تهران- ایسکانیوز،پلاس+/ بعد از ماجراهای اسید پاشی به زنان در 2 هفته ی گذشته در اصفهان، بر اساس پیامک‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده است مردم این شهر طی فراخوانی که در فضای مجازی منتشر کرده اند، تصمیم دارند تجمعی را روز چهارشنبه مقابل دادگستری اصفهان بدون هیچ جانبداری سیاسی برگزار کنند. صفحه فیس بوکی اعتراض برای این تجمعات در ساعت اولیه آغاز به کار بیش از 1000 لایک را به خود اختصاص داد.

ماجرای اسید پاشی دو هفته ی پیش در اصفهان آغاز شده که بلافاصله در فضای مجازی منتشر شد، تعدادی  که در این فضا منتشر شد، 13 نفر بود ولی پلیس و فرماندای اصفهان تعداد تایید شده ی آن را تنها 2 مورد ذکر کردند. این در حالی است که اخبار رسمی  تا کنون درباره 6 نفرها منتشر شده  و حتی رسانه ها هم با6نفر ازقربانیان این فاجعه مصاحبه کرده تند. بعد از این اتفاقات گمانه زنی های بسیاری در این باره شکل گرفت در فضای مجازی بسیاری بر این باور بودند که اسید پاشی با بد حجابی در ارتباط است اما پلیس اصفهان احتمال اختلافات خانوادگی را محتمل تر می داند. همچنین دادستان اصفهان در مصاحبه ای گفت:« تمام نیروها بسیج شده‌اند و نظر این است که در آینده نزدیک نتایج خوبی به دست خواهد آمد». هم چنین وی افزوده است که : «جرم انجام شده یک جرم عمومی و غیر قابل گذشت است».

واقعیت ماجرا هر چه هست که اتفاقات اخیر مردم اصفهان را وحشت زده و هراسان کرده است برای همین جمعی از مردم اصفهان با انتشار فراخوانی در فضای مجازی اعلام کردند که روز چهارشنبه قصد تجمع  مقابل دادگستری اصفهان بدون هیچ گونه جانب داری سیاسی را دارند. بر اساس این پیام معترضان قرار است شعار تا کی باید منتظر قربانی بعدی باشیم؟ را سر دهند، حال باید دید این فراخوان منتشر شده در فضای مجازی برگزار می شود یا خیر؟ چراکه معمولا هر تجمعی در کشور زیر نظر وزارت کشور و با مجوز این وزارتخانه صورت میگیرد.

asid

کد خبر: 115306

وب گردی

وب گردی