تهران_ایسکانیوز،ایسکاپلاس+/با آمدن فصل پاییز شال های ضخیم را از چمدان بیرون می کشیم چرا که باد های خنک پاییزی موجب سرمای گوش می شوند و باید از آن ها مراقبت کرد. همچنین با آمدن زمستان، باران و برف، هوا سرتر می شود و شال های ضخیم دیگر جوابگوی سرمای بی اندازه نیستند و باید به سراغ کلاه های پشمی و چرمی برویم.

کلاه های پشمی، جنبه ی تزئینی دارند

اگر به اگزمای سرشتی، خشکی و حساسیت پوستی مبتلا هستید، کلاه پشمی نخرید و اگر سرمایی هستید و نمی توانید از خیر خریدن کلاه های پشمی بگذرید، حتما یک لایه پارچه نخی زیر آن بدوزید تا از سرما محفوظ بمانید. با این حال اکثر کلاه های پشمی جنبه ی زیبایی دارند و در جهت محافظت از سرما نقشی ایفا نمی کنند .با این وجود کلاه های بافتنی در میان جوانان از محبوبیت خوبی برخوردار هستند،. کلاه های بافتنی در دو نوع، دست بافت و ماشینی مورد استفاده قرار می گیرند که طبیعتا کلاه های دست بافت از کلاه های ماشینی گرم تر و دارای عمر طولانی تری هستند. البته ناگفته نماند که قیمتشان دو برابر کلاه های ماشینی است و از 60 هزار تا 300 هزار تومان را شامل می شوند. قیمت کلاه های ماشینی با برند های متنوع از جمله تی تی از 30 هزار تا 70 هزار تومان است، همچنین شال های زمستانی با برند هایی که در بازار دیده می شود که تی تی میان تمامی برندها پرطرفدار تر است از 20 هزار تا 70هزار تومان در بوتیک ها به فروش می رود. البته به ماشینی و دست بافت بودن این پوشاک هم بستگی دارد که طبیعتا دست بافت، گران تر است و قیمت آن به 150هزار تومان هم می رسد.

مراقب کلاه و سر خود باشید

اگر پوست پیشانی، گونه ها یا گوش هایتان پس از استفاده از کلاه جدید دچار قرمزی، التهاب و خارش شد، حتما به جنس کلاه حساسیت دارید، بنابراین بهتر است دیگر از آن استفاده نکنید. همچنین در صورت ابتلا به خشکی پوست، حتما پیش از استفاده از کلاه های زمستانی، پیشانی و سایر قسمت های سر و صورت خود را با کرم های نرم کننده، چرب کنید. لازم به ذکر است کلاه را پس از ورود به منزل، داخل کمد و کنار سایر لباس ها نگذارید. بهتر است قفسه جداگانه ای را به کلاه و شال اختصاص دهید تا آلودگی آنها باعث آلوده شدن سایر لباس ها نشود. ناگفته نماند اگر احساس می کنید موها و پوست سرتان عرق کرده و کلاهتان آلوده شده، بلافاصله آن را بشویید و در فضای باز خشک کنید تا به ناراحتی پوستی و عرق سوز شدن در ناحیه سر مبتلا نشوید.

محافظی برای جلوگیری از سرماخوردگی

اگر موهای کم پشتی دارید حتما در فصل سرما از کلاه استفاده کنید چرا که موجب می شود با سرماخوردگی خفیفی روبرو شوید. البته زمان ورود به فضایی بسته به سرعت کلاه خود را بردارید تا دچار گرما زدگی نشوید که آن هم موجب سرماخوردگی می شود.

 
کد خبر: 114921

وب گردی

وب گردی