دیدار نخست وزیر عراق با سفرای اتحادیه اروپا

نخست وزیر عراق در جریان دیدار با سفرای اتحادیه اروپا ضمن تأکید بر اهمیت حمایت این اتحادیه از کشورش در جنگ علیه تروریسم، از آمادگی دولتش برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر خود خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، دفتر اطلاع رسانی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد، الکاظمی با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بغداد دیدار و رایزنی کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است، در جریان دیدار، مصطفی الکاظمی و سفرای اتحادیه اروپا در عراق ضمن تاکید بر اهمیت حمایت اروپا از این کشور در جنگ علیه تروریسم و در زمینه نظارت بر انتخابات، به بررسی روابط دو جانبه و راه‌های توسعه آن پرداختند.

نخست وزیر عراق و سفرای کشورهای اتحادیه اروپا همچنین حمایت اروپا از قطعنامه ۲۵۷۶ شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از مشارکت بین‌المللی در نظارت بر انتخابات پارلمانی عراق را مورد بررسی قرار دادند.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: دولت تمامی الزامات برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در زمان مقرر شده (در دهم اکتبر) را آماده و شرایط مناسب برای تضمین اینکه نتایج انتخابات بیانگر واقعی اراده ملت عراقی باشد را نیز مهیا کرده است.

سفرای اتحادیه اروپا نیز ضمن ابراز اطمینان نسبت به توانایی دولت الکاظمی در تأمین نیازهای شهروندان و تحقق خواسته‌های آنها برای برخورداری از زندگی کریمانه و با عزت و پایبندی به اصول حقوق بشر، بر حمایت کشورهای عضو اتحادیه از رویکردهای دولت عراق در جهت اعمال حاکمیت قانون، انجام اصلاحات اقتصادی و توجه ویژه به توسعه فرصت‌های سرمایه گذاری برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر در این کشور تاکید کردند.

سفرای کشورهای اروپایی همچنین بر آمادگی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن برای ارائه حمایت لازم از عراق جهت برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام بر اساس اولویت‌هایی که مدنظر دولت عراق است، تاکید کردند. 

کد خبر: 1099877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =