تهران- ایسکانیوز: جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست حمید میرزاده با حضور اکثریت اعضای این شورا برگزار شد. در این جلسه بازنگری برنامه راهبردی پنج ساله اول حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 


در این نشست طه هاشمی؛ معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی بازنگری برنامه راهبردی 5 ساله اول حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را ارزیابی کرد و در خصوص چشم انداز دانشگاه، اهداف راهبردی 8 محور برنامه ریزی شده، اصلاح ساختار سازمانی به ایراد سخنانی پرداخت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تداوم رشد علمی کشور در جریان معرفی اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی نمایانگر حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر توسعه تحصیلات تکمیلی است.


میرزاده همچنین گفت: رشد علمی در کشور با کاردانی و کارشناسی ایجاد نمی شود و دانشگاه آزاد اسلامی که بیش از 40 درصد بار آموزش عالی کشور را به دوش می‌کشد، مخاطب پیام مقام معظم رهبری در سند علم و فناوری است، لذا باید در این مسیر گام های بلندتری برداریم.


به گفته ی رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیل به اهدافی همچون بدل شدن به قطب علمی جهان اسلام تا 1404 و تحقق 50 درصد از درآمدهای کشور از طریق فعالیت های دانش محور از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سند توسعه علم و فن آوری کشور است که مسئولیت سنگینی را بر روی دانشگاه های کشور و به صورت ویژه دانشگاه آزاد اسلامی می گذارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و این مهم باید به اطلاع کسانی که به دانشگاه آزاد هجمه وارد می کنند، رسانده شود که مسیر تولید علم از این راه می گذرد.


به بیان میرزاده، تعداد دانشجویان موجود با احتساب دانشجویان ورودی‌های جدید در مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان سال 93 از همه دانشگاه‌های ایران بیشتر خواهد بود و این امر موجب افتخار است که دانشگاه آزاد اسلامی طلایه دار توسعه علمی کشور است.


وی یادآور شد: ضروری است که به ازای هر هیات علمی بیش از یک تولید علمی وجود داشته باشد و براساس برنامه ریزی ها سعی می شود تا به اندازه ی سهم دانشگاه در توسعه دانش و تولید علم، تولید ثروت نیز محقق شود. 


میرزاده در پایان تاکید کرد: حرکت در مسیر توسعه تحصیلات تکمیلی با رویکرد ویژه کیفی و اتوسعه شرکت های دانش بنیان و درآمدزایی از طریق اقتصاد دانش بنیان از زمره ی اهداف محوری دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می آید که نسبت به تحقق آن ها، مجدانه پیگیر هستیم.


کد خبر: 114776

وب گردی

وب گردی