تهران-ایسکانیوز: معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه زنان زیادی امروز در سطوح عالی مدیریتی در ایران فعالیت می‌کنند، گفت: براساس سند جامع حقوق شهروندی دولت بیش از گذشته به حقوق عمومی شهروندان متعهد می‌شود.



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور در دیدار "سانتیاگو بریزابال مورانو" سفیر برزیل در تهران رویکرد دولت یازدهم به حقوق شهروندی و اقداماتی را که براساس دستور رئیس‌جمهور برای تهیه این منشور انجام شده است را مورد تأکید قرار داد و گفت: بر مبنای توجه و دستور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، سند جامعی تحت عنوان منشور حقوق شهروندی آماده شده که براساس آن دولت خودش را بیش از گذشته به احترام به حقوق عمومی متعهد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ عمومی ملت ایران، ظلم و نقض حقوق دیگران گناهی بزرگ است، افزود: در عین حال در منشور حقوق شهروندی توجه ویژه‌ای به حقوق فردی، حقوق کودکان، حقوق زنان، آزادی بیان، آزادی مذهب،‌ حق توسعه، حقوق زیست‌محیطی و امثال آن شده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: امروز زنان زیادی در سطوح عالی مدیریتی در جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده مجلس، معاون رئیس‌جمهور، فرماندار و در سایر عرصه‌های مدیریتی مهم مشغول به فعالیت هستند.

امین‌زاده همچنین خواستار تعامل بیشتر ایران و برزیل در عرصه‌های حقوقی و همکاری‌های مشترک دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی شد.

همچنین "سانتیاگو بریزابال مورانو" سفیر برزیل نیز در این دیدار با تشکر از توضیحات امین‌زاده درباره تهیه منشور حقوق شهروندی و نیز حضور بانوان در سطوح عالی مدیریتی در کشورمان، از همکاری‌های حقوقی دو کشور استقبال کرد.

وی با اشاره به فراوانی پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران و وضعیت مشابه برزیل در منطقه آمریکای لاتین که پذیرای حجم بالایی از مهاجران از کشورهای همسایه خود است، خواستار استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه شد.


کد خبر: 116343

وب گردی

وب گردی