تهران-ایسکانیوز: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: بنای فکری دولت در تهیه و تنظیم برنامه ششم توسعه کشور توجه به مباحث فرهنگی است.

"محمد باقر نوبخت"امروز در دیدار با آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در قم اظهار داشت: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در تهیه و تنظیم برنامه ششم توسعه کشور توجه به فرهنگ را در کنار مسایل دیگر مورد توجه قرار داده است.

وی ادامه داد: از همه صاحب نظران در حوزه فرهنگ دعوت کرده ایم تا برنامه های خود را برای ائتلای فرهنگ ارایه دهند تا از آنها در کنار سایر برنامه های توسعه استفاده کنیم و ما نیازمند راهنمایی علما و مراجع عظام تقلید هستیم و از نظرات این بزرگواران در برنامه های خود استفاده می کنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با اشاره به توفیق های بیش از پیش حوزه های علمیه و اعتماد مردم به حوزه ها بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران از حوزه برخاست و امروز بعد از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم بازهم فردی را برای ریاست قوه مجریه کشور انتخاب می کنند که خود فردی روحانی و فرزند حوزه های علمیه است.

نوبخت با اشاره به اینکه با وجود سختی ها و مشکلات، هیچگاه از اعتماد مردم نسبت به روحانیت در طول این سال ها کم نشده است، گفت: به همین میزان نیز انتظار و توقع مردم از دولتی که ریاست آن را فردی روحانی بر عهده دارد، بالا است و اعتماد مردم به این دولت نباید خدشه دار شود که در این زمینه نیازمند راهنمایی مراجع تقلید و علما هستیم.

سخنگوی دولت بیان داشت: اقدام های مهمی در دولت یازدهم در حوزه مسایل سیاسی، بین المللی، اقتصادی و دیگر حوزه ها انجام شده است.

وی، هدف استکبار از روی کارآوردن گروه های تروریستی همچون طالبان و داعش را مخدوش کردن چهره تابناک اسلام برشمرد و اظهار داشت: یکی از اقدام های مهم دولت یازدهم این است که چهره ناب اسلام را که متفاوت از اسلام های جعلی است به جهانیان نمایان کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری امروز در سفر به قم در گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم در مدرسه فیضیه قم حضور یافت.

'محمد باقر نوبخت' عصر امروز در ادامه دیدارهای خود با علما و مراجع تقلید در شهر مقدس قم، در دفتر مدیریت حوزه های علمیه حضور یافت و با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد که  این دیدار بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

معاون رئیس جمهوری با حضور در موسسه اسراء با آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد و همچنین در گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم در مدرسه فیضیه قم حضور یافت.

شرکت در جلسه شورای اداری استان قم از دیگر برنامه های نوبخت در سفر به قم است.
کد خبر: 116053

وب گردی

وب گردی