تهران-ایسکانیوز: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: اسید پاشی با هرگونه انگیزه و قصدی را خلاف قانون و اقدامی مجرمانه در جهت بر هم زدن امنیت روانی و روحی جامعه اعلام کرد و گفت: عوامل این اقدامات برابر با قانون مورد تعقیب هستند.

"حسین ذوالفقاری" با اطمینان خاطر به مردم به منظور اطلاع رسانی از ابعاد و جزئیات حادثه اسید پاشی استان اصفهان اظهار داشت: دبیرخانه شورای امنیت کشور به محض اطلاع از موضوع، شورای تامین استان را موظف کرد تا به صورت ویژه با استفاده از تمام ظرفیت ها اعم از نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی موضوع را پیگیری و ضمن شناسایی عاملان حادثه، نتیجه را اعلام کند.

دبیر شورای امنیت کشور با تاکید بر این که نیروی انتظامی نیز با حساسیت موضوع را در دستور کار دارد، افزود: اقدام غیرامنیتی عاملان اسید پاشی باعث شده تا برخی افراد با سوء استفاده از این ماجرا اقدام به تحریک افکار عمومی از طریق ارسال پیامک یا نشر مطالب خلاف واقع در فضای مجازی کنند و ادعاهای غیرموثق برخی رسانه ها درباره این حادثه بی اساس است.

وی با یادآوری این که هیچ جریان سازمان یافته ای در کشور در پس انجام چنین اقداماتی شناسایی نشده، خاطر نشان کرد: عاملان تحریک افکار عمومی نیز بخشی از مجموعه این اقدام غیرامنیتی هستند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: براساس بررسی های اولیه که از سوی کارشناسان صورت گرفته است، فرضیات مختلفی درباره علل این حوادث مطرح شده است که نمی توان در این باره نظر قطعی اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در هفتاد و یکمین نشست خبری خود که ظهر امروز برگزار شد در رابطه با موضوع اسیدپاشی در شهر اصفهان اظهار داشت: این اقدام زشت و جنایتکارانه و دارای مجازات سنگین است و این اقدام خشن بوده و بسیار ناجوانمردانه است و همه دست اندرکاران بایستی نسبت به این موضوع اقدام جدی داشته باشند و برای شناسایی عاملین آنها هر چه زودتر تلاش کنند تا عاملان به اشد مجازات برسند.
کد خبر: 115838

وب گردی

وب گردی