دکتر طهرانچی فرا رسیدن «روز بسیج اساتید» را تبریک گفت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، فرارسیدن روز بسیج اساتید را به استادان بسیجی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی، سی و یکم خردادماه، سالروز شهادت شخصیت علمی برجسته، کم نظیر و مجاهد خستگی ناپذیر شهید دکتر مصطفی چمران را گرامی داشت و فرارسیدن روز بسیج اساتید را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است: با حمد و ستایش به محضر باری تعالی و درود بر پیامبر خاتم(ص) و اهل بیت‏ کرامش‏ که چراغ راه بشریت‏ اند.

سی و یکم خردادماه، سالروز شهادت شخصیت علمی برجسته، کم نظیر و مجاهد خستگی ناپذیر شهید استاد دکتر مصطفی چمران که حقیقتا الگویی بی بدیل برای قشر تحصیل کرده و فرهیختگان جامعه به شمار می آید را گرامی می دارم. همچنین روز گرامیداشت بسیج اساتید را به همه استادان گرانقدر و به ویژه استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می گویم. امید است راه و روش این شهید بزرگوار  و حق جو سرلوحه زندگی همگان قرار گیرد.

بی تردید شهید چمران را باید چهره علمی و مرد عمل روزها و عرصه های سخت نامید که خالصانه و عاشقانه در راه دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور تمام سختی های عرصه نبرد و مبارزه را به جان خرید و خدمت به کشور و مردم را بر دنیاطلبی ترجیح داد؛ به طوری که مرارت ها و تلاش های مستمر این شهید بزرگوار در عرصه دانش و مبارزه به نماد ایستادگی و مقاومت برای جامعه دانشگاهی تبدیل شده است.

مسلماً نامگذاری روزی تحت عنوان "بسیج اساتید" از اهمیت بالای معنوی و معرفتی برگرفته از خصایص و آموزه های شهید دکتر مصطفی چمران برخوردار است که می تواند در آموزش جامعه دانشگاهی و هدایت جامعه به سمت ارتقای آموزه های اخلاقی و خصایص نیک انسانی نقش مهمی ایفا کند. گسترش فرهنگ علم و عمل از منظر شهید چمران در بین اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و کمک به ایجاد زمینه مناسب برای توسعه فعالیت های علمی، پژوهشی و ارتقای آگاهی معرفتی می تواند از اهداف بسیج اساتید باشد.

در شرایطی که امروز کشور با تروریسم اقتصادی و توطئه دشمنان مواجه شده، ضرورت دارد که جامعه دانشگاهی و به ویژه بسیج اساتید زمینه خنثی سازی و بهبود شرایط را به جهت پیشرفت و توسعه پایدار کشور فراهم کنند و این اقدام با تلاش مضاعف، برنامه ریزی هدفمند برای رفع نیازهای کشور و حل مسائل میسر خواهد بود.

اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار دکتر مصطفی چمران، فرا رسیدن روز بسیج اساتید را به استادان بسیجی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می گویم و امیدوارم در پناه خداوند منان همواره در راه خدمت به مردم و رفع مشکلات کشور، تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و تقویت جهش علمی و فناوری توفیق روز افزون داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =