تهران_ایسکانیوز، پلاس+/احزاب اصلاح طلب فعالتر از گذشته شده اند و اصولگرایان  در تلاش برای وحدت هستند.   محمدرضا خباز معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری  این موضع را مورد بررسی قرار داد .  خباز رقابت نا درست  میان دو جناح اصولگرایان و اصلاح طلبان را سالم ندانست و دراینباره گفت: ما هیچ وقت نباید در صدد نابودی رقیب خود باشیم و اگر برخلاف چنین تعریفی باشد ما با منطقی اشتباه سر و کار خواهیم داشت. اگر اصولگرایان آرزوی مرگ اصلاح طلبان را داشته باشند و برعکس، قطعا یک جناح به تنهابی معنا پیدا نخواهد کرد. در حقیقت آن اصولگرایی که خواسته اش مرگ اصلاح طلبان است طبیعتا از بینش سیاسی ضعیفی برخوردار است چرا که اگر این دو جناح سیاسی به شکلی آزاد و سالم با یکدیگر رقابت داشته باشند آنوقت این رقابت لذت بخش است در غیر این صورت اگر عده ای هدفشان سرنگونی طرف مقابلشان باشند به نتیجه ای نمی رسند درست مانند تیم استقلال و پرسپولیس که نباید آرزوی مرگ یکدیگر را بکنند بلکه باید از سلامت رقیب خود خرسند باشند اما خودشان را برنده بدانند در واقعا آنقدر تلاش کنند تا بتوانند پیروز شوند.

او در ادامه افزود: در انتخابات گذشته ی مجلس ما شاهد ناموفقی اصولگرایان بودیم که به عقیده من خبر خوبی نیست ما دوست داریم اصولگرایان با هم متحد شوند البته به شرط آنکه در صدد تنگ کردن فضا برای اصلاح طلبان نباشند و رقابت را تبدیل به یک دوپینگ نکنند چرا که چنین رفتا در امور سیاسی اشتباه است.

خباز جناح اصولگرایان را متفرق دانست و دراینباره گفت: با اینکه اصولگرایان هنوز متفرق هستند و اختلافات بینشان هم شدید است و از طرف دیگر نشست هایی که برگزار کردند بی نتیجه بوده ،اما ما آرزو داریم که هر چه زودتر به نتیجه ای مطلوب برسند. در این میان ما خواسته  و آروزی دیگری هم داریم که اصولگرایان نروند با نظام های دولتی هماهنگ کنند تا اصلاح طلبان از صحنه خارج شوند، چرا که انتخابات بی معنا می شود.

او بیان اینکه رقابت سالم میان دو جناح به نفع مردم است عنوان کرد: اگر دو جریان سیاسی در کشور به شکلی مسالمت آمیز با یکدیگر رقابت داشته باشند قطعا مردم بیشتر ترغیب می شوند تا پای صندق های رای حاضر شوند. دراین میان به طور مثال اگر اصلاح طلبان رای بیشتری بیاورند، اصولگرایان باید فورا آن را بپذیرند و تمکین کنند. نه اینکه بعد از گذشت یکسال از انتخابات ریاست جمهوری رای مردم را قبول نکنند. متاسفانه خیلی از اصولگرایان نمی خواهند قبول کنند که دکتر روحانی رییس جمهوری کشور است و هروز به هر روشی می خواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند. در واقع این منش اخلاقی و مردانگی نیست که ما رای مردم را به نظر نیاوریم. دولت جدید روی کار آمده است تا مشکلات گذشته را برطرف سازد و در این میان هر دو جناح باید از دولت حمایت کنند. به طور مثال دولت در سیاست خارجه در حال تلاش است تا به موفقیت برسد و اصولگرایان نباید این تلاش را ناچیز و کم ارزش بدانند.

او در ادامه افزود: مردم زمان رای دادن ابتدا به رییس دولت نگاه می کنند و بعد جناح های سیاسی و هماهنگی این دو را با یکدیگر مورد ارزیابی قرار می دهند. مردم به دنبال حل مشکلات خود هستند و اگر رابطه ی خوبی میان جناح های سیاسی و دولت نبینند قطعا برای رای دادن ترغیب نمی شوند. در حقیقت مجلس هم باید به دولت کمک کند نه اینکه بر مشکلاتش دامن بزند و سعی در تخریب آن کند.

خباز، جناح اصلاح طلبان را متحد دانست و در اینباره گفت: اصلاح طلبان در مجلس گذشته نشان دادند که می توانند به وحدت برسند، در واقع اقدامی که دکتر عارف در راستای کناره گیری از پست نیمه اماده ی خود کردند و با رای بالا در انتخابات ،به تدریس در دانشگاه اکتفا نمودند، نشان دادند که اصلاح طلبان از یک وحدت تمام و کمال برخوردار هستند و این کارشان در تاریخ سیاسی ایران بی سابقه بود. بنابراین اصلاح طلبان بار دیگر می توانند به وحدت برسند و در انتخابات مجلس شانس موفقیتشان از اصولگرایان بیشتر باشد.
کد خبر: 116466

وب گردی

وب گردی