تهران - ایسکانیوز: اشکان دژاگه که یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل بود، امیدوار است بازی‌های قابل قبول ایران در جام ملت‌های آسیا نیز ادامه داشته باشد. دژاگه که بابت انتقالش به العربی قطر مورد انتقاد فوتبالدوستان قرار گرفته است می‌خواهد با بازی‌های خوب در جام ملت‌ها مجددا خودش را به هواداران اتبات کند.

به گزارش ایسکا و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال‏،دژاگه ابتدا درباره اردوی پرتغال صحبت کرد: اردوی پرتغال بسیار خوب بود و البته آب و هوای این کشور بارانی بود و برای من که در قطر حضور دارم رفتن به این شرایط بعد از مدتی بسیار خوب و مناسب بود. در این اردو چند بازیکن خوب به تیم اضافه شدند که کیفیت بسیار خوبی دارند و بسیار جدی تمرین می کردند. در طی این اردو همه بازیکنان تیم بسیار خوب کار کرد و پس از جام جهانی برزیل، نخستین بار بود که همه بازیکنان دور هم جمع شدیم.
او ادامه داد: بازی‌های تدارکاتی خیلی خوبی انجام دادیم و هر دو بازی را بردیم. تیم های مقابل تیم های خیلی خوب و با کیفیتی بودند. استوریل که در یورو کاپ بازی می کند و بنفیکا را هم که همه دنیا می شناسد و  بسیار حرفه ای بازی کرد. در ترکیب اصلی این تیم فقط 3، 4 بازیکن به دلیل حضور در تیم های ملی خود حضور نداشتند. بطور کلی این 2پیروزی نتایج بسیار خوبی برای تیم بود و امیدواریم همینطور ادامه دهیم.
دژاگه درباره آماده سازی تیم ملی با توجه به مدت زمان کمی که تا جام ملتهای آسیا باقیمانده است، گفت: در جام ملتها بازی های سختی پیش رو داریم. با توجه به اینکه در لیگ قطر بازی می کنم 3 بازی تیم ملی قطر مقابل استرالیا، ازبکستان و لبنان را دنبال کردم که قطری ها هر سه بازی خود را بردند. فکر میکنم در گروه سختی قرار داریم اما از طرف دیگر تیم خوبی داریم و در برزیل بازی هایی نشان دادیم که همه تیم ها برای ما احترام قائل هستند. اگر همینطور ادامه دهیم و اردوی های دیگری مانند اردوی پرتغال داشته باشیم در بازی های آسیایی موفق خواهیم شد.
بازیکن العربی قطر درخصوص بازی تدارکاتی آتی تیم ملی مقابل کره جنوبی گفت: از نظرم بازی خیلی خوبی خواهد شد و با توجه به اینکه کره ای ها 2بازی آخریشان مقابل ما را باختند برای کسب پیروزی به زمین خواهند آمد. همچنین از مربی جدید کره جنوبی شناخت خوبی دارم و چند سال در آلمان آشنایی خوبی با او پیدا کردم که به نظرم تیم ملی کره جنوبی در آینده تیم بسیار بهتری می شود. البته ما در تهران بازی می کنیم و درکل بازی جالبی خواهد شد.
هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان درباره بازی های ایران در جام ملت های آسیا گفت: 2بازیکن تیم ملی قطر در تیم ما هستند و تیم ملی قطر از یکی دو سال گذشته تیم بسیار بهتری شده است. بازی های آسانی مقابل این تیم و همگروهی هایمان نداریم اما نباید ترسی از تقابل مقابل این تیم ها داشته باشیم. به هرحال ما در جام جهانی بازی کرده ایم و آنها باید از تقابل با ما ترس داشته باشند اما به همه تیم ها احترام می گذاریم همانطور که همه آنها به ما احترام می گذاریم.
او در پایان درباره شرایط خودش در لیگ قطر اینگونه توضیح داد: خیلی ها شاید از حضورم در قطر راضی نیستند اما من به نظرشان احترام می گذارم. من اینجا هستم چون این تیم هدف بزرگی دارد و می خواهد تیم خوبی بسازد و می‌خواهد سال دیگر در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد. البته این تیم چند بازیکن خوب دیگر هم از اروپا به خدمت گرفته است و مربی بدنسازش را از آمریکا آورده اند که تمرینات بسیار حرفه ای به بازیکنان می دهد. خیلی شفاف بگویم که خودم هنوز کامل در تیم جا نیفتاده ام و به‌دلیل مصدومیت در آلمان، در چند بازی اول حضور نداشتم. بطور کلی هرگاه کشوری که در آن فوتبال بازی می کنم را تغییر می دهم مدتی طول می کشد تا با شرایط هماهنگ شوم و منتظر شانس برای اثبات خودم هستم.
کد خبر: 115222

وب گردی

وب گردی