تهران- ایسکانیوز، وزیر آموزش و پرورش به خیرین مدرسه ساز علاوه بر احداث مدرسه پیشنهادهای دیگری را به منظور کمک رسانی به مدارس و آموزش و پرورش ارائه داد.


علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با حضور در همایش تکریم از خیرین مدرسه ساز که در کانون پرورش فکری کودکان با حضور خیرین سراسر کشور برگزار شد با اشاره به ساخت مدارس از سوی خیرین اظهار داشت: سال تحصیلی جاری با 12800 هزار دانش آموز در سطح 22 هزار مدرسه آغاز شد.


وی افزود: آموزش و پرورش در دولت یازدهم با 5 سیاست اصلی کار خود را با ساماندهی نیروهای انسانی، ارتقاء مدیریت، تمرکز زدایی در آموزش و پرورش، عملیاتی کردن بودجه و توسعه مشارکت اقدام به فعالیت کرده است.


فانی در تشریح توسعه مشارکت گفت: این امر سیاستی جدی و تغییر ناپذیر در آموزش و پرورش است و مشارکت اولیاء، معلمین، دانش آموزان و مردم می تواند در بهسازی آموزش و پرورش موثر باشد.


وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اتکا و اعتماد به مردم در رشد و شکوفایی انقلاب و کشور موثر است که یکی از بارزترین مظاهر مشارکت خیرین مدرسه ساز هم هست و این جهاد که از سال ها پیش آغاز شده موجب شده که به طور متوسط بعد از پیروزی انقلاب روزانه 7.5 کلاس درس از سوی خیرین ساخته شود که بیش از 2 میلیون دانش آموزان در این مدارس مشغول تحصیل هستند.


وی با بیان اینکه 20 درصد کلاس های بعد از انقلاب از سوی خیرین ساخته شده گفت: آموزش و پرورش اجازه تغییر کاربری و یا نام مدارس را بدون اذن خیر ندارد و تاکنون دو ، سه مورد خلافی اعلام شده که با پیگیری های لازم در نهایت نظر خیرین بر نام گذاری مدارس اعمال شد.


فانی به تعمیر و نگهداری مدارس در سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: آموزش و پرورش تلاش دارد در اعتبارات سال آینده پیش بینی تعمیر فضاهای آموزشی را داشته باشد که خیرین در کنار احداث مدارس هم می توانند در عمر طولانی ساختمان های ساخته شده به ما کمک کنند.


وزیر آموزش و پرورش در زمینه تعمیر مدارس با ارائه پیشنهادی گفت: در کنار ساخت مدارس بهتر است فعالیت های دیگری را در جامعه دنبال کنیم به عنوان مثال کمک به اداره مدارس شبانه روزی، پرداخت بخشی از هزینه های کیفیت در آموزش و پرورش از نمونه هایی است که می تواند مورد توجه قرار گیرد.


وی افزود: به این منظور باید کمیسیون هایی تشکیل شود که بیش از پیش در تنوع موضوعات و در کمک به آموزش و پرورش علاوه بر بحث و بررسی نتایج مطلوبی حاصل شود.


وی گفت: در حال حاضر بیش از 1200 مدرسه خیر ساز با 5 هزار و 700 کلاس درس و بیش از 900 هزار متر مربع زیربنا در حال احداث است.


پس از سخنرانی علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش یکی از خیرین مدرسه ساز در خراسان جنوبی گله خود را از این وزارتخانه به منظور عدم تقدیر از برخی از خیرین اعلام کرد که با واکنش مقبول از سوی فانی مواجه شد.


کد خبر: 112091

وب گردی

وب گردی