پاسخ منفی اندونزی به برقراری رابطه دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی

تمایل رژیم صهیونیستی برای برقراری رابطه با کشورهای مسلمان آسیا با پاسخ سرد اندونزی روبرو شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از پایگاه «ینی شفق»، وزارت امور خارجه اندونزی اعلام کرد اندونزی اعلام کرد هنوز برقراری رابطه دیپلماتیک با کابینه جدید رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار نداده است.

«عبدالقادر جیلانی» مدیر کل آسیا-اقیانوسیه و آفریقای وزارت خارجه اندونزی اعلام کرد: (صلح) تمرکز اصلی اندونزی در این زمان است و ما به دنبال احیای روند صلح هستیم.

او در ادامه با انتقاد از سخنان سفیر رژیم صهیونیستی در سنگاپور اعلام کرد سخنان کارنی، سفیر رژیم صهیونیستی که در آن ادعا کرده ماهیت واقعی درگیری ها، میان رژیم صهیونیستی و حماس است و نه فلسطینی‌ها را تلاشی برای تحریف حقیقت به شمار می‌رود.

این مقام وزارت خارجه اندونزی در ادامه تأکید کرد ریشه مشکل فلسطین و رژیم صهیونیستی اشغالگری و مصادره زمین و حقوق فلسطینی هاست. او گفت: این کاملا روشن است. این حقایق از دهه‌ها پیش به خوبی اثبات شده است. از آنجا که ریشه مشکلات، استغمارگری است، اندونزی بر این باور است که تنها راه برای حل این مسأله، احترام به حقوق فلسطینی‌ها بر اساس پارامترهای بین المللی است.

او در ادامه با بیان اینکه گفتگو و صلح در صورتی که حقوق فلسطینی‌ها برآورده شود، امکان پذیر است، گفت اندونزی در آینده در مجامع مختلف به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهد.

اظهارات این مقام وزارت خارجه اندونزی در حالی بیان می‌شود که سفیر رژیم صهیونیستی در سنگاپور روز پنج شنبه در سخنانی گفته بود که این رژیم تلاش می‌کند با کشورهای مسلمان نشین جنوب شرق آسیا که اکثریت جمعیت آن‌ها را مسلمانان تشکیل می‌دهند ارتباط دیپلماتیک برقرارکند.

ساگی کارنی، سفیر این رژیم در سنگاپور انتقادات رهبران سه کشور اکثریت مسلمان نشین جنوب شرق آسیا را «غیرصادقانه» خواند و مدعی شده بود که این کشورها «ماهیت واقعی نزاع خاورمیانه» را نادیده می‌گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =