نگرانی آمریکا از پیشرفت های فضایی چین

مدیر جدید ناسا از طرف رئیس جمهور آمریکا، چین را به عنوان یک رقیب بسیار تهاجمی در عرصه فضا معرفی کرده است.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز؛به نقل از واشنگتن پست، در تلاش برای بازگشت ناسا به ماه، مایک پنس معاون رئیس جمهور وقت آمریکا، در سال ۲۰۱۹ تلاش کرد تا مسابقه فضایی دهه ۶۰ میلادی جنگ سرد را، هنگامی که ایالات متحده اتحاد جماهیر شوروی را برد، دوباره ایجاد کند. اما این بار نقش رقیب چین را ایفا می‌کند. پنس هم هشدار داد که "چین در تلاش است تا زمین استراتژیک ماه را تصرف کند. "

بیل نلسون، مدیر جدید ناسا که از طرف رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده است، این سخنان را ادامه داده و چین را به عنوان "یک رقیب بسیار تهاجمی" معرفی کرده است که جاه طلبی‌های بزرگی در فضا دارد و رهبری آمریکا را به چالش می‌کشد. همچنین وی اخیراً هشدار داد: "چینی‌ها را تماشا کنید."

ایالات متحده آمریکا از پیشرفت های فضایی چین نگران است

استراتژی نلسون، مانند دولت ترامپ، این است که چین را به عنوان یک رقیب بزرگ برای رهبری در فضا (و نه فقط در ماه) انتخاب کند. با این حال، برخی از روش نلسون مطمئن نیستند.

نگرانی آمریکا از پیشرفت های فضایی چین

برایان ویدن، مدیر برنامه ریزی بنیاد Secure World، که اندیشکده‌ای است که بیانیه مأموریت آن خواستار ارتقا "ایده‌ها و اقدامات برای دستیابی به استفاده‌های امن، پایدار و مسالمت آمیز از فضا که به نفع زمین و همه مردم آن است"، گفت: "تهدید ایستگاه فضایی چین جدی است، زیرا این مسئله به نوعی بازی کردن در زمین چین برای اهداف سیاسی این کشور است. "

بر همین اساس، چین به دنبال همکاری بین المللی در ماه است و در اوایل این هفته هم اعلام کرد که به دنبال همکاری طبق یک برنامه مشترک با روسیه است. در بیانیه‌ای، آژانس‌های فضایی دو کشور گفتند که به طور مشترک همه شرکای بین المللی علاقه‌مند را به همکاری و کمک بیشتر برای اکتشاف مسالمت آمیز و استفاده از ماه در راستای منافع بشریت دعوت می‌کنند.

کد خبر: 1099908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =