تهران-ایسکانیوز: معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه گفت که در جریان سفر العبادی نخست وزیر عراق درباره مسائل دوجانبه همچنین مبارزه با تروریسم و تحولات منطقه گفتگوهای سطح بالایی خواهیم داشت.

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در گفت وگو با ایسکانیوز در پاسخ به این سوال که سفر نخست وزیری عراق به ایران درست یک روز پس از تشکیل کابینه چگونه بر وحدت و انسجام روابط دوجانبه تاثیر خواهد داشت، گفت: سفر آقای العبادی اولین سفر منطقه ای ایشان در دوره نخست وزیری است و نکته مهم این سفر این است که سفر به دعوت جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

او در ادامه با اشاره به حضور هیات بلند پایه همراه نخست وزیر عراق گفت: ترکیب هیاتی هم که آقای العبادی با خود به ایران آورده نشانگر این است که ایشان موفق شده دولت وحدت ملی را در عراق تشکیل دهد و این گام و اقدام مهم از جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نزدیک به دو ماه است که در این کسوت حضور دارد و برای اولین بار است که به ایران آمده، قرار است در دیدارهایی که با مسئولین جمهوری اسلامی ایران دارد در خصوص مبارزه با داعش به گفت و گو و رایزنی بپردازد.
کد خبر: 116708

وب گردی

وب گردی