تهران- ایسکانیوز: دستگاه فیلتراسیون ایزوگام برای نخستین بار در جهان با همت دانش پژوهان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق به ثبت اختراع رسید.


بر پایه این گزارش، دستگاه فیلتراسیون ایزوگام با استفاده از زئولیت و نانوزئولیت و جاذب گیاهی به صورت تصاویر و بنر تبلیغاتی در جشنواره نانو در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان قرار گرفت.


ثبت اختراع دستگاه فیلتراسیون شهریور جاری در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید. این دستگاه هیچ گونه مشابه خارجی نداشته و برای نخستین بار از سوی دانشمندان ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق اختراع شد.


سامانه تقطیر فیلتراسیون پسماند گازی تولید ایزوگام بازئولیت و جاذب گیاهی با بررسی های انجام شده از سوی دانشمندان دانشگاه کاشان به تایید علمی رسید و موفق به کسب تاییدیه علمی از دانشگاه کاشان شد.


گفتنی است واحد نراق در آینده نزدیک درخصوص تجاری سازی و فروش محصول به صورت گسترده اقدامات گسترده ای انجام خواهد داد.


براساس این گزارش، اختراع فیلتراسیون ایزوگام می‌تواند برای سلامت و بهداشت منطقه به خصوص شهرستان دلیجان بسیار مفید و موثر واقع شود.


شایان ذکر این که، در این حوزه، برنامه ریزی هایی صورت گرفته است تا با همت دانشمندان و دانش پژوهان عرصه فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق از این نمونه اختراع و ابتکارعلمی به صورت تولید انبوه وارد بازار ایران و جهان شود.


ثبت اختراع دستگاه فیلتراسیون مرهون زحمات بی شائبه دانشمندان و دانش پژوهان دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های متمادی بوده است که امروز گوشه‌ای از استعدادهای نهان این واحد دانشگاهی به منصه ظهور رسیده است.


امتیاز معنوی این اختراع متعلق به دانشگاه آزاداسلامی واحد نراق با سهم 80 درصد و دکتر مرتضی انحصاری با 5 درصد، مهندس سیدعلوی هاشمی با 5 درصد، مهندس اصغر عباسیان با 5 درصد و مهندس هادی رضا پکوک با 5 درصد است که تمامی حقوق معنوی و مادی این اختراع بین شرکا و مالکان این اختراع و دانشگاه آزاد اسلامی تقسیم و تسهیم می‌شود.


 
کد خبر: 110648

وب گردی

وب گردی