تهران-ایسکانیوز: سردار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون انتشار اخباری مبنی بر احداث جاده در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان و همچنین کلیات طرح شهید شوشتری در این مناطق گفت:طرح احداث جاده توسط واحدهای مهندسی-رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انجام میشو د.

سردار شریف پیرامون سخنان وزیر کشور که پیش از این از احداث جاده در مرز سیستان توسط سپاه خبر داده بود، گفت: ماموریت سپاه در شمال غرب و جنوب شرق کشور برقراری امنیت پایدار است. برقراری امنیت پایدار بر خود مفهموم آمایش سرزمین و حاکمیت مردم در مرز را حمل می کند.

پیشتر عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در سفری به مناطق شمال غربی ایران اعلام کرده بود که با احداث جاده در مناطق شرقی کشور امنیت افزایش خواهد یافت. این در حالی است که برخی از نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در جریان حملات تروریستی اخیر نیروی انتظامی را به جهت تعلل در مسدود کردن مرزها مورد سرزنش قرار دادند.

سردار شریف در گفت و گو با ایسکانیوز ادامه داد: برای اینکه جمعیت در مناطق مرزی اسکان داده شود و یا آنان که در مناطق مرزی ساکن هستند، مناطق را ترک نکنند، می بایست رونق اقتصادی در این مناطق بوجود آید.

شریف در ادامه عنوان داشت: در برخی مناطق به دلیل عدم وجود دسترسی به جاده یگان مهندسی-رزمی سپاه دست به احداث جاده زده است. با اتصال مناسب شهرها به یکدیگر مردم میتوانند محصولات کشاورزی خود را جابه جا کنند. همینطور بازارچه های مرزی نیز رونق میگیرد و به این ترییب عمران و آبادانی که جزو مسئولیت های تعریف شده طرح امنیت پایدر طرح شهید سردار شوشتری است، محقق خواهد شد.

سردار شریف در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح بجای طرح انسداد مرز ارایه شده است،اظهار داشت: انسداد مرز که به عهده نیروی انتظامی است بخشی از امنیت مرز است و مابقی آن مربوط به ایجاد امنیت پایدار و رونق اقتصادی است. طرح احداث جاده توسط واحدهای مهندسی-رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انجام میشو د.

او در مورد بخش های دیگر سپاه برای اجرای طرح شهید شوشتری در منطقه شرق سیستان و بلوچستان، گفت: بخش های کشاورزی و آبادانی منطقه توسط بخشی به نام محرومیت زادیی سپاه صورت میگیرد. این بخش مرحرومیت زادیی را با ساخت گلخانه و یا حفر قنات پیش می برد.

شریف در پایان گفتگو به موضوع شایعه سقوط هواپیمای آمریکایی اشاره و اظهار داشت: خبر سقوط هواپیمای آمریکا تنهاشایعه ای بوده که در فضای مجازی منتشر شده است.
کد خبر: 116473

وب گردی

وب گردی