سینماگر ایرانی برنده جشنواره فیلم ترایبکا شد

برندگان بیستمین جشنواره فیلم «ترایبکا» در شاخه‌های مختلف اعلام شد و رضا ریاحی سینماگر ایرانی جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ایسکانیوز؛ انیمیشن کوتاه «نوازنده» ساخته رضا ریاحی محصول کشور فرانسه، توانست جایزه بهترین انیمیشن کوتاه بیستمین دوره جشنواره فیلم «ترایبکا» نیویورک را به خود اختصاص بدهد.

رضا ریاحی، نقاش و فیلمساز ایرانی پیش از این در انیمیشن معروف و نامزد اسکار «نان آور» (۲۰۱۷) ساخته «نورا تومی» یکی از کارگردانان هنری بود.

انیمیشن ۱۵ دقیقه‌ای «نوازنده» روایتگر عشق، جنگ و دشواری ها در ایرانِ قرن سیزدهم میلادی است.

اما در سایر بخش های این رویداد سینمایی، فیلم «تازه کار» به نویسندگی و کارگردانی «لاورن هاداوی» جایزه بهترین فیلم بلند داستانی آمریکایی را به خود اختصاص داد و جایزه بهترین فیلم بلند داستانی بین‌المللی هم به  «برایتون چهارم» به کارگردانی  «لوان کوگاشویلی» از گرجستان رسید.

بیستمین جشنواره فیلم ترایبکا از تاریخ ۹ تا ۲۰ ژوئن (۱۹ تا ۳۰ خرداد) برگزار می‌شود و شامل نمایش۶۶ فیلم از جمله ۵۵ نمایش نخست جهانی است و فیلم «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها یکی از فیلم های حاضر در بخش «هفته منتقدین ترایبکا» است.

جشنواره فیلم ترایبکا دو دهه پیش و پس از تحولات مرتبط با حملات ۱۱ سپتامبر آغاز کرد و اکنون به یکی از جشنواره‌های مهم فیلم‌های مستقل در جهان تبدیل شده است.

«رابرت دنیرو» و «جین رُزنتال» بنیانگذاران این جشنواره سینمایی هستند.

کد خبر: 1099888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =