قابلیت ورود ربات سینا به بازارهای جهانی

میرباقری گفت: ربات جراح از راه دور سینا که یک ربات ایران ساخت است قابلیت ورود به بازارهای جهانی را دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، میرباقری طراح ربات جراح ایرانی سینا، اظهار کرد: در نخستین عمل ربات جراحی از راه دور از  یک  حیوان که در بیمارستان امام خمینی بود، استفاده شد که طی عمل جراحی، جراح در بیمارستان سینا مستقر بود و از راه دور و توسط ربات سینا جراحی را انجام می‌داد.

برای انجام این عمل جراحی یک خط اینترنت پر سرعت توسط همکاران در مخابرات در اختیار ما قرار گرفت و جراحی توسط ربات سینا به خوبی انجام شد.

او ادامه داد: این ربات جراح در اروپا به ثبت رسیده و قابلیت ورود به بازارهای جهانی را دارد. کاهش هزینه نگهداری و تعمیر این دستگاه که حدود یک سوم هزینه تعمیر و نگهداری نمونه خارجی ربات است، از ویژگی های این ربات ایران ساخت محسوب می‌شود.

این فناور گفت: از لحاظ فناوری حس لامسه از راه دور به جراح منتقل می شود و امکان حرکت تیم جراحی و نشستن جراح در انجام عمل با ربات سینا پیش بینی شده  تا خستگی جراح کم شود.

میر باقری بیان کرد: در حال حاضر سه بیمارستان مجهز به این ربات شده و به صورت آموزشی در سه مرکز درمانی و برای فاز حیوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انجام جراحی های انسانی منتظر اعطای مجوز توسط وزارت بهداشت هستیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1100596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =