برگزاری حضوری مدارس اولویت دارد/ واکسیناسیون زیر ۱۸ سال هیچ جای دنیا انجام نشده است

مهدی اسماعیلی از واکسیناسیون معلمان تا آخر مرداد خبرداد و اعلام کرد که اولویت اول آموزش و پروش بازگشایی حضوری مدارس است. این عضو کمیسیون آموزش مجلس اجرایی شدن این تصمیم را منوط بر تصمیم ستاد کرونا دانست.

مهدی اسماعیلی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز درخصوص بازگشایی مدارس گفت: به لطف الهی آمار مبتلایان به کرونا در حال فروکش کردن است. با توجه به اینکه قرار است واکسن تولید داخل در دسترس قرار گیرد و افراد بیشتری  واکسینه شوند، واکسیناسیون معلمان هم در اولویت قرار دارد و تا آخر مرداد انجام می‌شود.

رئیس کمیته آموزش و پرورش ضمن اشاره به اهمیت برگزاری حضوری کلاس‌ها  اعلام کرد که بازگشایی مدارس منوط به تایید ستاد کرونا است. او در این باره توضیح داد:  ما آمادگی فرستادن معلمان به کلاس‌های حضوری را داریم. اگر روند واکسیناسیون ادامه یابد و تعداد مبتلایان کاهش داشته باشد، امیدواریم در مهر مدارس را بازگشایی کنیم. آنچه برای ما اهمیت دارد، سلامت دانش‌آموزان و معلمان است. اگر ستاد مقابله با کرونا بازگشایی مدارس را تایید کرده و اطمینان دهد که مشکل خاصی ایجاد نمی‌شود، قطعا مدارس را بازگشایی می‌کنیم. این به دلیل اهمیت کلاس‌های حضوری است و ما امروز به لزوم انجام این کار پی برده‌ایم. در واقع تاثیر کلاس‌های حضوری بر یادگیری دانش‌آموزان در مقایسه  با آنچه در فضای مجازی یا سامانه شاد اتفاق می‌افتد بیشتر بوده است. اولویت ما برگزاری حضوری کلاس‌ها است اما همه این‌ها منوط به تاییدیه ستاد مقابله با کرونا است.

اسماعیلی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا دانش‌آموزان هم واکسینه می‌شوند یا خیر، تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا افراد زیر ۱۸ سال واکسینه نشده‌اند. البته برخی کشورها در حال مطالعه و تحقیق بر روی واکسن‌های مناسب افراد زیر ۱۸ سال هستند. اگر در این مدت باقی‌مانده تا شروع سال تحصیلی جدید واکسنی مناسب افراد زیر ۱۸ سال تولید شود، کشور ما هم واکسیناسیون این گروه سنی را انجام خواهد داد.

کد خبر: 1100126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =