ایسکا نیوز: در پی تقاضای مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق از دولت ترکیه، این دولت با اعزام نیروهای پیشمرگه از خاک این کشور به عین العرب (کوبانی) موافقت کرده است. به گزارش سایت خبری کردی روداو در پی تقاضای مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق از دولت ترکیه، این دولت با اعزام نیروهای پیشمرگه از خاک این کشور به کوبانی موافقت کرده است. به نوشته روداو، واکنش مقامات ترکیه به تقاضای مسعود بارزانی مثبت بوده و قرار است نیروهای پیشمرگه برای کمک به نیروهای YPG در کوبانی عازم این منطقه شوند. به گفته منبعی که خواسته تا نامش فاش نشود، بارزانی و سعید قادر، وزیر امور پیشمرگه در حکومت منطقه‌ای کردستان، در این خصوص با صالح مسلم، سرکرده حزب موسوم به اتحادیه دموکراتیک کردستان سوریه توافق کرده‌اند. مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق روابط حسنه‌ای با دولت حزب عدالت و توسعه در ترکیه دارد.

همچنین شبکه خبری الجزیره  اعلام کرد که وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده که این کشور حاضر است انتقال نیروهای نظامی کردستان عراق (پیشمرگه) به عین‌العرب-کوبانی را تسهیل کند.


این در حالیست که ترکیه یک ماه پس از محاصره عین‌العرب و حملات شدید داعش به این شهر، این موضع را اتخاذ کرده است. تا پیش از این و در دو هفته اخیر، اعتراض‌های زیادی در شهرهای ترکیه بخصوص شهرهای کُردنشین به دولت رجب طیب اردوغان شد.


انتقادها در ترکیه پس از آن بالا گرفت که این کشور مرز خود با عین‌العرب را مسدود کرد و با استقرار نیرو در مرز، مانع انتقال کردهای ترکیه و دیگر کردها به شهر عین‌العرب برای کمک به مردم عین‌العرب شد.در اعتراض‌های اخیر ترکیه که با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و در مقابل معترضان نیز به اموال عمومی تعرض کردند، حدود ۳۰ معترض کشته شد و دهها نفر دیگر زخمی شدند.




این در حالیست که فرماندهی مرکزی آمریکا (سِنت‌کام) یکشنبه اعـلام کـرد هواپیماهای سی – ۱۳۰ برای نخستین بار محموله‌های تجهیزات و دارو برای نیروهای کرد در منطقه کوبانی ریخته‌اند. پیش‌تر اعلام شده بود که مواضع داعش در اطراف کوبانی در دو روز گذشته یازده بار هدف حملات هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر دیدبان حقوق بشر سوریه گفته است که حملات گروه داعش به کوبانی روز یکشنبه بار دیگر از سر گرفته شد و این گروه بیش از پنجاه خمپاره به داخل شهر کوبانی شلیک کرد.
کد خبر: 115314

وب گردی

وب گردی