شکایات و گزارش‌های ثبت شده در سامانه مردم ناظر است.

نامه آیت الله جنتی به وزیر کشور درباره اخلال در رای گیری ها

با توجه به اخلال های به وجود آمده در برخی شعب در سراسر کشور و گزارشات گسترده مردمی دبیر شورای نگهبان به وزیر کشور در این خصوص نامه ای نوشت.

آیت الله جنتی

دبیر شورای نگهبان در نامه‌ای به رحمانی‌فضلی وزیر کشور خواستار رفع مشکل اخلال در فرآیند اخذ رای شد.

متن نامه آیت الله احمد جنتی به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر رحمانی‌فضلی

وزیر محترم کشور

سلام علیکم

با احترام، با عنایت به گزارش‌های متعددی از استان‌های مختلف، صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به کارگیری شده در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا موجب کندی رأی‌گیری و تشکیل صف‌های طولانی و اخلال در فرایند اخذ رأی شده است.

لذا مستدعی است ترتیبی اتخاذ گردد تا به منظور رعایت حقوق مردم، رأی گیری در انتخابات شوراها در حوزه‌های مربوطه از طریق تعرفه کاغذی انجام پذیرد.

احمد جنتی

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری»

جانباز دوران جنگ تحمیلی با کپسول اکسیژن پای صندوق رای

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۷/ کروبی رأی داد

غلامحسین کرباسچی در توئیترش تصاویر رای دادن مهدی کروبی را منتشر کرد.

انتخابات ریاست جمهوری 1400 , انتخابات 1400 ,

اعتراض مردم به همتی در حسینیه ارشاد

همتی

صبح امروز و در حالی که اکثر چهره های سیاسی با حضور در مراکز رای گیری، طبق روال همچون سایر مردم در صف های رای حضور پیدا کردند، اما بر اساس مشاهدات عبدالناصر همتی در زمان حضور در حسینیه ارشاد، خارج از نوبت پای صندوق های اخذ رای رفته که این موضوع با اعتراض برخی مردم حاضر در صف های این حسینیه همراه بود و البته همتی به این موضوع بی اعتنایی می کند! 

در زمان حضور همتی کمتر از ۱۵ نفر هوادار، او را همراهی میکردند و شعارهایی در حمایت از وی سر دادند که این موضوع موجب اعتراض بسیاری از مردم گردید. 

در همین رابطه یک کاربر در توئیتی نوشته است: صفحه اینستاگرام همتی، به شکل لایو داشت رای دادنش را نشون می داد. گویا آقای همتی بدون رعایت صف می خواست رای بده، تو همون لایو یکی با صدای بلند اعتراض کرد که آقای همتی شما انگار به رعایت صف اعتقاد ندارین، چی جوری می خواین رییس جمهور بشوین!

همتی

اطلاعیه۲۶ ستاد انتخابات کشور: زمان اخذ رای در سراسر کشور تا ساعت ۱۹ تمدید شد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۶خود اعلام کرد: با موافقت وزیر کشور، زمان اخذ رای در سراسر کشور به مدت دو ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۱۹ تمدید گردید.
اطلاعیه۲۶ ستاد انتخابات کشور: زمان اخذ رای در سراسر کشور تا ساعت ۱۹ تمدید شد

متن کامل این اطلاعیه، بدین شرح است:

ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره ۲۶

 نظر به استقبال عموم مردم برای شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و موافقت وزیر کشور، اخذ رای برای انتخابات های مذکور در سراسر کشور به مدت دو ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۱۹ تمدید گردید.

ستاد انتخابات کشور

ساعت ۱۶:۳۵/ دعوت ناوگروه نیروی دریایی ارتش از مردم برای شرکت در انتخابات

پیام ناوگروه ۷۷ نیروی دریایی ارتش از شمال اقیانوس اطلس: از نعمت مشارکت در انتخابات محرومیم اما از مردم می‌خواهیم تا با مشارکت خود، پشتیبان سربازان دور از خاک خود باشند.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۶:۳۰

آیت الله جوادی آملی در محله احمدآباد شهر دماوند رای خود را به صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۵:۵۵/ تعرفه‌های یک حوزه در شهرستان کهگیلویه تمام شده است!

با وجود آنکه قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفته بود که گزارش‌ها از کمبود تعرفه درست نیست اما به نظر می‌رسد تعرفه های یک حوزه در شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد تمام و شعبه اخذ رأی تعطیل و نماینده سید ابراهیم رییسی از شعبه اخراج شده و ستاد رئیسی در نامه‌ای به شورای نگهبان از این اتفاق شکایت کرده است. 

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

صف طولانی مردم شیراز برای رأی دادن

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۵:۵۲/ هیچ اخلالی در فرآیند رأی‌گیری نداریم

جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: مشکلات به وجود آمده در ابتدای فرایند رای‌گیری به سرعت برطرف شد و در حال حاضر هیچ‌گونه اخلالی وجود ندارد.

ساعت ۱۵:۵۰/ جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در انتخابات شرکت کرد

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با حضور در محل اخذ رای گیری فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی، رأی خود را در صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران گفن:اینکه نیروی هوایی همیشه خط شکن بوده و در پیروزی انقلاب نقش ویژه‌ای داشته است. کارکنان نیروی هوایی ارتش از قبل شروع انقلاب تا به امروز  نسبت به مسائل روز کشور کاملاً آشنا و بصیر بوده و هستند و امروز نیز گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۵:۴۰/ پایان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران در چین 

رأی‌گیری در کشور چین پایان یافته و روند شمارش آرا بلافاصله آغاز خواهد شد.

ساعت ۱۵:۳۵/ قائم مقام دبیر شورای نگهبان: گزارش‌ها درباره کمبود تعرفه صحیح نیست

سیامک ره پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان با حضور در هیات نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: تعداد تعرفه‌ها و مقداری که چاپ و در استان‌ها توزیع شده بیش از صددرصد است و این بدین معناست که بر فرض مثال اگر صددرصد واجدین شرایط هم شرکت کنند، بیش از آن هم تعرفه وجود دارد، بنابراین در زمینه میزان تعرفه مشکلی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: همچنین اگر تعرفه شعب تمام شود، هم از طریق ناظران و هم عوامل اجرایی و هم سیستم‌های آنلاینی که وجود دارد، میزان مصرف تعرفه روشن می‌شود و قبل از بروز مشکل، تعرفه شعب تامین می‌شود.

ساعت ۱۵:۳۰/ میزان مشارکت بالا خواهد بود

حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: آماری که ۲۰ دقیقه پیش از میزان مشارکت دیدم و هرلحظه هم به آن اضافه می‌شد، نشان می‌داد که میزان مشارکت خوبی را شاهد خواهیم بود. توصیه ما این است آنهایی که انتقاد دارند، حتما برای بهبود وضع موجود شرکت کنند. آراء بالا در تسریع حل مشکلات کشور، موثر است.

وی درباره اعتراض‌ها به نحوه برگزاری انتخابات گفت: ارزیابی ما از وضعیت برگزاری انتخابات خوب است. یک اشکالاتی در حوزه پیکربندی برخی شعب در خوزستان پیش آمده بود که در حال حل شدن است. اما غیر از خوزستان، در استان دیگری مشکلی ایجاد نشده است.

درویشیان ادامه داد: برای برخی دستگاه‌ها  اشکالات فنی پیش آمده بود که درصد خیلی کمی است. در شعبی که نتوانستند به صورت آنلاین اخذ رای انجام دهند، به صورت آفلاین انجام دادند و قرار است اطلاعاتش را بلافاصه پس از رفع مشکل، در سیستم آنلاین منعکس کنند.

ساعت ۱۵:۲۰/ شرط شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۴ اعلام کرد: در انتخابات میان‌دوره ای مجلس شورای اسلامی کسانی حق رای دارند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رای داده اند و یا در هیچ یک از حوزه های انتخابیه شرکت نکرده و رای نداده باشند؛ همچنین کلیه هموطنان عزیز استان های تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران می‌توانند در انتخابات دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت نموده و به نامزد یا نامزدهای مورد نظر خود رای دهند.

«متن کامل این اطلاعیه، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره ۲۴

به اطلاع کلیه هموطنان عزیز درحوزه های انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «آستانه­ ی اشرفیه»، «تفرش، آشتیان و فراهان»، «گچساران و باشت»، «بهار و کبودرآهنگ» می‌رساند به استناد تبصره ۵ ماده ۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، در انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی کسانی حق رای دارند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رای داده اند و یا در هیچ یک از حوزه های انتخابیه شرکت نکرده و رای نداده باشند.

همچنین کلیه هموطنان عزیز استان های تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران می توانند در انتخابات دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت نموده و به نامزد یا نامزدهای مورد نظر خود رای دهند.

مجدداً تاکید می‌گردد عموم واجدین شرایط در هنگام مراجعه به شعب اخذ رای نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، خصوصاً استفاده از ماسک و همراه داشتن خودکار شخصی اهتمام نمایند».

انتخابات ۱۴۰۰ در مسجد لولاگر تهران

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

صف رأی ایرانیان مقیم کویت در گرمای شدید هوا

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

حضور شخصیت‌های سیاسی پای صندوق رأی

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۴:۲۵/ حضور والدین مسیح علی نژاد در انتخابات

پدر و مادر مسیح علینژاد با حضور در شعبه اخذ رای روستای قمی کلای بابل رأی خود را به صندوق انداختند.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۴:۲۰/ صف رأی دهندگان در حسینیه جماران

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۴:۱۰

با گذشت هفت ساعت از آغاز زمان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، روند اخذ رای همچنان در حسینیه ارشاد با حضور جمع کثیری از شهروندان تهرانی، عوامل اجرایی و ناظران انتخابات و همچنین رسانه های داخلی و خارجی ادامه دارد.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۴:۰۵/ شمخانی در انتخابات شرکت کرد

دریابان‌ علی شمخانی با حضور در پای صندوق رأی در انتخابات شرکت کرد و پس از آن در جمع خبرنگاران گفت: هرگامی که برای افزایش حضور و مشارکت مردم در انتخابات به عنوان نماد مردم سالاری برداشته می شود اقدامی در مسیر افزایش اقتدار،امنیت و مشروعیت نظام اسلامی و شرط لازم برای پیشرفت و توسعه و افزایش جایگاه بین المللی ایران عزیز است. ️

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۳:۵۵

علی مطهری رأی خود را در صندوق حسینه ارشاد انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

حضور شخصیت‌های فرهنگی پای صندوق‌های رأی

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۳:۵۰/ برای اخذ رأی هیچ مدرکی جز شناسنامه قابل قبول نیست

 ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۳ خود اعلام کرد: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه و شماره ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری به جز شناسنامه قابل قبول نیست.

ساعت ۱۳:۴۰/ نوه امام در نجف رأی داد

حجت الاسلام سیدعلی خمینی نوه امام خمینی (ره) در شعبه رای گیری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف حضور یافت و رای خود را در صندوق رای انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۳:۳۵/ شورای نگهبان بیش از سه هزار گزارش مردمی دریافت کرده است

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در هیات نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: شورای نگهبان از صبح امروز گزارش‌هایی درباره تاخیر در شروع برخی شعب اخذ رای دریافت کرده است که البته با پیگیرهای ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، بسیاری از مشکلات حل شده و در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.

 وی با بیان این که هنوز نمی‌توانیم نسبت به استفاده از تعرفه‌ها صحبت کنیم، افزود: از طریق سامانه مردم ناظر، بیش از سه هزار گزارش دریافت کردیم و بیشتر آنها مربوط به تاخیر در شروع اخذ رای گیری بوده که آن هم مربوط به دستگاه های احراز هویت استکه در حال حاًضر مشکل حل شده است.

حضور پیرمرد همدانی با قامتی خمیده پای صندوق رای

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۳:۲۲/ مدیر کل انتخابات شورای نگهبان: رای‌گیری دستی در صورت اختلال در رأی‌گیری الکترونیک

علیرضا نیلچی مدیرکل انتخابات شورای نگهبان امروز در حاشیه حضور در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون گزارشی که مبنی بر کسری تعرفه باشد، نداشته‌ایم. 

وی افزود: مجموعا ۱۵ درصد بیشتر از آمار واجدین شرایط تعرفه پیش‌بینی و چاپ شده و در دسترس فرمانداری ها قرار گرفته است. 

وی همچنین یادآور شد: اگر چنانچه مشکلی به وجود بیاید، نماینده اجرایی و نماینده هیات نظارت در محل انتخابات مشکل را به فرمانداری استانداری منتقل می‌کنند و سریع تعرفه را منتقل خواهند کرد؛ چرا که تعرفه به میزان لازم در دسترس است، بنابراین ما مشکلی از لحاظ کمبود تعرفه نداریم و به تعداد افراد حاضر در انتخابات و واجدین به تعداد میزان کافی تعرفه وجود دارد. اگر چنانچه کسری تعرفه هم به وجود بیاید حتما تامین خواهد شد. 

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان تصریح کرد: استقبال تاکنون بسیار خوب بوده است، اما در روند اجرایی و کارکرد دستگاهها، به خصوص در ساعت اولیه صبح مشکلاتی به وجود آمد که باعث اذیت شدن مردم شد. 

نیلچی در پایان گفت: اگر دستگاهی به هر دلیلی از رده خارج و دچار اختلال شد، بلافاصله رای‌گیری با ساز و کار پیش‌بینی شده به شکل دستی ادامه پیدا خواهد کرد؛ یعنی هیچ چیزی مانع اخذ رای از مردم و ملت عزیز کشورمان نخواهد شد. اگر چنانچه دستگاهی آماده نبود و ارتباط قطع شد به شکل دستی و تعرفه کاغذی رای‌گیری انجام می شود بنابراین برای حفظ سلامتی مردم و سلامت انتخابات این تعرفه ها پیش‌بینی شده که متوقف بر دستگاه‌ها نباشند.

 تصویری از خبرنگاران هنگام حضور رئیسی برای رای دادن

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

انتخابات در حوزه رای گیری سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۳:۱۱/ کدخدایی: تاکنون مشارکت خوب بوده است

عباسعلی کدخدایی در جمع خبرنگاران در محل هیات نظارت بر انتخابات گفت: ما از صبح گزارش هایی درباره تاخیر در شروع برخی شعب داشتیم که البته با پیگیری های ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بسیاری از مشکلات حل شده و در حال حاضر مشکل خاصی نداریم.

کدخدایی ادامه داد: هنوز نمی توانیم نسبت به بحث مصرف تعرفه ها صحبت کنیم.

وی بیان کرد: از طریق سامانه مردم ناظر بیش از سه هزار گزارش دریافت کردیم و عمده آنها مربوط به تاخیر به شروع اخذ رای گیری است که آن هم مربوط به دستگاه های احراز هویت بوده که در حال حاضر مشکل حل شده است.

کدخدایی اظهار کرد: تاکنون مشارکت خوبی را ملاحظه می کنیم، با توجه به آماری که از صندوق ها داریم؛ ان‌شاءالله در ادامه روز هم بهتر خواهد شد.

حضور بانوی ۹۷ ساله پای صندوق رای در مسجد امام خمینی (ره) قزوین در نخستین ساعات انتخابات

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۳:۰۹/ فرمانده پدافند هوایی ارتش در انتخابات شرکت کرد

 امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی روز جمعه با حضور در دانشگاه افسری خاتم الانبیا(ص) رای خود را به صندوق انداخت.

وی با تاکید بر حضور حماسی و همه جانبه اقشار مختلف در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران بار دیگر با حضور گسترده پای صندوق‌های رأی ، بیداری، عزم و اراده راسخ خود را به جهان نشان می دهند.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۳:۰۸

علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل رای خود را به صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۳:۰۳/ رئیس سازمان بازرسی کل کشور از ستاد انتخابات بازدید کرد

حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور از ستاد انتخابات کشور واقع در وزارت کشور بازدید کرد.

ساعت ۱۲:۵۰

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران صبح امروز با حضور در دبیرستان پسرانه مولوی در منطقه هفت تهران رای خود را به صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۲:۴۸/ عراقچی در وین رأی داد

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رییس تیم مذاکره‌کننده ایران که در وین به سر می‌برد، با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش، رای خود را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداخت. 

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت۱۲:۴۵/ افزایش مشارکت مردم در ساعات اولیه نسبت به دوره‌های گذشته

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران گفته است که آمار آرای ماخوذه هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما میزان حضور مردم نسبت به ادوار گذشته در این ساعات بیشتر شده است.

بندپی همچنین از مردم خواسته است حضور در پای صندوقهای رأی را به ساعات آخر نیندازند.

ساعت ۱۲:۴۰/ جلیلی با حضور در مسجد فاطمیه تهران رای خود را به صندوق انداخت

سعید جلیلی کاندیدای انصرافی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مسجد فاطمیه در محله خزانه بخارایی حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۲:۳۸

سید هادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در دبستان اندیشه امیرآباد رای خود را به صندوق انداخت. 

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۲:۳۶/ حجت‌الاسلام انصاری در جماران رأی داد

حجت‌الاسلام مجید انصاری روز جمعه پس از شرکت در انتخابات در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران‌ اظهار کرد: انتخابات و صندوق رای در نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون در حقیقت زبان مردم و ابزار اعمال اراده مردم در عرصه سیاسی و اداری کشور بوده و میعادگاه پیوند میان مردم و حاکمیت است.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۲:۳۵/ سیدحسن خمینی با حضور در جماران رای خود را به صندوق انداخت

سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام(ره) با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت. 

مجید انصاری سخنگوی مجمع روحانیون مبارز و قدرت ‌الله علیخانی نماینده سابق مجلس به همراه وی در انتخابات شرکت کردند و آرای خود را به صندوق انداختند.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۲:۳۲

سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی رای خود را در صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۲:۳۰/ قاضی‌زاده هاشمی رأی خود را به صندوق انداخت

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، پیش از ظهر امروز با حضور در حرم مطهر رضوی، رأی خود را به صندوق انداخت.

ساعت : ۱۲:۲۸

 صدیقه مصطفوی، دختر گرامی امام خمینی (ره)، با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

ساعت ۱۲:۲۵

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت. 

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۲:۲۰/ حضور نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات

نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت نظارت بر انتخابات قرار گرفتند.

ساعت ۱۲:۲۰/ عرف: اشکالات رأی‌گیری در «یک درصد» صندوق‌ها بوده است

جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور امروز در جمع خبرنگاران در محل ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: از مردم عزیز تشکر می‌کنیم که از ابتدای صبح با شور و شعور وارد میدان شدند.

وی تصریح کرد: در ابتدای کار، یک اشکالاتی بوجود آمد که با دستور وزیر کشور به سرعت از آنلاین به آفلاین رفتیم. این تعداد تنها در یک درصد صندوق‌های رأی بودند.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه‌داد: من از همین لحظه به تمام استانداران و فرمانداران ابلاغ می‌کنم در جایی که اختلال است، سریعا به صورت آفلاین انتخابات را برگزار کنند تا کسی برای این موضوع معطل نشود.

عرف در مورد انتشار لیست هایی در فضای مجازی با سرلیستی برخی از نامزدهای انصراف داده ریاست جمهوری گفت: مردم به لیست های فضای مجازی توجه نکنند و در جریان باشند که سه نفر از نامزدهای ریاست جمهوری انصراف داده اند.

وی در مورد اینکه بسیاری از بیماران کرونایی نسبت به عدم ارسال صندوق سیار برای رای‌گیری انتقاد داشته‌اند، تاکید کرد: ما با وزارت بهداشت و هلال احمر هماهنگ کرده بودیم، نماینده هلال احمر آمده و جلسه می‌گذاریم تا ببینیم این اقدام صورت گرفته است یا نه.

رئیس ستاد انتخابات کشور در مورد تعداد تعرفه های استفاده شده گفت : این آمار مرتب در حال تغییر است و من تا یک ساعت مشخصی را خدمت شما اعلام خواهم کرد.

ساعت ۱۲:۱۵/ حدادعادل رأی خود را در مسجد شهدای لرزاده به صندوق انداخت

غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور در شعبه اخذ رای مسجد شهدای لرزاده تهران در صف رای دهندگان ایستاد.

وی امروز رای خود را به صندوق مستقر در شعبه ۱۹۳۵ مسجد شهدای لرزاده تهران سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یازدهمین دوره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و همچنین ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۲:۱۰/ قاآنی در انتخابات شرکت کرد

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاههمزمان با برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری با حضور در یکی از شعب اخذ رای در تهران، آراء خود را به صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۱:۵۵

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دقایقی پیش در حوزه انتخابیه دبیرستان دخترانه فرزانگان، رای خود را به صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۱:۵۳/ امام جمارانی با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت

حجت‌الاسلام سید مهدی امام جمارانی عضو مجمع روحانیون مبارز دقایقی پیش با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۱:۵۰

سردار حسن رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز جمعه ۲۸ خرداد در حسینیه ارشاد حاضر شد تا رای خود را به صندوق این شعبه بیاندازد.

ساعت ۱۱:۴۷/ جهانگیری در ستاد انتخابات کشور رأی داد

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری پس از حضور در ستاد انتخابات کشور و انداختن رای خود در صندوق‌های رای گفت: امیدوارم مردم مشارکت خوبی داشته باشند و کسی را از بین کاندیداها انتخاب کنند که بتواند زمینه پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم در داخل و فضای بین‌الملل را به وجود بیاورد.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۱:۴۵/ طلایی در مسجدالنبی رأی داد

مرتضی طلایی  با حضور در مسجد النبی میدان هفت حوض نارمک رأی خود را در صندوق انداخته و گفت :از اوایل صبح که شعبات سطح شهر را نظاره گر بودم، حضور خوبی را شاهد هستیم و امیدواریم هر چه به سمت ظهر و بعدازظهر می‌رویم، استقبال بیشتری از مردم شاهد باشیم.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۱:۴۴/ وزیر کشور: مشکلی باشد، رأی‌گیری آفلاین انجام می‌شود

 عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور، در خصوص بروز مشکل در فرایند رأی‌گیری در برخی حوزه‌های اخذ رأی با بیان اینکه هیچ مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: ما ۷۰ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور داریم؛‌ در برخی جاها برق قطع می‌شود یا اتفاقی برای دستگاه می‌افتد که در همه این موارد امکانات تأمین می‌شود.

وی افزود: هیچ وقت و به هیچ وجه رأی‌گیری متوقف نمی‌شود و بلافاصله به صورت آفلاین انجام شده و سپس وارد سیستم می‌شود. 

وزیر کشور با تأکید بر اینکه حتماً رأی‌گیری سر وقت شروع شده است، عنوان کرد: هیچ وقت رأی‌گیری در هیچ شعبه‌ای از ساعت ۷ تا الان متوقف نشده و اگر اشکالی هم پیش بیاید که در ۷۰ هزار شعبه طبیعی است، به صورت آفلاین انجام می‌شود و سپس وارد سیستم می‌شود. 

رحمانی فضلی در پاسخ به سؤالی در خصوص مشکلات اخذ رأی در شعب خارج از کشور از جمله کالیفرنیا اظهار کرد: در این خصوص اطلاع دقیقی ندارم.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص نرسیدن صندوق‌های سیار برای اخذ رأی بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها گفت: در بیمارستان‌ها همیشه صندوق هست و برای آن دسته از بیماران کرونایی هم که قرنطینه هستند، اگر اطلاع بدهند در خانه‌هایشان صندوق می‌فرستیم.

وزیر کشور در حالی مدعی نبودن هیچ مشکلی در فرایند اخذ رأی می‌شود که گزارش‌های مردمی از صبح امروز حاکی است، در برخی شعب در تهران و شهرستان‌ها با وجود گذشت یک الی دو ساعت از ساعت ۷ صبح و منتظر بودن مردم، مسئولان شعب به بهانه عدم ابلاغ فر مانداری، نبودن تعرفه یا قطعی سیستم احراز هویت، از رأی‌گیری خودداری شده است.

ساعت ۱۱:۴۲/ مهرعلیزاده رای خود را به صندوق انداخت

محسن مهرعلیزاده نامزد انصراف داده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت. 

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۱:۴۰

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت. 

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۱:۳۷/ کندی‌های آغاز رأی‌گیری برطرف شده است

علی القاصی مهر دادستان تهران گفت: از شروع انتخابات تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر وجود مشکل و یا اخلال در بحث روند برگزاری انتخابات گزارش نشده است و انتخابات در صحت و سلامت کامل در حال برگزاری است.

دادستان تهران افزود: فقط هنگام شروع رأی گیری یک مقدار کندی سیستم‌ها گزارش شده بود که آن نیز برطرف شده است.

ساعت ۱۱:۳۵/ ابوترابی فرد در مسجد امام حسین (رع) رأی داد

حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، ضمن حضور در مسجد امام حسین (ع) برای شرکت در انتخابات، گفت: اولویت رییس‌جمهور بعدی ارتقای سطح فرهنگ در کشور، افزایش صداقت، امانت، پاسداری و احترام به حقوق دیگران و حراست از حقوق شهروندان باشد.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۱:۳۰/ فرمانداری تهران مانع حضور نمایندگان ناظر آیت‌الله رئیسی در شعب اخذ رأی شده است

فرمانداری تهران تا ساعت ۱۱ صبح امروز برای ناظران شعب آیت الله رئیسی کارت صادر نکرده است و از حضور ناظران وی در شعب اخذ رای ممانعت به‌عمل آمده است.

ساعت ۱۱:۲۸

محمدجواد آذری جهرمی به همراه خانواده پای صندوق رای در مدرسه تقوی‌نیا ازگل تهران حضور یافته و رأی خود را در صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۱:۲۱/ شعب دستورالعمل‌های فوری وزارت کشور را از صدا و سیما دریافت کنند.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۲ خود از اعضای شعب اخذ رأی خواست حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون روشن در دسترس داشته باشند تا دستورالعمل‌های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد مورد عمل قرار دهند.

ساعت ۱۱:۱۱/ ابتکار در انتخابات شرکت کرد

معصومه ابتکار معاون امور زنان و  خانواده ریاست‌ جمهوری، صبح امروز با حضور در حسینیه جماران، رأی خود را به صندوق انداخت.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی نگرانی‌ها در خصوص میزان مشارکت مردم گفت: رییس‌جمهوری که انتخاب می‌شود، رییس جمهور آن کسانی است که رای داده‌اند و کسانی که به هر دلیلی پای صندوق نیامده اند.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

حال و هوای انتخاباتی مزار شهید سلیمانی_گلزار شهدای کرمان

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

همه آمدند/ حضور پررنگ سالمندان پای صندوق‌های رأی

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۱:۰۰/ رییس دولت اصلاحات در انتخابات شرکت کرد

 محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات با حضور در حسینیه جماران، رای خود را در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس به صندوق انداخت. 

ساعت ۱۰:۵۵/ نامه نماینده ستاد رئیسی به وزیر کشور/ مشکل رأی‌گیری در حوزه‌های جنوب تهران را رفع کنید

سیدصولت مرتضوی نماینده ستاد آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در وزارت کشور، صبح امروز در نامه‌ای به وزیر کشور، به اختلال در فرآیند رأی‌گیری در حوزه‌های جنوب شهر تهران اشاره کرد و با انتقاد از این موضوع خواستار رفع مشکل از سوی وزیر کشور شد.

در این نامه آمده است: «احتراماً حسب گزارش‌های رسیده از جنوب شهر تهران، مردم شریف از آغازین دقایق رأی‌گیری در جلوی شعب اخذ رأی حاضر شده‌اند، اما تاکنون فرآیند اخذ رأی آغاز نشده است. خواهشمند است دستور فرمایید با قید فوریت نسبت به رفع مشکل و شروع فرآیند رأی‌گیری در این استان اقدام نمایند».

گفتنی است، از صبح امروز گزارش‌های ارسالی از سوی خبرنگاران فارس و منابع مردمی در سراسر کشور حاکی از آن بوده است، در برخی از حوزه‌ها با وجود تشکیل صف‌های مردمی از حدود ساعت ۷ صبح، به مدت یکساعت الی یک ساعت و نیم از رأی‌گیری خودداری شده و مسؤولان حوزه‌ها دلیل این مشکل را نبود تعرفه، قطع سیستم الکترونیک احراز هویت یا عدم ابلاغ از سوی فرمانداری‌ها اعلام کرده‌اند.

تا این لحظه پاسخی از سوی ستاد انتخابات کشور در خصوص این مشکل داده نشده است.

ساعت ۱۰:۵۰/ محسن رضایی رای خود را در حرم حضرت عبدالعظیم به صندوق انداخت

محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رای خود را  درحرم حضرت عبدالعظیم در شهر ری به صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۰:۴۶/ اعتراض رسمی ستاد رئیسی به اخلال در برگزاری انتخابات

ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی طی نامه‌ای شکایت خود را مبنی بر اخلال در برگزاری انتخابات در برخی از شعب به رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ارائه کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

«رئیس محترم کمیسیون تبلیغات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سلام علیکم

به استحضار می‌رساند علی‌رغم آغاز رأی‌گیری از ساعت ۷ صبح، گزارش‌های متعدد از مناطق مختلف کشور نشان‌دهنده وجود اخلال جدی در فرآیند برگزاری انتخابات است که به پیوست تعدادی از اعتراض‌های رسمی نماینده ستاد در وزارت کشور ارسال می‌شود.

خواهشمند است در بخش‌های خبری و برنامه‌های صدا و سیما و مراکز استان‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی و تذکر به مجریان و وزارت کشور اقدام عاجل را مبذول فرمائید.»

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۰:۴۵/ آیت الله سبحانی رأی خود را به صندوق انداخت

آیت الله جعفر سبحانی، صبح جمعه در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در قم شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۰:۴۳/ فرمانده کل ارتش رأی خود را به صندوق انداخت

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز جمعه با حضور در یکی از شعب مستقر در مجتمع مسکونی شهید سرلشکر فلاحی، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب شرکت در انتخابات را واجب عینی دانستند، ما هم سعی می‌کنیم واجبات خود را انجام دهیم.

فرمانده کل ارتش از ملت بزرگ ایران دعوت کرد که هرچه زودتر پای صندوق‌ رای بیایند و کار واجب را انجام دهند، کاری که واقعاً سرنوشت ملت را برای ۴ سال آینده تعیین می‌کند.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۰:۴۲ 

عبدالناصر همتی به منظور شرکت در انتخابات در حسینیه ارشاد حضور یافت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۰:۴۰

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در نخستین دقایق آغاز رای گیری با حضور در مسجد امام صادق(ع) کوی انقلاب آراء خود را به صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۰:۳۵/ ظریف در ترکیه رأی داد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که با هیئت همراه به منظور شرکت در مجمع دیپلماسی آنتالیا به ترکیه سفر کرده است  با حضور در شعبه اخذ رأی آنتالیا رای خود را در صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۰:۳۰/ راه‌های ارتباطی شورای نگهبان برای دریافت گزارش تخلفات انتخاباتی اعلام شد

شورای نگهبان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که هیات مرکزی نظارت آمادگی دارد تخلفات و شکایت مربوط به همه فرایند انتخابات را به صورت مستقیم دریافت کند.

متن اطلاعیه شورای نگبهان به شرح زیر است:

«با احترام و تبریک دهه مبارک کرامت، در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در استان‌های تهران، مرکزی، آذربایجان شرقی، کهکیلویه و بویر احمد، همدان، گیلان و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در استان‌های تهران مشهد، مازندران هیئت مرکزی نظارت آمادگی دارد تخلفات و شکایت مربوط به همه فرایند انتخابات را به صورت مستقیم از طریق ذیل دریافت نماید:

سامانه مردم ناظر: mardomnazer.shora-gc.ir

شماره تلفن متصل به شبکه های اجتماعی: ۰۹۳۶۳۲۳۳۸۳۹

شماره تلفن ثابت:۰۲۱۶۴۳۶۳۶۳۶

شماره فکس: ۰۲۱۶۴۳۶۳۴۳۱

ساعت ۱۰:۲۵/ آیت الله مکارم شیرازی رای خود را به صندوق انداخت

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۰:۲۰/ نقص دستگاه‌های احراز هویت و کُندی فرآیند رأی‌گیری

به علت فقدان سیم کارت برای دستگاه‌های احراز هویت در حوزه‌های انتخابیه در انتخابات ریاست‌جمهوری، شواراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس، فرآیند اخذ رأی به کندی صورت می‌گیرد. این مسئله موجب نارضایتی مضاعف مردم شده است که از صبح با قطعی سیستم‌ها در اغلب حوزه‌ها و کمبود برچسب هولوگرام برگه‌های تعرفه انتخابات در برخی حوزه‌های دیگر مواجه بودند.

ساعت ۱۰:۲۰/ انتخابات در ساری هنوز آغاز نشده است

سیدمحمود نبویان نماینده مجلس شورای اسلامی با انتشار ویدئویی گفت: الان ساعت ۱۰:۲۰ است و هنوز انتخابات در ساری مرکز استان مازندران آغاز نشده است!

ساعت ۱۰:۱۵/ آیت الله نوی همدانی رأی خود را به صندوق انداخت

آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، صبح جمعه در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در قم شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

مرجع تقلید شیعیان گفت: این انتخابات پروبال نظام و بازوی نظام است؛ از این جهت واجب است برای حفظ نظام، این پروبال و این بازو مورد توجه و تقویت قرار گیرد و همه مردم و همه ما، پیر و جوان و زن و مرد موظفیم در صحنه باشیم و در انتخابات شرکت کنیم.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۱۰:۱۰/ انتقاد از مدیریت بد وزارت کشور ادامه دارد

علیرغم حضور گسترده و غافلگیرانه مردم در ساعات آغازین رأی‌گیری انتخابات ۱۴۰۰، مدیریت بد مجریان انتخابات و تعلل در برخی حوزه‌ها در رای‌گیری از مردم و همچنین قطع برخی سیستم‌ها، با انتقادات شدید سیاسیون و مردم روبرو شده است.

برخی مشاهدات نشان می‌دهد که به دلیل تعلل‌ها در رای گیری، بعضی از مردم که در صف حضور داشته‌اند به خانه‌های خود برگشته‌اند.

مسئولان شورای نگهبان تاکید کرده‌اند که این موضوع در حال پیگیری است و مسئولان وزارت کشور گفته‌اند که بسیاری از موضوعات حل شده است.

کارشناسان و برخی نامزدهای ریاست‌جمهوری از مردم درخواست دارند که به دلیل این کاستی‌ها صفهای رای را ترک نکنند. این موضوع به زودی قابل حل است.

خبرنگاران و فعالان فضای مجازی نیز گزارش‌های متعددی را از تاثیرات این روند که موجب شده تا برخی مردم از رای دادن باز بمانند منتشر کرده‌اند.

ساعت ۱۰:۰۳/ تمام شـعب آماده اخذ رأی از واجدین شرایط است

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه ای ای شماره ۲۱، اعلام کرد: تمامی شـعب آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط، با رعایت پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کروناست.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

به آگاهی هم‌میهنان عزیز می‌رساند، نظر به برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و شـشـمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و اولین میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شــورای اســلامی در حوزه های انتخابیه «تهران، ری، شــمیرانات، اســلامشــهر و پردیس»، «آسـتانه اشـرفیه»، «تفرش، آشـتیان و فراهان»، «گچسـاران و باشـت»، «بهار و کبودرآهنگ» و دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه های انتخابیه « تهران، ساری، مشهد وقم» تمامی شـعب آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط، با رعایت پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا می باشد.

لازم به ذکر اسـت همراه داشـتن شـناسـنامه و کارت ملی یا شماره ملی، ماسک، خودکار شخصی و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی در هنگام مراجعه به شعب اخذ رای ضروری است.

ساعت ۱۰:۰۰/ حضور اقلیت‌های مذهبی در حسینیه ارشاد

شماری از اقلیت های مذهبی ارامنه، زرتشتی و یهودی در حسینیه ارشاد تهران حاضر شده و به نامزد مورد نظر خود رای دادند. 

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۹:۵۵/ حضور حسن روحانی پای صندوق رأی

حجت الاسلام حسن روحانی با حضور در وزارت کشور از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد و در جریان روند برگزاری انتخابات قرار گرفته و رأی خود را به صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۹:۵۰/ استاندار تهران از اختلال در ۷۹ صندوق رأی خبر داد

پرویز سروری کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران گفت: به خاطر اختلالی که ایجاد شده با آقای محسنی‌ بندپی استاندار تهران تماس گرفتم و ایشان اعلام کرد که در ۷۹ صندوق مشکل ایجاد شده که تا دقایقی دیگر برطرف می‌شود.

ساعت ۹:۵۰/ قالیباف در مسجد ابوذر رأی خود را به صندوق انداخت

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد ابوذر تهران رأی خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به صندوق انداخت.

وی پس از شرکت در انتخابات گفت: انتخابات فرصت بزرگی برای مردم ماست که چهره مدیریتی کشور را تغییر دهند.

ساعت ۹:۴۶

 آیت الله خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان رای خود را به صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۹:۴۵/ اعتراض باقری لنکرانی به اشکالات در فرایند رای‌گیری

کامران باقری لنکرانی وزیر اسبق بهدشات که در شیراز رأیداده در اعتراض به اشکالات در فرایند رای گیری گفته است: ما متوهم نیستیم اما وقتی از هفت صبح تاکنون در حوزه رای گیری هستی و هنوز سیستم راه نیافتاده چه فکر می‌کنید؟ آقایان! طوفان را با این بند و بست‌ها نمی‌توانید کنترل کنید.

وی خطاب به مردم گفته است: مردم پای صندوق‌ها بمانند و خسته نشوند. ان‌شاءالله به زودی گریبان همه مفسدان و ناکارآمدان گرفته خواهد شد.

ساعت ۹:۴۵

سیامک ره پیک، قائم مقام دبیر شورای نگهبان، صبح امروز رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری  همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انداخت.

ساعت ۹:۴۲

علیرضا زاکانی در حسینیه جماران رأی خود را به صندوق انداخت

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۹:۴۰

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کرد.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۹:۳۵/ علی لاریجانی در ساری رای داد

علی لاریجانی رئیس سابق مجلس با حضور در یکی از شعب اخذ رای شهر ساری استان مازندران، رأی خود را به صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۹:۳۰

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۹:۲۵/ سردار حاجی زاده رأی خود را به صندوق انداخت

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه صبح امروز (جمعه) و همزمان با برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری با حضور در مسجد ابوذر تهران آراء خود را به صندوق انداخت.

سردار حاجی زاده  پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران، گفت: قوی‌ترین موشک امروز ما رای مردم است و هر رای موشکی به قلب دشمن است.

ساعت ۹:۲۰/ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی خود را به صندوق انداخت

آیت الله آملی لاریجانی  صبح امروز رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری  همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انداخت.

وی پس از رای دادن در جمع خبرنگاران گفت: راه حل مشکلات قهر کردن با صندوق رای نیست و ما باید به اشخاصی که مورد نظرمان هست رای بدهیم.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۸:۵۰/ آیت الله جنتی با حضور در شورای نگهبان رای داد

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان به همراه عباسعلی کدخدایی برای انجام اخذ رای وارد محل استقرار صندوق ۱۵۹۴ شورای نگهبان شد.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۸:۴۰/ رئیسی را خود را در مسجد جامع ارشاد شهر ری به صندو ق انداخت

سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد جامع ارشاد شهرری رای خود را به صندوق انداخت.

وی در هنگام تحویل مدارک و اخذ برگه‌های تعرفه رأی از مامورین حاضر در شعب، خطاب به آنها گفت:  «خداقوت! کمی سریعتر تلاش کنید چراکه مردم زیادی در صف حضور دارند.»

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۸:۳۰/ محمدرضا عارف در حسینیه جماران رأی خود را به صندوق انداخت

محمدرضا عارف عضو مجمع تضخیص مصلحت نظام صبح امروز (جمعه ۲۸ خردادماه) در حسینیه جماران پس از انداختن رأی خود در صندوق آرا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نظام ما، جمهوری اسلامی است و بُعد جمهوریت نظام یعنی حضور مردم در انتخابات و انتخابات هم با صندوق رای محقق می شود.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۸:۳۰/ بازدید سخنگوی شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات از روند کاری در این مرکز بازدید کرد.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۸:۰۵/ اعتراض در برخی شعب به دلیل تعلل در فرایند رای‌گیری

در مناطقی مانند شهران، حکیمیه، منطقه ۱۲، غرب تهران و بعضی نقاط دیگر، علیرغم آنکه برخی از مردم از قبل از ساعت ۷ صبح برای رای‌دهی در صف حضور دارند، اما مسئولان حوزه‌ها اعلام می‌کنند که رای گیری با تاخیر انجام می‌شود.

ساعت۷:۴۰ 

نامزدهای شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر تهران، برای شرکت در فرایند رای‌گیری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی حضور یافتند.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۰۷:۳۷/ آغاز به کار هیئت نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، نخستین میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم و دومین میان‌دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در  شورای نگهبان آغاز به کار کرد. 

ناظران شورای نگهبان (بین ۳ تا ۵ نفر) در شعب اخذ رأی مستقر هستند.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۷:۳۰

محمود علوی وزیر اطلاعات و محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور برای شرکت در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشورحضور یافتند. 

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ساعت ۷:۰۰

حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز و در نخستین دقایق آغاز رای‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) آراء خود را به صندوق انداختند.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات ۱۴۰۰/ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد/ ۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

ایشان سپس در گفت و گو با رسانه ملی، سخنانی را با ملت ایران بیان کردند که مهمترین محورهای بیانات ایشان به شرح زیر است؛

- روز انتخابات، روز ملت ایران است؛ ‌امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردم هستند. مردم هستند که با حضور در پای صندوق‌های رأی و با دادن رأی، تکلیف کلی و اساسی کشور را برای سال‌های آینده معین می‌کنند.

- امروز متعلق به مردم است و هر کاری که ملت ایران امروز تا شب انجام بدهند، از حضور در کنار صندوق رأی و دادن رأی، سازنده آینده و سرنوشت چند ساله ماست. درست به همین دلیل است که عقل و خرد انسان‌ حکم می‌کند که در این آزمون بزرگ ملی و سراسری همه شرکت کنند.

- این که ما مکرر مردم را به حضور در انتخابات دعوت می‌کنیم، اولین اثر و نتیجه این حضور  به خود مردم برمی‌گردد؛ البته با این حضور، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز امتیازات بزرگ در عرصه بین‌المللی بدست می‌آورد.

- بیایید، تشخیص بدهید و رأی بدهید؛ این برای آینده کشور و یکایک مردم اهمیت دارد.

- یک رأی هم مهم است؛ کسی نگوید با یک رأی من چه اتفاقی خواهد افتاد؟ همین یک رای یک رای است که آراء میلیونی را رقم می‌زند.

- با نیت خدایی وارد شوید و این کار مهم را هرچه زودتر انجام بدهید؛ تا آخر وقت، ساعات زیادی هست، اما هرچه زودتر این وظیفه را انجام دهید بهتر است.

- ان‌شالله خداوند متعال به آراء شما مردم برکت بدهد و بتوانید با آراء خودتان آینده خوبی را برای کشور تدارک ببینید.

- ان شالله به برکت حضرت امام رضا (ع) که این ایام متعلق به ایشان است، امروز برای ملت ایران یک جشن باشد و به توفیق الهی همین خواهد شد و ملت از این انتخابات خیر خواهد دید.

- از دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم و از آنها می‌خواهم کار را با اتقان لازم در سراسر کشور انجام بدهند.

- از خبرنگاران و عکاسان محترم نیز تشکر می‌کنم.

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شد

انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری به همراه دومین انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۷ صبح امروز۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

لازم به ذکر است، ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری، و ۷۵ هزار و ۱۵ شعبه هم برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در نظر گرفته شده است و ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط انتخابات هستند که از این تعداد  ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

این انتخابات به دلیل شرایط کرونایی تا ساعت ۲۴ ادامه دارد و وزیر کشور این اختیار را دارد که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا این زمان را تا ساعت ۲ بامداد تمدید کند.

براساس قانون، کلیه کسانی که متولد ۲۸ خرداد ۸۲ و قبل از آن هستند با در دست داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

بر اساس اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور اسامی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و کد داوطلبی آن‌ها به شرح زیر است:

محسن رضایی میرقائد– فرزند نجف- کد نامزد ۳۳

سید ابراهیم رئیس الساداتی مشهور به رئیسی – فرزند سید حاجی- کد نامزد ۴۴

سید امیرحسین قاضی­ زاده هاشمی – فرزند سید حسن- کد نامزد ۶۶

عبدالناصر همتی– فرزند احمدعلی- کد نامزد ۸۸

انتهای پیام/

کد خبر: 1099840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =