تهران - ایسکانیوز: پس از تاکید رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور مبنی بر واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب و عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ضمن تایید این خبر بر ضرورت واگذاری این دو باشگاه تا پایان سال تاکید کرد:

آقای تابش موضوع واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به عنوان لایحه از جانب دولت در مجلس شورای اسلامی مطرح شد یا به عنوان طرحی از جانب نمایندگان؟

در قوانین بودجه‌ی سال 93 این موضوع مطرح شد و بر اساس اصل 44 قانون اساسی، خصوصی سازی و واگذاری دو باشگاه باید هرچه سریعتر صورت بگیرد. تعامل بین وزارت ورزش و بخش خصوصی بسیار مهم است.

وزارت ورزش و مجلس شورای اسلامی تاکید کرده‌اند که سرخابی‌ها باید تا پایان سال واگذار شوند. اگر این دو باشگاه تا پایان سال واگذار نشوند، فراکسیون ورزشی مجلس امتیاز منفی برای وزیر ورزش درنظر نمی‌گیرد؟

اگر این اتفاق تا پایان سال رخ ندهد باید بررسی کنیم که تعلل از جانب کدام گروه بوده است که طی 5 ماه این اتفاق رخ نداده است.

فکر می‌کنید باتوجه به بدهی‌های بسیار زیادی که این دو تیم دارند، واگذاری این دو باشگاه به راحتی صورت بگیرد؟

اگر مدیریت کارآمد در باشگاه‌ها داشته باشیم قطعا پروژه‌ی خصوصی‌سازی به راحتی و روی اصول صورت می‌پذیرد. ارزش برند این دو باشگاه به تنهایی می‌تواند بدهی‌ها را صاف کند! محبوبیت و اعتبار پرسپولیس و استقلال آنقدر ارزش دارد که خریداران توجه چندانی به بدهی نخواهند کرد اما نکته‌ی حائز اهمیت این است که باید گزینشی صورت گیرد تا افراد سودجو که دنبال منافع شخصی‌شان هستند برای خرید این دو باشگاه اقدام نکنند. در هر صورت افرادی هستند که صرفا به دلیل کسب شهرت و سو استفاده اقدام به خرید باشگاه‌ها می‌کنند. در فرآیند واگذاری به بخش خصوصی، دولت هم باید کمک کند.

موضوع دیدار اعضای هیات‌مدیره با امیرحسین جهانشاهی به کجا رسید؟ با توجه به اینکه کلید اعتراضات چنین جلسه‌ای از مجلس شورای اسلامی کلید خورد.

من چیزی متوجه نشدم! این موضوع ربطی به فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ندارد. ما از طریق فراکسیون پیگیری نکردیم . شاید دوستان در کمیسیون اصل 90 و امنیت ملی در حال پیگیری هستند!
کد خبر: 116554

وب گردی

وب گردی