تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه کریمه ۲ سال دیگر تمدید شد

رسانه‌های خبری اعلام کردند که اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه کریمه را به مدت ۲ سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری تاس، اتحادیه اروپا در ژوئن ۲۰۱۴ در پاسخ الحاق کریمه به روسیه تحریم‌هایی را علیه کریمه و مردم آن وضع کرد.

شورای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که امروز (دوشنبه) در بروکسل منتشر کرد، گفت: اتحادیه اروپا تحریم‌های کریمه را در راستای راهبرد مصوب سال ۲۰۱۴ که الحاق این شبه جزیره به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد، تا ۲۳ ژوئن ۲۰۲۲ تمدید کرده است.

این اتحادیه در ژوئن ۲۰۱۴ در واکنش به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه  تحریم‌هایی را علیه کریمه و ساکنان آن اعمال کرد. این تحریم‌ها شرکت‌های اروپایی را از برقراری ارتباط با شرکت‌های کریمه و شرکت‌های هواپیمایی اروپایی را از پرواز دو طرفه به این شبه جزیره و ورود کشتی‌ها به بنادر آن منع می‌کند.

مردم کریمه در محاصره تجاری کامل هستند و کشورهای اتحادیه اروپا از صدور گذرنامه برای ساکنان کریمه با گذرنامه‌های روسی، خودداری می‌کنند.

این بسته تحریمی هر سال بدون بحث و بررسی مجدد تمدید می‌شود زیرا اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که تا زمانی که کریمه بخشی از روسیه باشد تحریم‌ها و محدودیت‌ها همچنان پابرجا خواهند ماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =