تهران-ایسکانیوز: وزیر آموزش و پرورش از تحصیل بیش از دو و نیم میلیون دانش آموز در کلاس های درس خیرین خبر داد.


علی اصغر فانی در همایش خیرین مدرسه ساز کشور که در سالن حجاب برگزار شد اظهار کرد: باید از تلاش ها، خلوص، ایثار، گذشت وپی گیری های شبانه روزی این عزیزان در امر مدرسه سازی تشکر کرد.


وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه تعمیر و نگهداری از فضاهای آموزشی بسیارمهم تر از مدرسه سازی است، گفت: پیشنهاد می شود، جامعه خیرین کمیسیون های مختلفی را ایجاد کند تا بتوانیم از ظرفیت خیرین در تمام قسمتهای مدرسه استفاده کنیم.


به گزارش وزارت آموزش وپرورش، وی با گرامیداشت یاد خیرین مدرسه ساز متوفی افزود: دعای خیر دانش آموزان و فرزندان ایران اسلامی همواره بدرقه راهشان خواهد بود.


فانی  با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری آموزش وپرورش وظیفه تعلیم و تربیت به دوازده ونیم میلیون دانش آموز در 122 هزار مدرسه را برعهده دارد تصریح کرد: بیش از دو نیم میلیون دانش آموز در کلاس های درس خیرین مشغول به تحصیل هستند.


وزیر آموزش وپرورش توسعه مشارکت ها را یکی از سیاست های پنجگانه آموزش و پرورش برشمرد وادامه داد، مشارکت دانش آموزان، معلمین، اولیا و مردم می تواند در نوسازی، بهسازی و تجویز فضاهای آموزش وپرورش مؤثر باشد.


وی با اشاره به  فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «این تجربه را داریم که هر وقت کار را به مردم سپردیم موفق بودیم »، خاطر نشان کرد: اعتماد به مردم  و اتکا به آنان در جهت کمک گرفتن می تواند در رشد و شکوفایی کشور مؤثر باشد.


وی تصریح کرد، استفاده از ظرفیت خیرین یکی از بارزترین مظاهر توسعه مشارکت ها محسوب شده که با قوت از اول انقلاب تاکنون راه خود را طی نمودند که به طور متوسط در هر روز هفت و نیم کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است.


فانی با اشاره به سخن رهبری «مدرسه سازی یک صدقه جاری است»، گفت: کار خیر علاوه بر ثواب دنیوی نوعی فرهنگسازی محسوب شده که باعث می شود افراد دیگر جامعه نیز به این امر بپردازد.

کد خبر: 112622

وب گردی

وب گردی