آیت الله رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد

از بامداد روز ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۰ شمارش آرای انتخابات بلافاصله بعد از اتمام رای گیری آغاز شد. نتیجه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بلافاصله پس از پایان رای گیری به مرور اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، با پایان مهلت انتخابات در کشور، شمارش آرا در صندوق‌های اخذ رأی آغاز شده است. در حالی که چند ساعتی از پایان رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گذشته است اما تاکنون هیچ آمار رسمی از نتایج این انتخابات از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام و منتشر نشده است.

۱۷:۲۱ «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز 29 خرداد ۱۴۰۰ در نشست خبری با حضور رسانه های داخلی و خارجی ضمن تشکر از مردم برای حضور در انتخابات گفت: ابتدا باید شاکر خداوند و بعد حضور مردم در این واقعه بود. علی رغم همه فشارها و نارضایتی های حاصل از تحریم و روند ایجاد نارضایتی ها بوسیله عواملی که فکر می‌کنند با فشار خود به این مردم می‌توانند به اهداف خود برسند؛ این مردم بنا به حمایت و راهنمایی مقام معظم رهبری که هر لحظه با هدایت‌ها و راهنمایی خود حرکت در مسیر انقلاب را به ما می‌آموزند موجب این شکوه و عظمت شد.

وی تصریح کرد: در کنار آن از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که هم در مراحل قبل از برگزاری انتخابات، در مراحل حین انتخابات همیشه حامی و راهنمای ما بودند. از رئیس‌جمهور که همه اختیارات و راهنمایی های لازم را در اختیار وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور قرار دادند تشکر می‌کنم. همچنین از مجریان انتخابات و ناظرین شورای نگهبان، استانداران، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، مجلس، رسانه های عزیز و صدا و سیما ، قوه قضاییه و نیروهای امنیتی و انتظامی تشکر می‌کنم.

رحمانی فضلی در مورد آمار نهایی انتخابات ۱۴۰۰ گفت:  از کل واجدین شرایط حضور در انتخابات که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بودند، کل آراء مأخوذه ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر بوده است که میزان مشارکت ۴۸/۸ بوده است.

وی ادامه داد: آقای سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی حائز مقام اول و از طرف مردم عزیزمان امانت‌دار دستگاه اجرایی و به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند.

وزیر کشور افزود: آقای محسن رضایی میرقائد ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رأی کسب کرده است و آقای عبدالناصر همتی ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و۲۰۱ رأی بدست آورده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: آقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز ۹۹۹۷۱۸ رأی بدست آورده است و بقیه آراء، باطله محسوب می‌شود که ۳۷۲۶۸۷۰ رأی را شامل می‌شود.

۱۳:۴۶ قالیباف با رئیس‌جمهور منتخب دیدار و گفتگو کرد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور منتخب دیدار و گفت وگو کردند.

۱۱:۵۱ روحانی به دیدار رییس‌جمهور منتخب رفت

حجت الاسلام حسن روحانی برای تبریک پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری در محل حوزه ریاست قوه قضاییه حضور یافت.

در این دیدار، دو طرف درباره مسایلی از جمله مشارکت پرشور مردم در انتخابات و تاثیر آن بر اقتدار هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی گفتگو کردند.

پس از ۱۹ ساعت رأی‌گیری توسط ۶۷ هزار شعبه شهری و ۷۵ هزار شعبه روستایی، ستاد انتخابات کشور پایان فرآیند اخذ رأی در سراسر کشور را اعلام کرد.

بر همین اساس، شعبی که کار اخذ رأی آنها به پایان رسیده است، ضمن فک پلمب صندوق‌های انتخابات نسبت به آغاز فرآیند شمارش آرا اقدام کردند.

نتایج اولیه شمارش آرا توسط ستاد انتخابات

 نتایج اولیه شمارش آرا توسط ستاد انتخابات اعلام شد. جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: در مجموع ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. که از این میان:

رئیسی: ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای
محسن رضایی: ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار رای
عبدالناصر همتی: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رای
امیرحسین قاضی‌زاده: یک میلیون رای

آوردند.

۰۹:۵۷ مشارکت ۵۳ درصدی مردم چهارمحال و بختیاری در انتخابات

جعفر مردانی با اشاره به اینکه مشارکت مردم چهارمحال و بختیاری در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ حدود ۵۳ درصد بود، افزود: رأی‌گیری در استان تا ساعت دو بامداد ادامه داشت.

رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: آمار تفکیکی شهرستان‌ها در بحث مشارکت اعلام می‌شود.

۰۹:۳۱ مشارکت حدود ۵۳ درصدی مردم قزوین در انتخابات

منوچهر حبیبی با بیان اینکه به مردم بزرگ استان باید بابت خلق حماسه ۲۸ خرداد تبریک گفت، اظهار کرد: تا ساعت ۶ صبح شنبه ۲۹ خرداد میزان مشارکت جمع بندی شده در شعب بالغ بر ۴۹۲ هزار و ۸۱۵ نفر بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با بیان اینکه آمارها گویای این است که مردم استان قزوین حضور پررنگی داشته‌اند عنوان کرد: این میزان آمار گویای مشارکت ۵۳ درصدی مردم قزوین در پای صندوقهای رأی است.

۰۹:۲۱ مشارکت ۶۱ درصدی گلستانی‌ها در انتخابات ۱۴۰۰

هادی حق شناس اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هزار تعرفه در گلستان مصرف شده که نشان از مشارکت نزدیک به ۶۱ درصد مردم استان در انتخابات است.

استاندار گلستان افزود: شمارش آرا در بساری از روستاها به اتمام رسیده است.

۰۹:۱۸ ۴۴ درصد مردم اصفهان در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت داشتند

حیدرعلی قاسمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه رأی گیری در استان اصفهان تا ساعت ۲ بامداد ادامه داشت، اظهار داشت: خوشبختانه مردم استان با بینش و فهم خوب سیاسی که داشتند مشارکت خوبی را از خود نشان دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: ۴۴ درصد از افراد واجد شرایط رأی دادن در استان اصفهان در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ پای صندوق رأی آمدند.

۰۹:۰۱ ۶۳.۳۸ درصد واجدان شرایط خراسان شمالی در انتخابات شرکت کردند

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی نتایج نهایی میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات ۱۴۰۰ را تشریح کرد و اظهار داشت: در انتخابات بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰، مردم خراسان شمالی مشارکت ۶۳.۳۸ درصدی داشتند.

هادی رجایی‌نیا با اشاره به مشارکت ۵۵ درصدی بجنوردی‌ها، در انتخابات گفت: شیروان ۶۷ درصد، اسفراین ۶۱ درصد، مانه و سملقان ۷۱ و فاروج ۶۹ درصد در انتخابات مشارکت داشتند.

وی همچنین گفت: میزان مشارکت در جاجرم ۷۳ درصد، گرمه ۷۴ درصد و راز و جرگلان ۶۳ درصد بود.

۰۸:۴۲ مشارکت ۶۳ درصدی مردم ایلام در انتخابات

سیدصادق موسوی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام صبح امروز شنبه، از حضور حدود ۶۳ درصدی مردم استان ایلام در انتخابات خبر داد.

انتخابات ۱۴۰۰ در ۱۲ شهرستان، ۲۷ بخش، ۲۷ شهر و ۳۵۶ روستا در استان ایلام برگزار شد.

در این انتخابات ۴۵۹ هزار و ۵۷۳ نفر در استان ایلام واجد شرایط اخذ رای بودند.

۰۸:۲۶ مشارکت ۵۶.۹۳ درصدی گیلانیان در انتخابات ریاست جمهوری

محمود قاسم نژاد صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شرکت یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۲۶۹ نفر در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این میزان مشارکت ۵۶.۹۳ درصد گیلانیان در این انتخابات بوده است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان به مشارکت گیلانیان با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز به همین اندازه است، گفت: یک میلیون و ۱۲۱ هزار و ۴۴۸ نفر در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت داشتند.

۰۷:۵۲ تاکنون آمار رسمی از نتایج انتخابات اعلام نشده است

ساعت ۲ بامداد روز شنبه رأی‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و فرایند شمارش آراء نامزدها آغاز شد.

تنها مقام رسمی که از ساعت ۲ بامداد تا صبح امروز در مورد انتخابات موضع‌گیری کرده، سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور بوده است. وی اعلام کرد: «آماری از مشارکت نداریم اما فکر می‌کنم میزان مشارکت، از انتخابات مجلس یازدهم بیشتر باشد.»

تاکنون ستاد انتخابات کشور آمار رسمی از نتایج انتخابات را اعلام نکرده است.

 گزارش لحظه به لحظه از نتایج انتخابات ۱۴۰۰ / پیشتازی رئیسی با ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رأی / روحانی به دیدار رییس‌جمهور منتخب رفت

۰۷:۴۴ ۶۵ درصد مردم خراسان شمالی در انتخابات حضور یافتند

محمدعلی شجاعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی از شهرستان‌ها در میزان مشارکت فوق‌العاده عمل کرده‌اند اما در برخی شهرها دچار مشکل بودیم که آسیب شناسی ها صورت خواهد پذیرفت.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: میزان دقیق آرا هنوز مشخص نبوده و در حال شمارش است اما میزان مشارکت انتخابات امسال در استان بیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ است.

وی افزود: بالغ بر ۴۲۰ هزار نفر و تقریباً حدود ۶۵ درصد از مردم استان در انتخابات شرکت کردند؛ البته این عدد، دقیق نیست.

۰۲:۵۷ میزان مشارکت انتخابات ۱۴۰۰ بیش از مشارکت انتخابات مجلس یازدهم است

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: ساعت ۲ بامداد به پایان انتخابات ۱۴۰۰ رسیدیم. اگر عده‌ای از مراجعه کنندگان هنوز موفق به رأی دادن نشدند و تصمیم گرفته شد که درب شعب بسته شود، افراد باید به درون شعبه هدایت شوند و رأی‌شان تا آخرین نفر اخذ شود.

موسوی گفت: سایر شعبه‌هایی که مراجعه کننده ندارند؛ انتخابات برای آنها تمام شده است و باید نسبت به باز کردن صندوق‌ها و شمارش آنها اقدام کنند. باید منتظر باشیم تا نتیجه آراء بیاید و تجمیع شود.

موسوی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: آماری از مشارکت نداریم اما فکر می‌کنم میزان آن، از انتخابات مجلس یازدهم بیشتر باشد.

۰۲:۳۶ مشارکت ۵۵ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۰

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: بیش از دو میلیون و ۵۲۰ هزار نفر از مردم خراسان رضوی یعنی نزدیک به ۵۵ درصد واجدان شرایط در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کردند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان این‌که ۵۱ درصد زنان و ۴۹ درصد مردان در انتخابات ۱۴۰۰ خراسان رضوی مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: ۱۴ درصد ۱۸ تا ۲۵ سال، ۴۷ درصد ۲۵ تا ۴۵ سال، ۲۹ درصد ۴۵ تا ۶۵ سال و ۱۰ درصد شرکت کنندگان بالای ۶۵ سال سن داشتند.

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور ساعت ۲ بامداد امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد اگر در روند رای گیری از افراد مراجعه کننده به شعبه اخذ رای طول بکشد به همان اندازه در اعلام نتایج تاخیر را شاهد خواهیم بود.

 نامه شورای نگهبان به وزارت کشور؛ اگر اسم کاندیدا هم اشتباه نوشته شد، رای درست خوانده می‌شود

مدیر کل امور انتخابات شورای نگهبان طی نامه ای به مدیرکل و دبیر ستاد انتخابات کشور درباره غلط‌های مصطلح در اسامی نامزدها نکاتی را متذکر شد.

 علیرضا نیلچی مدیر کل امور انتخابات شورای نگهبان طی  نامه ای خطاب به  سیداسماعیل موسوی  مدیرکل و دبیر ستاد انتخابات کشور درباره غلط‌های مصطلح در اسامی نامزدها نکاتی را متذکر شد.  متن این نامه به شرح زیر است:  

"جناب اقای موسوی
مدیر کل و دبیر محترم ستاد انتخابات کشور
سلام علیکم
با احترام موارد زیر در خصوص آرا صحیح جهت ابلاغ و اقدام لازم حضورتان ارسال می گردد.
1)برگ رای حاوی "محسن" ، "رضایی" ، " رزایی"، "میرقائد" ، "میرقاعد" به نام آقای محسن رضایی میرقائد خوانده می شود.
2) برگ رای حاوی" سیدابراهیم"، " ابراهیم"، "ابراحیم"، "سادات" ، " رئیس السادات"، " رییس سادات"، " رئیسی"، "رییسی " به نام اقای سیدابراهیم رئیس الساداتی خوانده می شود.
3) برگ رای حاوی"امیرحسین" ،"سیدامیرحسین" ، "قاضی زاده" ، " قازی زاده"، " هاشمی" ، " حاشمی" ، " قاضی زاده هاشمی" به نام اقای سیدامیرحسین قاصی زاده هاشمی خوانده می شود.
4)برگ رای اسامی "ناصر" ، "ناسر"، " عبدالناصر"، "عبدالناسر"، "همتی"، "حمتی" به نام اقای عبدالناصر همتی خوانده می شود.

علیرضا نیلچی
مدیر کل امور انتخابات

انتهای پیام/

کد خبر: 1099921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =