تهران-ایسکانیوز: طی هفته های اخیر، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی طی نامه ای خطاب به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی خواستار پیگیری حصر کروبی و موسوی شد و اعلام کرد در صورت رسیدگی نکردن به این موضوع طرح سوال از رئیس جمهور را مطرح خواهد کرد. پس از آن مجمع محققین نیز در بیانیه ای مشابه این نامه، درخواست رسیدگی به موضوع حصر را تکرار کرد.

به دنبال آن آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در برنامه تلویزیونی شناسنامه به موضوع حصر کروبی و موسوی اشاره کرد. در همین راستا عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از عدم ورود مجلس به پرونده حصر و سوال از رئیس جمهور خبر داد و اعلام کرد که شورای عالی امنیت ملی کشور به جمع بندی نهایی در این خصوص رسیده است.

تعطیلی یک ماهه جلسات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از برگزاری جلسه این هیات در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در یک ماه اخیر به دلیل عدم حضور اعضای اصلی جلسه ای نداشته و در صورت حضور حجت الاسلام ابوترابی جلسه در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

عوض حیدرپور ضمن اعلام این خبر به ایسکانیوز توضیح داد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تا کنون به 52 فقره شکایت از رفتار نمایندگان رسیدگی کرده و هم اکنون نیز تعداد دیگری از شکایات باقی مانده که به دلیل عدم برگزاری جلسات هنوز به نتیجه نرسیده اند.

پرونده شکایت از مطهری باز است

وی در خصوص شکایت تعدادی از نمایندگان از علی مطهری طی ماههای اخیر خاطرنشان کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس از مطهری به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرده بودند که تا کنون چندین جلسه با حضور وی در هیات برگزار شده است، اما هنوز رای نهایی در خصوص این پرونده صادر نشده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران اینست که افراد حقیقی و حقوقی می توانند از حقوق شهروندی خود برای بیان نظرات و انتقادات خود استفاده کنند. مردم و نمایندگان طبق قانون اساسی برای اظهار نظرات خود آزادی کامل دارند و در این راستا نباید مورد محاکمه قرار بگیرند.

نمی توانیم به نماینده بگوییم اظهار نظر نکنند

حیدرپور تاکید کرد: شکایاتی که از نمایندگانی همچون علی مطهری به خاطر بیان نظراتشان شده است، قطعا مورد بررسی قرا می گیرد اما این دلیل نمی شود که به نمایندگان بگوییم حق اظهار نظر ندارند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع حصر موسوی و کروبی و اظهار نظرهایی که اخیرا در این باره عنوان می شود، گفت: رسیدگی به اتفاقات سال 88 در حیطه اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و این شورا در خصوص تمام موضوعات مربوط به این مساله به جمع بندی رسیده است.

تهدید رئیس جمهور کار درستی نبود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین افزود: اینکه نماینده ای رئیس جمهور را در راس رسیدگی به پرونده حصر می داند و وی را تهدید به طرح سوال می کند کار درستی نیست. باید اجازه دهیم مراجع معتبر، مطلع و موثر در این زمینه به کار خود بپردازند و تصمیم نهایی را اعلام و اجرا کنند.

حیدرپور ادامه داد: اظهار نظرهای مستقل در خصوص چنین مسائلی فقط باعث تضعیف جایگاه های تصمیم گیری کلان کشور می شود و اظهار نظر در حیطه وظایف و اختیارات افرادی همچون علی مطهری و افراد دیگر نیست. لذا در خصوص موضوع سوال از رئیس جمهور به خاطر عدم رسیدگی به مساله حصر، قطعا مجلس به قضیه ورود نمی کند. چراکه برای طرح سوال از رئیس جمهور حداقل یک چهارم نمایندگان باید درخواست کننده باشند.
کد خبر: 116077

وب گردی

وب گردی