تهران-ایسکانیوز: عضو بنیاد امید ایرانیان گفت:تا زمانیکه اصولگرایان نتوانند به صورت مستند به نقد و ارزیابی دولت قبلی در پیشگاه افکار عمومی بپردازند، وجدان عمومی جامعه، اهداف آینده آنها را با دید تردید ارزیابی می کند و بعید میدانم که اصولگرایان با چنین شرایطی و با برگزاری نشست ها و همایش های بزرگ توفیقی برای خود حاصل کند.
"سید حسن رسولی" در گفتگو با ایسکانیوز با اشاره به برگزاری چهارمین همایش اصولگرایان اظهار داشت: در شرایط کنونی میتوان نسبت به تداوم چنین همایش هایی از سوی اصولگرایان در آینده امیدوار بود.


وی با اشاره به حضور شخصیت هایی همچون "آیت الله جنتی" و "حجت الاسلام والمسلمین تقوی" در همایش های اصولگرایان گفت: شخصیتهایی همچون رئیس شورای نگهبان به عنوان داور اصلی انتخابات و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور که مسئولیت چند صد تریبون نماز جمعه را در دست دارد و به نوعی اعتبار آنان برگرفته از مجموعه حاکمیت است در گرده همایی اصلاح طلبان هم می توانند حایز اهمیت باشد.

رسولی با انتقاد از یکسان نبودن امکان برگزاری اجتماعات وسیع برای اصلاح طلبان در مقایسه با اصولگرایان بیان داشت: به دلیل یکسان نبودن چنین شرایطی به ناچار و با توجه به موانع پیش رو، اصلاح طلبان با تاخیر مبادرت به برگزاری همایش و اقدامات اینچنینی می کنند.

عضو بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: اولین شرط بسیج امکانات اصلاح طلبان در دو حوزه احزاب و شخصیت های خاص، انسجام بخشی این ظرفیت ها از طریق برگزاری نشست های وسیع است.

رسولی به فعالیت زودهنگام انتخاباتی اصولگرایان اشاره و تصریح کرد: تجربه شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به عنوان یک پیامد شوک آور و غیر قابل پیش بینی، کارنامه غیر قابل دفاع اصولگرایان مجلس و همچنین اشتباهات هشت سال ریاست جمهوری "احمدی نژاد"، برای این جریان سیاسی بسیار سنگین تمام شد.

وی افزود: برخورداری اصولگرایان ار رانت ها و نگرانی از تکرار عدم اقبال رأی دهندگان به این جریان فکری موجب تسریع در انجام فعالیت های زودهنگام انتخاباتی از سوی آنها شده است.

عضو بنیاد باران با انتقاد از محتوای همایش همگرایی اصولگرایان گفت: ای کاش آقایان در این گردهمایی چند جمله ای هم در مقام پاسخگویی از عملکرد دولت هشت ساله احمدی نژاد بر می آمدند و نسبت به اشتباهات خود از ملت ایران عذرخواهی می کردند.

رسولی خاطرنشان کرد: دولت دهم در شرایطی کشور را به "حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی" تحویل داد که تمام شاخص ها در بدترین شرایط ممکن قرار داشت و تا زمانیکه اصولگرایان نتوانند به صورت مستند به نقد و ارزیابی دولت قبلی در پیشگاه افکار عمومی بپردازند، وجدان عمومی جامعه، اهداف آینده آنها را با دیده تردید ارزیابی می کند و بعید میدانم که اصولگرایان با چنین شرایطی و با برگزاری نشست ها و همایش های بزرگ توفیقی برای خود حاصل کنند.

اصولگرایان علی رغم پانزده ماه مانده به برگزاری انتخابات مجلس دهم، فعالیت های انتخاباتی خود را با عنوان"همگرایی اصولگرایی" در جهت ایجاد وحدت و انسجام آغاز کرده اند و در این میان از وجود شخصیت ها و چهره های به نام همچون آیات مصباح یزدی، جنتی و نوری همدانی به عنوان اصلی ترین سخنرانان بهره بردند.

 
کد خبر: 111660

وب گردی

وب گردی