تهران- ایسکانیوز: کنسرت گروه موسیقی سل، به سرپرستی بهمن مه آبادی، 2 آبان ماه با اجرای قطعاتی از موسیقی لایت به همت خانه موسیقی در سالن پژوهشکده فرهنگ و هنر به روی صحنه می رود.

بهمن مه آبادی، سرپرست گروه موسیقی"سل" گفت: در اجرای 2 آبان قرار است قطعاتی از موسیقی لایت که عواطف و احساسات انسانی را با ساده ترین شکل موسیقی، ملودی و ریتم در گیر می کند ارائه کنیم.

بهمن مه آبادی در باره این کنسرت گفت:کنسرت آنسامبل موسیقی سل در ژانر موسیقی لایت برگزار می شود. این عنوان یک عنوان از زیر مجموعه های موسیقی کلاسیک است که شاخه های مختلفی دارد. این بار آنسامبل سل تصمیم دارد به مناسبت صدمین سال تولد پروفسور زاوین یدیگاریانس کنسرتی را برگزار کند که بطور مستقیم عواطف و احساسات انسانی را با ساده ترین شکل موسیقی، ملودی و ریتم مورد خطاب قرار می دهد.

سرپرست آنسامبل موسیقی سل در باره ویژگی های موسیقی لایت گفت: در موسیقی لایت ملودی برجسته تر از دیگر انواع موسیقی به چشم می خورد و ریتم به گونه ای انتخاب می شود که بتواند بیشترین تاثیر را روی مخاطب قرار دهد.

وی افزود: تاریخچه موسیقی لایت به دوران کلاسیک بر می گردد و درواقع قطعه فورالیز اثر بتهوون اولین قطعه لایت جهان بشمار می رود و قطعه موسیقی کوچک شبانه اثر موتزارت نیز به همین منوال است.

این نوازنده ویولن گفت: در قرن 19 آهنگسازان موسیقی به این نتیچه رسیدند که این برای برای انسان و صلح آهنگ بسازند و بر آن شدند تا باپرداختن به احساسات و عواطف انسانی، از نابودی جلوه های بشری جلوگیری کنند.

بهمن مه آبادی ردباره گروه موسیقی سل گفت: آنسامبل موسیقی سل در طی دوران فعالیت خوب بیش از 17 آلبوم منتشر کرده و در داخل و خارج کشور به اجرای کنسرت پرداخته است.

وی افزود: این گروه در سال دو کنسرت اجرا می کند که این برنامه نخستین اجرای سال 93 است و در آن بهمن مه آبادی(رهبر و سولیست)، نهال محبی، ارغوان صباحی، سیامک سلطانعلی زاده و پرنشید شکوهی به اجرای برنامه می پردازند.

مه آبادی درباره آثار اجرایی در کنسرت پیش رو گفت: در کنسرت دوم آبان آثاری از موتزارت، موریس آلبرت، هنری رابینا، چارلی چاپلین، والد تویسل، ژوزف کوزما، آلبینز، بهمن مه آبادی، اشتراوس، خوان رودریگو و سعید رستم اف در ژانر موسیقی لایت اجرا می شود.

كنسرت پژوهشی آنسامبل موسیقی سل، با عنوان "موسیقی لایت" با همكاری خانه موسيقی ايران، روز جمعه 2 آبان ماه 1393 ساعت18 در سالن فرهنگ و هنر پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری به روی صحنه می‌رود.

علاقمندان جهت كسب اطلاعات بيشتر درباره اين برنامه و یا تهیه بلیت می‌توانند به سايت آنسامبل سل به نشانی http://www.solmehabadi.ir مراجعه فرمایند.
کد خبر: 116320

وب گردی

وب گردی