عراقچی: اسناد توافق آماده است

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه تمامی اسناد توافق آماده است، گفت: ما از هر زمان دیگری به توافق نزدیکتر هستیم اما پرکردن فاصله‌ای که میان ما و توافق وجود دارد، نیاز به تصمیماتی دارد که عمدتا باید طرف‌های مقابل بگیرند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، سید عباس عراقچی پیش از نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار کرد: امروز آخرین روز از دور ششم مذاکرات است. ما روزهای بسیار فشرده و کار بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و  الان در موقعیتی هستیم که فکر می‌کنیم تمامی اسناد توافق تقریبا آماده است. از مسائل اصلی مورد اختلاف، بعضی از مسائل حل شده و بعضی حل نشده است و این مسائل یک شکل دقیق به خود گرفته و کاملاً مشخص شده که ابعاد اختلافات چگونه است.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات وین با بیان اینکه زمان برای تصمیم‌گیری طرف‌های مقابل ما فرا رسیده است، گفت: صحنه مذاکرات و توافق احتمالی کاملا روشن هست و طرف‌های مقابل باید تصمیمات خودشان را بگیرند. الان دیگر مشخص است که در چه حوزه‌هایی چه کارهایی امکان دارد و چه کارهایی امکان ندارد بنابراین زمانی هست که همه طرف‌ها به خصوص طرف‌های مقابل باید تصمیم نهایی خود را بگیرند.

 وی اضافه کرد: برای چند روزی که نمی‌توانم الان دقیق بگویم چه تعداد روز خواهد بود، مذاکرات را متوقف می‌کنیم و نه فقط برای مشورت‌های بیشتر بلکه برای تصمیم گیری به پایتخت‌ها برمی‌گردیم.

عراقچی خاطرنشان کرد: همکاران من روزهای بسیار سختی داشتند و تا پاسی از شب روی اسناد کار کردند دیشب تا ساعت ۲ صبح روی آخرین برگ اسناد و پاسخ هایی که باید داده می‌شده کار کردند. به هر حال مذاکره غیر مستقیم کار آسانی نیست و برای جلوگیری از سوء تفاهمات لازم است خیلی دقیق‌تر و جزئی‌تر کار کرد.

معاون وزیر امور خارجه گفت: امروز جلسه کمیسیون مشترک تشکیل خواهد شد ما یک جمع‌بندی از کاری که تا الان صورت گرفته خواهیم داشت و امشب هم به تهران باز خواهیم گشت.

وی در پاسخ به این سوالی درباره میزان پیشرفت مذاکرات درباره مسائل کلیدی در دور ششم گفت: در هر دوره مذاکره پیشرفتهایی داشتیم، و این پیشرفت در برخی از دوره‌ها کمتر و برخی بیشتر بوده است. این دور پیشرفت های خوبی داشتیم.

عراقچی ادامه داد: الان از همیشه به یک توافق نزدیک‌تر هستیم ولی پرکردن فاصله‌ای که بین ما و توافق مانده کار آسانی نیست و احتیاج به تصمیم هایی دارد که باید عمدتاً طرف‌های مقابل ما بگیرند. امیدوارم در دور بعدی بتوانیم فاصله کوتاه باقی مانده را هم- اگرچه راه سخت و پر سنگلاخی هست- طی کنیم و بتوانیم به یک جمع بندی نهایی برسیم این امید من برای دور آینده است ولی قطعاً نمی‌شود پیش‌بینی کرد ولی من امیدوارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =