تهران-ایسکانیوز: دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با  نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه آمادگی ایران را برای همکاری با سازمان ملل به عنوان تنها مرجع مشروع برای مقابله با گروههای تروریستی اعلام کرد.

"علی شمخانی" با اشاره به بی نتیجه ماندن کنفرانس های بین المللی برای پایان دادن به بحران سوریه و نتیجه معکوس ایجاد گروه های تروریستی برای مقابله با دولت منتخب مردم در این کشور، بر لزوم تجدید نظر در سیاست های اشتباه اتخاذ شده و حمایت از خواست واقعی مردم و کمک به استقرار امنیت و ثبات تاکید کرد.

وی افزود: به رغم آمادگی دولت سوریه برای انجام گفتگوهای سیاسی با گروه های مختلف سوری، رفتار غیر مسوولانه برخی کشورهای غربی و منطقه و تسلیح مخالفان و تحریک آن ها به کشتار مردم مانع اصلی استقرار آرامش در سوریه بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر لزوم بهره گیری از تجربیات نمایندگان سابق سازمان ملل که راه حل سوریه را پایان حمایت از تروریسم و اتکا به گفتگوهای ملی می دانند خاطر نشان ساخت، این واقعیت که خطر جریان های تروریستی در نهایت متوجه حامیان آنها خواهد شد بارها از سوی مسئولان جمهوری اسلامی ایران اذعان شده بود و امروز نیز مجددا تاکید می نماییم که ایجاد گروه تروریستی جدید برای مهار گروه های قبلی و یا دخالت نظامی نیروهای فرامنطقه ای منجر به تصاعد بحران خواهد شد.

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست های انسان دوستانه و اصولی خود برای تامین امنیت در منطقه به مقابله با گروه های تروریستی ادامه خواهد داد و آمادگی دارد همکاری لازم را با سازمان ملل به عنوان تنها مرجع مشروع در این زمینه انجام دهد.

"استفان دو میستورا" نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه در این دیدار با اشاره به لزوم بهره گیری از تجارب و مشارکت ایران در حل بحران سوریه تاکید کرد: فاجعه انسانی در شهرهای مرزی سوریه نشان می دهد که می بایست هرچه سریعتر راهکارهای مبتنی بر مشارکت همه کشورهای تاثیر گذار منطقه برای مقابله با تهدید تروریسم مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: راه حل سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه بهترین ابراز برای مواجهه با تهدید گروه تروریستی داعش ومقابله جدی با توسعه این پدیده شوم در منطقه است.

نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریهروز گذشته با "محمدجواد ظرییف" وزیر امور خارجه کشورمان و "علی اکبر ولایتی" مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل دیدار داشت.
کد خبر: 115459

وب گردی

وب گردی