المالکی: آتش‌بس پایدار بین اسرائیل و فلسطین باید جامع باشد

وزیر امور خارجه فلسطین تصریح کرد آتش‌بس پایدار بین اسرائیل و فلسطین بستگی به آتش‌بس جامع دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین طی سخنانی در نشست «خاورمیانه و آفریقای شمالی: به سوی یک دستور کار پایدار» که در حاشیه اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا برگزار شد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم از آتش‌بس پایدار سخن بگوییم، این آتش‌بس باید جامع باشد.

وی با بیان اینکه صحبت در مورد توسعه پایدار در شرایط درگیری بسیار دشوار است، تصریح کرد: درحالی که درگیری‌ها و اشغال‌ رخ می‌دهد، صحبت از توسعه پایدار احتمالی بسیار سخت است. این بسیار روشن است.

المالکی در پاسخ به سوالی درباره آتش‌بس میان حماس و اسرائیل گفت: آتش‌بس را چطور می‌توان پایدار ساخت؟ این فقط با ممانعت از پرتاب موشک‌ها از دو طرف ممکن نیست. اگر می‌خواهیم از آتش‌بس پایدار سخن بگوییم، این آتش‌بس باید جامع باشد. زیرا برای اینکه میان اسرائیل و غزه آتش‌بسی برقرار شود، باید همزمان بین اسرائیل و کرانه باختری، اسرائیل و قدس شرقی نیز آتش‌بس قرار شود.

در این نشست، ریاض المالکی وزیر امور خارجه فلسطین، فواد حسین وزیر امور خارجه عراق، صبری بوقادم وزیر امور خارجه الجزایر و پروفسور برهان‌الدین دوران، دبیر هماهنگ‌کننده بنیاد تحقیقاتی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی (SETA) حضور یافتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =