سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در 31 خرداد 1400

بازار روز دوشنبه 31 خرداد با افزایش عرضه در نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، امروز دوشنبه ( ۳۱ خرداد) بازار متعادل با گرایش منفی آغاز به کار کرده است.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۳۱ خرداد

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۳۱ خرداد

در گروه خودرویی خزامیا و خپارس بر مدار مثبت معامله می شوند.

نفتی‌ها امروز با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه می‌کنند. در این میان شاوان و شراز مثبت و متعادل اند. شپنا، شتران، شبریز و شسپا با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار منفی داد و ستد می‌شوند.

در غیاب لیدر های گروه بانک روند معاملات در کلیت این گروه منفی است. وپست با افت بیش از 4 درصدی قیمت در محدوده 2261 تومان دنبال می شود. وپاسار مماس بر صفر معاملاتی نبض مثبت می زند. وپارس در قیمت 259 تومان افت نزدیک به 1 درصد دارد.

افت هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت 9:10در ارتفاع یک میلیون و ۱۶۱هزار واحد قرار گرفته است.

نمادهای شستا، کالا و حتاید بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای فملی، شپنا و خودرو بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وبملت و وتجارت به گردونه معاملات بازمی گردند.

شاهد افزایش تقاضا در بازار هستیم.

افت دو هزار واحدی شاخص کل

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت دو هزار و ۶۹۴واحدی (۰.۲درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۶۱هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افت ۰.۰۴درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۴۷نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۲۳نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نمادهای ولکار، شستا، خودرو، خگستر، شپنا، غکورش و خساپا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای فتوسا، رافزا، فولای، چخزر، کرمان، شگویا و شاروم در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۷۰۵میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۵۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

صف‌های خرید بیش از ۴۶۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۸۸۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۴۲۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، غدام و خزر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده حدود ۲۷۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید ومدیر ،ولکار و فتوسا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۴۱۵میلیارد تومان (۸۹درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۷۸۰میلیارد تومان (۲۷درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در هفت نماد و حجم صف‌های فروش در ۸۹نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شرکت لیزینگ کارآفرین (ولکار) به ۲۱.۱درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«انبوه سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۴۲۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «ماشین آلات و تجهیزات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۷۵میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات «سایر محصولات کانی غیرفلزی» با تقاضای ۲۷۵میلیارد تومانی همراه شد.

حدود ۲۹درصد از سه هزار و ۳۵۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند . در مجموع ۶۲۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۵۴۲درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به سه هزار و ۹۷۰میلیارد تومان خواهد رسید.

به موجب افزایش تقاضا، فملی در این دقایق در مدار مثبت 1 درصدی در حرکت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =