اثر بخشی واکسن پاستوکووک در برابر واریانت‌های ویروس کرونا

مصطفوی گفت: واکسن پاستوکووک در برابر واریانت‌های جدید ویروس کرونا اثر بخشی و ایمنی زایی خوبی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احسان مصطفوی مدیر پروژه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای تولید مشترک ایران و کوبا، اظهار کرد: واکسن مشترک ایران و کوبا تحت عنوان پاستوکووک که در موسسه انستیتو پاستور تولید می شود یک واکسن نو ترکیب است که در مراحل فاز دوم کارآزمایی بالینی آن ایمنی زایی خوبی را نشان داده است.

او گفت: فاز سوم کار آزمایی بالینی این واکسن مشترک که در کوبا انجام شده است نشان از اثر بخشی خوبی در برابر واریانت آفریقای جنوبی داشته است. ویروس کرونای جهش یافته آفریقای جنوبی واکسن کریز است اما واکسن مشترک ایران و کوبا از اثر بخشی خوبی در برابر جهش های جدید برخوردار است.

مصطفوی گفت: ما واکسن مناسب و بی‌خطر به وزارت بهداشت و مردم ارائه خواهیم داد.

شروع فاز سوم مطالعات بالینی واکسن کووپارس از نیمه مرداد ماه

در ادامه فلاح معاون موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: فاز اول مطالعات بالینی واکسن کووپارس را به پایان رسانده و آنالیز اولیه را تقدیم سازمان غذا و دارو کرده ایم و در حال حاضر مجوز آغاز فاز دوم مطالعات را از این سازمان اخذ کرده ایم.

او ادامه داد: فاز دوم  مطالعات این واکسن ۵۰۰ نفر داوطلب داشته که به ۳۱۵ نفر تزریق اول و ۹۰ نفر تزریق دوم واکسن را انجام داده ایم؛ و بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته شده قرار است در نیمه مرداد وارد فاز سوم مطالعات این واکسن شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =