نشست خبری مهربانو امروز با حضور«منیرآمدی قمی» مدیر موسسه مطالعات تحیقات زنان و دبیر همایش،«بهمن مشکینی» مشاور وزیر کشور و «عباس جم» مدیر اجرایی جشنواره تشکیل شد و برنامه و اهداف جشنواره در این جلسه مطرح شد. در این جلسه اختصاص مهربانو کارت، بیمه حوادث و مهربانوان رشته‌های مختلف از برنامه‌های همایش فردا اعلام شد.

به گزارش ایسکا نیوز بهمن مشکینی در مورد همایش مهربانو که در روز دوشنبه برگزار خواهد شد گفت: «موضوع مدیریت امور اجتماعی با مشارکت مردم یکی از برنامه های اصلی دولت یازدهم است. برای ساماندهی در فضای کنونی کشور باید سازمان های مردم نهاد در اولویت قرار گیرند. در کشور ما سه دهه است که این سازمان ها فعالیت می کنند. از سال 1384 سازمان های مردم نهاد با آیین نامه دولت صدور پروانه خود را از وزارت کشور دریافت کردند و در موضوعاتی مانند محیط زیست، جوانان، زنان و... فعالیت های خود را ساماندهی کردند.»

کشور نیازمند 50 هزار سازمان مردم نهاد است

مشکینی در مورد تلاش دولت برای تسریع سازمان‌های مردم نهاد گفت:«ما باید کاری کنیم که دولت در حوزه اجتماعی نقش ناظر و توسعه دهنده داشته باشد و در همه سطوح مردم بوسیله سازمان های مردم نهاد به عرصه بیایند. در حقیقت وظیفه ما این است تا کاری کنیم که این سازمانها تشکیل شوند و در ادامه دولت نقش نظارتی و حمایتی را بر عهده داشته باشذ. تا کنون 5 هزار تشکل دارای مجوز شکل گرفته است اما بر اساس استانداردهای جهانی و توانایی های مردم این رقم باید به 50 هزار برسد. دولت لایحه ای تعیین کرده تا فرآیند تشکیل سازمان های مردم نهاد تسهیل شود. این لایحه بزودی توسط وزارت کشور برای دولت اعلام می شود و سپس با قید دو فوریت به مجلس ارسال می شود. در سال های گذشته برای سازمان های مردم نهاد اعتبار خوبی وجود داشته اما متأسفانه چند سال اخیر توسعه و حمایت ها کمرنگ شده است و این اعتبار در جاهای دیگر خرج شده است. دولت تلاش دارد علاوه بر حمایت های مالی، حمایت های معنوی را هم برای سازمان های مردم نهاد انجام دهد تا به مرور تشکل های مردمی بتوانند به جایگاه حقیقی خود دست یابند.»

مشکینی در مورد همایشه مهر بانو در این نشست خبری گفت:«یکی از تشکل های فعال کشور موسسه مطالعات زنان است که طی دو دهه گذشته بسیار مطرح بوده است. همایش اخیر در زمینه ازدواج می تواند موانع و مشکلات پیرامون این مسئله مهم ملی را حل کند و در زمینه فرهنگ سازی موثر واقع شود.

نشست خبری اولین همایش و جشنواره مهر بانو

منیرآمدی قمی دبیر همایش در رابطه با همایش مهربانو گفت: »حمایت دولت از موسسه مطالعات زنان یک حمایت معنوی و تسهیل گر بوده است. همایش جشنواره مهربانو در وزارت کشور در سالن همایش ها تشکیل می شود و بخش اول این همایش موضوع ازدواج و سلامت خانواده و بخش دوم جشنواره مهربانو را شامل می شود. در این جشنواره در کارت بانکی اختصاصی زنان مهربانو و تمبر مهربانو بهره برداری می شود. همچنین 11 مهربانوی ایرانی در این همایش مورد تقدیر واقع می شوند. کسانی که یک عمر در زمینه حرفه خاص تلاش کردند تا به موفقیت دست یابند.»

قمی اسامی این مهربانویان را این گونه اعلام کرد:« ژاله علو مهربانوی فرهنگ و هنر، مریم نشیبا مهربانوی سخن، دکتر اکرم مهربانوی علم و فناوری، مینو محرز مهربانوی سلامت و پزشکی، مینو گرجی مهربانوی علوم قرآنی، مه لقاء ملاح مهربانوی محیط زیست، اشرف بهادر زاده مهربانوی نیکی، زهرا نعمتی مهربانوی ورزش، حلیمه خاتون خانیان، طاهره دباغ مهربانوی مقاومت، مریم میرزاخانی مهربانوی علوم و ریاضی. که از این بانوان در این همایش تقدیر و تشکر خواهد شد.»

آمدی همچنین در مورد کارت بانکی مهربانو توضیح داد: «این کارت بانکی در حقیقت یک بودجه آموزشی است تا بانوان بتوانند با استفاده از آن از سایت مهربانو آموزش های لازم را دریافت کنند. این آموزش ها شامل تمام حوزه های آموزش غیر رسمی است که برای بانوان ضروری است از قبیل انتخاب همسر، محیط زیست، خانه داری، آموزش های نرم افزاری و... که امیدواریم بانوان از آن استقبال کنند».

مهربانو کارت بانوان را بیمه می‌کند

نشست خبری اولین همایش و جشنواره مهر بانو

عباس جم مدیر اجرایی جشنواره هم در مورد طرح ملی مهربانو گفت: «ما تلاش داریم تا یک برند جدید و شاخص را در حوزه زنان مطرح کنیم. و امیدواریم با پیوستن زنان ایرانی بتوانیم این راه را توسعه دهیم. زنان می توانند علاوه بر استفاده از تسهیلات در تولید محتوا، آموزش و اشتغال نیز با سایت مهربانو همکاری کنند. عضویت در دفترچه سلامت مهربانو و بازارچه از برنامه های این همایش است. تمام اعضای مهربانو با داشتن این کارت یکسال بیمه حوادث و پرداخت هزینه های پزشکی به مبلغ 10 میلیون ریال و پرداخت حوادث پزشکی به مبلغ 50 میلیون ریال بیمه خواهند شد. بوسیله این سایت بانوان می توانند مسایل خود را در موضوعات سلامت و درمان پیگیری کنند و مشاوره آنلاین و آف لاین دریافت کنند».اعتبار آموزشی اختصاص یافته بوسیله این کارت 47 هزار تومان است و دوره های ارائه شده بوسیله دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف پوشش داده می شود.

در کل بنظر می رسد همایش مهربانو یک راه آغازی برای استفاده از تکنولوژی در خدمت فعالیت های زنان است. مخاطبین مهربانو کارت زنان و دختران جوان از 15 تا 45 سال است.
کد خبر: 114464

وب گردی

وب گردی