تهران - ایسکانیوز: معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کشورهای آفریقای به دلیل نیاز آموزشی خودشان و کیفیت خدمات ما، مشتاق به راه اندازی واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد در کشور خود هستند و اگر شرایط آنها فراهم باشد، دانشگاه نیز تمایل به حضور در این کشورها دارد.
سید مجتبی علوی فاضل در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، افزود: برخی از واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد بر اساس نیاز کشورهای همسایه شکل گرفته است؛ مثلا زیرساخت های آموزشی کشور افغانستان به خاطر جنگ های سالهای اخیر آسیب دیده است و قابل اتکا نیست؛ افغانستان نیاز دارد که ایران به تربیت نیروی انسانی در آن کشور کمک کند.
معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این شرایط برای عراق و کشورهای آفریقایی نیز صادق است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا دانشگاه آزاد در این کشورها - که از نظر توسعه ای شرایطی خاص دارند - حضور می یابد، گفت: مسلم است که در فضای کنونی نمی توانیم با دانشگاه های اروپایی رقابت کنیم ولی در کشورهای همسایه، ما دارای مزیت رقابتی هستیم؛ آنها هم به سیستم آموزشی نیاز دارند و هم دانشگاه های ایران را دانشگاه هایی معتبر می دانند.
علوی فاضل تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون در کشورهای امارات، افغانستان و لبنان واحد برون مرزی فعال دارد و علاوه بر آن، در مناطق آزاد اروند، کیش، قشم، انزلی و جلفا نیز واحد بین الملل فعالیت می کند.
وی افزود: در حوزه واحدهای برون مرزی، اولولیت دانشگاه آزاد کشورهای همسایه است که در این راستا در حال حاضر عراق و افغانستان متقاضی هستند.

کد خبر: 114164

وب گردی

وب گردی