سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در 30 خرداد 1400

بازار روز شنبه 290 خرداد با افزایش تقاضا در نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، امروز یکشنبه ( ۳۰ خرداد) بازار متعادل با گرایش مثبت آغاز به کار کرده است.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۳۰ خرداد

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۳۰ خرداد

شستا امروز هم با رشد حداکثری قیمت در محدوده ۱۱۱۱ تومان، تشکیل صف خریدی بالغ بر ۱۰۰ میلیون سهم داده است.

رشد ۷هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت 9:10 در ارتفاع یک میلیون و ۱۶۹هزار واحد قرار گرفته است.

نمادهای شستا، فارس و نوری بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای انرژی۳، وسخوز و قصف‌ها بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

شیمیایی‌ها نیز امروز با افزایش قیمت داد و ستد می‌شوند. پترول، آریا، شاروم، فارس، تاپیکو و بوعلی مثبت و متعادل اند. نوری نماد مورد توجه گروه است. در این بین فسا، ساینا و شرنگی پر عرضه معامله می‌شوند.

رشد ۶هزار واحدی شاخص کل

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۶هزار و ۶۳۵واحدی (۰.۶درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۶۸هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با رشد ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۴۰نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۴۷نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نمادهای شستا، ولکار، نوری، شپنا، وتجارت، غکورش و خودرو در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای فتوسا، فگستر، رافزا، چخزر، فرابورس، کرمان و زملارد در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود هزار و ۱۰۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.
در ساعت ۹:۳۵ شاهد پیشی گرفتن عرضه کنندگان بر خریداران در کلیت بازار هستیم.

خودرو پس از جا به جایی ۱۹۹ میلیون برگه سهم در کف قیمت روزانه در انتظار خریداران نشست.

در میان این سرخ پوشی و جنگ و جدال سهامداران برای جلوگیری از به کف قیمت رسیدن نمادها، تاخت و تاز وتجارت و شستا جالب توجه است.

صف‌های خرید حدود ۴۳۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۹۶۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۵۳۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، تپکو و سنیر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده حدود ۲۷۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید ومدیر، ولکار و شستا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۴۲۰میلیارد تومان (۹۷درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۹۴۵میلیارد تومان (۳۳درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۶نماد و حجم صف‌های فروش در ۸۵نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شرکت لیزینگ کارآفرین (ولکار) به ۲۰.۵درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «انبوه سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۴۳۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «ماشین آلات و تجهیزات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۸۰میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات «سایر محصولات کانی غیرفلزی» با تقاضای ۲۶۵میلیارد تومانی همراه شد.

حدود ۳۴درصد از سه هزار و ۳۹۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع هزار و ۸۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۳۱۴درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به چهار هزار و ۴۷۵میلیارد تومان خواهد رسید.

در ساعت 10:55 شاخص کل بیش از دو هزار واحد رشد کرد

رشد دو هزار و ۵۵۶واحدی (۰.۲درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۶۴هزار واحدی قرار داد.
شاخص هم وزن با کاهش ۰.۲درصدی مواجه شد.
ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز به بیش از به دو هزار و ۵۱۰میلیارد رسید.
حدود ۲۳۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت حقیقی به حقوقی
رشد بیش از سه درصد ۵۴نماد و افت بیش از سه درصد ۲۰۲نماد

انتهای پیام/

کد خبر: 1100086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =