پیام تبریک رییس‌جمهور قرقیزستان به آیت الله رئیسی

رییس‌جمهور قرقیزستان در پیامی پیروزی آیت‌الله رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان، «صادر جباراف»  رئیس جمهور قرقیزستان  با ارسال پیامی خطاب به حجه الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب، انتخاب ایشان به عنوان  رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت. 

صادر جباروف در این پیام  تاکید کرده است، روابط قرقیزستان و ایران همواره مبتنی بر حمایت و اعتماد بنا شده است. معتقدم که همکاری‌های سازنده بین جمهوری قرقیزستان و جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط دوستانه دوجانبه و چندجانبه کمک خواهد کرد. 

رئیس جمهور قرقیزستان همچنین در این پیام برای رئیس جمهور منتخب تندرستی  و موفقیت و برای مردم ایران سعادت و بهروزی از خداوند متعال آرزو نموده است.

روز جمعه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد. در این دور از انتخابات آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

بعد از اعلام نتایج این دور از انتخابات و طی دیروز و امروز (شنبه و یکشنبه) جمعی از سران و شخصیت‌های خارجی با ارسال پیام‌ها یا تماس‌های تلفنی، انتخاب آیت‌الله رئیسی به این سمت را تبریک گفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =