تهران-ایسکانیوز: مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزرات نیرو از تلاش این وزارتخانه برای انعقاد قرارداد 45 پروژه جدید به ارزش دو میلیارد و 453 میلیون دلار در سایر کشورها خبرداد.

بهرام نظام‌الملکی گفت: این پروژه‌ها در کشورهای جمهوری آذربایجان، ازبکستان، بولیوی، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، زیمبابوه، سودان، سوریه، عراق، عمان، غنا، قطر، کنیا، کوبا، لبنان، نیجر و ونزوئلا هستند.

وی سهم ایران در بازارهای بین المللی صنعت آب و برق را 55 درصد اعلام کرد و افزود: این سهم بیشتر به صادرات خدمات فنی و مهندسی از کشور مربوط می‌شود.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت نیرو همچنین از اجرای 88 پروژه به ارزش چهار میلیارد و 357 میلیون دلار در کشورهای اتیوپی، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، آفریقای جنوبی، افغانستان، الجزایر، امارات متحده عربی، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، سریلانکا، سوریه، سودان، عراق، عمان و کنیا خبرداد.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها توسط 30 شرکت ایرانی در حال اجرا هستند. از جمله مهمترین آنها می‌توان به پروژه احداث سد و نیروگاه اومااویا و برق‌رسانی به 1000 روستا در سریلانکا، سد و نیروگاه سنگ‌توده 2 و سد و نیروگاه راغون در تاجیکستان، نیروگاه حیدریه، تصفیه‌خانه کربلا، سد رواندوز و تصفیه‌خانه کرکوک در عراق و احداث شش واحد واحد تصفیه‌خانه در سودان اشاره کرد.

نظام الملکی همچنین از پایان یافتن 229 پروژه دیگر به ارزش یک میلیارد و 567 میلیون دلار خبرداد و افزود: این پروژه‌ها توسط 32 شرکت ایرانی در سایر کشورها اجرا شده است.
کد خبر: 115821

وب گردی

وب گردی