تهران- ایسکانیوز: تحقيقات بسياری نشان مي‌دهد که اکثر افراد مبتلا به بيماریهای روانی دارای هوشی متوسط يا بالاتر از متوسط هستند.


افرادي که از نظر روانی مشکل دارند، بيشتر از افراد عادی خطرناک يا خشن نيستند، تصریح کرد: در واقع، احتمال اين که خود این بیماران قربانی خشونت شده باشند بسيار بيشتر از آن است که افرادی خشن باشند.


نتایج تحقیقاتی که اخیراً در دانشگاه کلمبیای امریکا صورت گرفت حاکی از آن است که بيماریهای روانی مانند بيماریهای جسمی مي‌تواند برای همه افراد، صرفنظر از ميزان هوش، طبقه اجتماعی يا سطح درآمد آنها اتفاق بيفتد و باید در نظر داشت که بيماریهای روانی يک نقص شخصيتي نيست.


هارون کلوم سرپرست این تحقیق می گوید: اين فقط يک بيماری است و هيچ ارتباطي با ضعيف بودن يا نداشتن اراده ندارد. با اينکه افراد مبتلا به بيماریهای رواني مي‌توانند نقش بسيار مهمی در بهبودی خود داشته باشند اما خودشان انتخاب نکرده‌اند که بيمار شوند.


وی گفت: برخی از اختلالات روانی با کاهش انرژی و احساس خستگی، کندی تفکر و حرکات ارادی همراه است که باعث می شود شخص بی اراده و ناتوان ظاهر شود و این مسئله دلیل بر تنبلی عمدی بیمار نیست.


کد خبر: 114927

وب گردی

وب گردی