تقلای رژیم صهیونیستی برای متقاعد کردن آمریکا به عدم بازگشت به برجام

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی که در سفری چهار روزه برای گفت‌وگو درباره «تهدید برنامه هسته‌ای ایران» در واشنگتن به سر می‌برد، به مقام‌های آمریکایی درباره بازگشت به برجام هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی که در سفری چهار روزه برای گفت‌وگو درباره آنچه «تهدیدهای منطقه‌ای مشترک» خوانده شده، در واشنگتن به سر می‌برد، در تلاش است بر تصمیم آمریکا برای بازگشت به برجام تاثیر بگذارد.

واحد سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در خصوص گفت‌وگوهای وی در واشنگتن اعلام کرد رئیس ستاد کل ارتش بر نواقص توافق هسته‌ای کنونی که به ایران امکان پیشرفت قابل توجه در زمینه سانتریفیوژها و همچنین افزایش قبل ملاحظه میزان و کیفیت مواد غنی شده در چند سال آینده را می‌دهد تاکید کرد و همچنین کمبود نظارت در زمینه اشاعه هسته‌ای را مورد تاکید قرار داد.

این مقام نظامی ارشد رژیم صهیونیستی در تلاش برای متقاعد کردن مقام‌های آمریکایی در ادعایی، تهدیدی که بازگشت آمریکا به برجام ایجاد می‌کند را توضیح داد و تاکید کرد که باید تمام اقدامات برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی‌های هسته‌ای نظامی انجام شود.

کوخاوی در حال حاضر در واشنگتن در حال برگزاری نشست‌هایی با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش، «کنت مک‌کنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) و «ریچارد کلارک» فرمانده ستاد فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، علیرغم اتحاد نزدیک رژیم صهیونیستی و آمریکا، نادر است که یک رئیس ستاد کل ارتش اظهارنظرهای علنی درباره مسائل سیاسی داشته باشد یا سیاست خارجی متحدان را مورد انتقاد قرار دهد.

پیشتر رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند، ایران مهمترین محور سفر رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به واشنگتن خواهد بود.

طبق گزارش‌ها، این فرمانده ارشد صهیونیست همچنین قرار است درباره «اوضاع رو به وخامت» لبنان، حضور ایران در سوریه و عملیات موسوم به عملیات «محافظ دیوارها» که به تاخیر سفر او در ماه مه منجر شد، گفت‌وگو کند.

این اولین سفر یک مقام اسرائیلی تحت نخست‌وزیری «نفتالی بنت» است. بنت در سخنرانی کسب رای اعتماد برای کابینه خود در کنست، به لفاظی علیه ایران پرداخت و مدعی شد احیای توافق هسته‌ای با ایران اشتباه است و اسرائیل به ایران اجازه نمی‌دهد تسلیحات اتمی به دست آورد.   

دولت «جو بایدن» که حمایت خود را از کابینه جدید رژیم صهیونیستی اعلام کرده، مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

در حالی که مقام‌های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم است، سرباز زده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =