باتفاوت های همسرمان چه کنیم تا زندگی به کاممان شیرین شود؟

زن و مرد برای زندگی با هم نیاز به فهم برخی نکات، شناخت تفاوت‌ها و آموختن چگونگی برقراری ارتباط دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، افسانه صمدزاده روانشناس و استاد دانشگاه درباره گذشت کردن زوجین گفت: وقتی زوجین پا به پای هم پیش می روند، هر کدام باید از یک سری چیزها بگذرند تا با سبک طرف مقابلشان جور شود به جای این که یک نفر مجبور شود در مورد همه چیز از خود گذشتگی نشان دهد. فداکاری ها و گذشت های هر دو  باعث هماهنگی و تعادل در زندگی مشترک می شود.

وی ادامه داد: برای تغییر دادن شریک زندگیتان، شما نیز باید قدمی بردارید و تغییراتی در خود ایفا کنید. البته طرفین باید بدانند این تغییرات، تحمیل یا اجبار نیست و زوجین به منظور تقویت رابطه شان دست به تغییرات می زنند.

این روانشناس افزود: صحبت کردن بهترین راه برای مشخص کردن توقعات و محدودیت ها است.همچنین می توان با صحبت، رفتارهای بد و ناخوشایندی که عادی شده اند را مطرح کرد و در راستای حل آن قدم برداشت. همسران باید در کنار یکدیگر پیش روند تا هر دو به چیزهای مطلوب برسند.

وی درباره داشتن یک رابطه سالم و درست،خاطر نشان کرد: باورهای هر فرد شخصیت او را می سازد و به سادگی قابل تغییر نیست. برای داشتن یک رابطه سالم شما باید به تفاوت های فردی همسرتان احترام بگذارید و آن ها را بپذیرید. با منطق، صبر و حوصله در یک زمان مناسب و با لحنی دوستانه و با محبت، با همسرتان صحبت کنید و دلیل خود را برای مخالفت یا موافقت با او عنوان کنید.

این روانشناس ادامه داد: توجه همسرتان را به موارد جدید جلب کنید و برایش تازگی داشته باشید، حتی اگر تغییر در ظاهر خودتان باشد. البته مشروط بر این که به خودتان آسیبی وارد نکنید.

صمدزاده گفت: خودتان را مشغول یادگیری و آموزش کنید تا زمان کمتری برای جر و بحث پیدا کنید. از تفاوت ها، برای نزدیک تر شدن به یکدیگراستفاده کنید. دو نفر نمی توانند کاملا در همه چیز شبیه به یکدیگرباشند و همین تفاوت ها است که رابطه را جالب تر می کند. هم چنین اگر طرفین سر مسائلی توافق و از خودگذشتگی نشان دهند وهدف بهتر شدن رابطه باشد نتیجه جز شادتر شدن زندگی و قوی شدن رابطه تان نخواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =