تهران- ایسکانیوز،پلاس+/ بعد از ماجرای اسیدپاشی در اصفهان برخی از چهرهای سرشناس هنری به این فجایع واکنش نشان دادند، اضغر فرهادی کارگردان سرشناس سینما کشورمان در نامه ای که در اختیار رسانه ها قرا داده است به ماجرای اسید پاشی واکنش نشان داده است، پیش از ان نیز کیانوش عیاری کارگردان مطرح سینما نیز به این اتفاقات واکنش نشان داده بود.

22

اصغر فرهادی کارگردان فیلم جدائی نادر از سیمین در نامه ی خود نوشته است: « از جامعه پزشکی ایران، متخصصان در داخل و خارج از کشور خواهشمندم از هر طریق ممکن همه همت و توان خود را در این لحظات سخت برای کمک به بانوان آسیب‌دیده فاجعه غیرقابل باور این روزهای شهر غم‌آلود اصفهان به کار بندند. من پیشاپیش تلاش همه کسانی که مرهمی بر زخم بی‌پایان این عزیزان می‌گذارند را صمیمانه قدر می‌نهم و سپاس می‌گویم»

همچنین کیانوش عیاری  کارگردان سرشناس سینما و تلویزیون که همه نام او را با مجموعه ی دکتر قریب می شناسند به فجایع اسید پاشی واکنش نشان داده و عنوان کرده بود: «فیلم خانه ی پدری خشن تر است یا اسیدپاشی؟» وی در این باره افزود: « این روزها خبرهاي زيادي از اسيدپاشي به چند زن در اصفهان منتشر شده و شنيده‌ام که بسياري از خانم‌هاي اصفهاني از ترس از خانه‌هايشان خارج نمي‌شوند و اين اتفاق از جمله مواردي است که جنبه شخصي ندارد و نوعي واکنش است.» کیانوش عیاری به ماجرای فیلم توقیف شده اش یعنی خانه پدری هم واکنش نشان داده است و در مقایسه با ماجرای اسید پاشی افزود: « اگر خشونت ابتدايي فيلم من اينقدر آزاردهنده است، اسم اين اسيدپاشي را که به نوعي يک اقدام تروريستي است، چه بايد گذاشت؟ وي بيان کرد: مي‌گويند فيلم من نبايد به دليل وجود صحنه خشن قتل نمايش داده شود،‌ پس آيا اخبار مرتبط با اين اسيدپاشي‌ها و جنايت‌هاي ناموسي را هم نبايد رسانه‌اي کرد؟» وی ادامه داد : «در اين کشور عده‌اي هستند که ساده‌لوحانه مي‌گويند چنين فضايي در ايران وجود ندارد و فيلمي مثل «خانه پدري» زن سالارانه است و نبايد نمايش داده شود. از طرف ديگر عده‌اي هم هستند که باور دارند، اتفاقا در ايران چنين فضايي وجود دارد، اما لزومي به علني کردن و مطرح کردن آن نيست و ظاهرا تصميم‌گيرندگان ما هم از همين نوع دوم هستند.»

یادآور می شویم که فیلم خانه ی پدری کیانوش عیاری چند سالی است به دلیل خشونت ابتدائی فیلم که در آن  قتل یک دختر به دست پدرش نشان داده می شود، از طرف مسئولان سینمائی به دلیل به خشن بودن و سیاه نمایی مجوز نمایش نمی گیرد.

ماجرای اسید پاشی اصفهان روز به روز ابعاد گسترده تری به خود می گیرد و این مسئله  فضای شبکه های اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داده است و کاربران این شبکه ها با ایجاد هشتگ هایی با عنوان « # اسید پاشی # اسید» خبرهای این فاجعه را دنبال می کنند. حالا چهره های سرشناس هم به صف کاربران فضای مجازی پیوسته اند و سعی دارند با واکنش های خود به این ماجرا نظر مسئولین را به عمق این فاجعه جلب کنند.

حال باید دید گسترده شدن این ماجرای در فضای مجازی، تغییری در پیگیری این پرونده و کمک رسانی به قربانیان این حادثه و خانواده آنها ایجاد خواهد کرد یا خیر؟
کد خبر: 115922

وب گردی

وب گردی