تهران-ایسکانیوز: حمید میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت برگزاری سومین همایش ملی قرآنی "ذکر" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت پیامی صادر کرد.


در پیام رییس دانشگاه آزاد اسلامی که با آیه "و لقد یسرنا القرآن للذکر فهل من مذکر" آغاز شده، آمده است: «قرآن کریم» این عطیه بی‌نظیر الهی و «اهل بیت (ع)» به منزله دو ثقل جدایی ناپذیرند که همواره در کنار یکدیگر، بشریت را به راه سعادت ابدی، رهنمون می‌شوند. شکی نیست که رهایی از چنگال جهالت و نجات از ورطه وحشتناک ضلالت جز در سایه پناه آوردن به پهنه بیکران مفاهیم قرآن و معانی بلند قرآنی و سیره اهل بیت (ع) و جرعه نوشی از زلال جوشنده معارف وحی میسر نیست. باری، اذکار و معانی قرآن بحر عظیم، بلکه اقیانوسی بی‌کران است که همه جویندگان دانش و پویندگان ره بینش و معرفت را سیراب می‌کند و هر معضل و مشکل فکری، فرهنگی، سیاسی و اخلاقی را می‌تواند حل کند و دانشگاه که مهد و مرکز دانش است چگونه از فیض بی‌انتهای قرآن و تعظیم در آستان آموزش قرآن محروم باشد؟ کدام فرهیخته دانشگاهی است که خود را از تابش انوار فروزان علم وحیانی و اندیشه آسمانی مستغنی بشمرد و به دستاوردهای محدود دانش بشری بسنده کند؟


میرزاده در ادامه پیام خود آورده است: دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت فرهنگی خود را با محوریت این دو میراث گرانبها یعنی قرآن و عترت برنامه ریزی و گسترش فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی را بر همین پایه سیاست گذاری کرده است. حضور فعال دانشگاه در عرصه‌های قرآنی و ادبیات دینی و کسب رتبه‌های بر‌تر در فعالیت‌های قرآنی کشور از جمله افتخارات درخشان دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می‌آیند. امید است این همایش با رویکرد «آشنایی با معارف بلند قرآنی» گامی در راه شناخت فضایل این کتاب آسمانی باشد و روزی برسد که آرزوی پیامبر مبنی بر حفظ آن در قلب همه مسلمانان برآورده شود. اینجانب از همه دست اندرکاران و برگزارکنندگان این همایش بویژه مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان فارس، حوزه پژوهش و فناوری و حوزه فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت تقدیر و تشکر  و توفیق الهی برای همگان مسالت می‌کنم.

کد خبر: 115500

وب گردی

وب گردی