ایسکانیوز: رئیس‌جمهور عراق در دیدار با هیات سران عرب، که روز گذشته به بغداد سفر کرده اند، گفت: ماهیت تحرکات گروه داعش از فضای نظامی فراتر می رود لذا باید همه برای مقابله با خطر تروریسم با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز عراق، دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه اعلام کرد که فواد معصوم، رئیس جمهور این کشور در کاخ السلام در بغداد با هیات اتحادیه عرب به ریاست صباح الخالد الصباح، معاون اول نخست وزیر و وزیر خارجه کویت دیدار کرد.

در این دیدار ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق نیز حضور داشت.

فواد معصوم تاکید کرد: باید تشریک مساعی از سوی همگان برای مقابله با خطر تروریسم و جنایت‌های آن که همگان را هدف قرار داده است، صورت بگیرد به ویژه اینکه ماهیت تحرکات و اندیشه‌های گروه ترویستی‌ و در راس آن‌ها داعش از فضای سیاسی پا فراتر می‌گذارد و این تحرکاتی است که حد و مرز مشخصی ندارد.

رئیس جمهوری عراق عنوان داشت: این مساله ایجاب می‌کند که فعالیت‌های بین المللی مشترکی برای پایان دادن به کار این آفت صورت بگیرد و همچنین برای محاصره منابع تروریسم در عرصه‌های فکری، تربیتی و اقتصادی تلاش شود.

وزیر خارجه کویت نیز در این نشست بر اهمیت همبستگی کشورهای عربی با عراق که با چالش‌های مختلفی رو به رو است، تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ امنیت عراق و عراقی‌ها و موفقیت آن‌ها در این چالش تاریخی عنوان داشت: امنیت و ثبات عراق امنیت تمام کشورهای عربی و منطقه است.

گفتنی است وزیر خارجه کویت و همچنین احمد ولد تکدی، وزیرخارجه موریتانی و نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در سفری رسمی روز یکشنبه وارد بغداد شده بودند.

در همین راستا یک منبع سیاسی مطلع اعلام کرد که فواد معصوم رئیس جمهور عراق با «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور و «نوری المالکی»، «ایاد علاوی» و «اسامی النجیفی» سه تن از معاونان نخست وزیر جلسه‌ای امنیتی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش در این جلسه چند مسئله مهم از جمله طرح‌های نظامی مبارزه با داعش به ویژه بعد از معرفی وزرای امنیتی دولت و همچنین بودجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این اولین دیدار فواد معصوم و حیدر العبادی بعد از معرفی وزرای وزارتخانه‌های دفاع و کشور عراق است.

 
کد خبر: 115180

وب گردی

وب گردی