تهران- ایسکانیوز: رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر گفت: روندی که تولید نفت در بازارهای جهانی پیموده باعث شده که نفت تاثیر خود را بر بازار طلا از دست دهد.

محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر، در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز افزود: امروز دیگر نمی توان از تاثیر بازار نفت بر بازارهای جهانی طلا صحبت کرد.

وی ادامه داد: با توجه به عرضه بیش از اندازه نفت در بازارهای جهانی، این کالا خارج از چارچوب قواعد عرضه و تقاضا قرار گرفته است و به همین خاطر حداقل در شرایط فعلی نمی توان از تاثیر نفت بر کاهش قیمت طلا یا هر گونه ارتباط مستقیم بین این دو صحبت کرد.

رییس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر در توضیح عوامل موثر بر بازار طلا و سکه گفت: در حال حاضر، نوسانات ارز و شاخص های آمار اقتصادی بر نرخ طلا تاثیر می گذارند.

او در مورد وضعیت کنونی قیمت طلا گفت: در چند روز گذشته، کاهش طلا در بازارهای جهانی متوقف شده و قیمت آن رو به افزایش است.

کشتی آرای مهم ترین دلیل افزایش چند روز اخیر قیمت طلا در بازارهای جهانی را افزایش تقاضا می داند چرا که بعد از کاهش قیمت جهانی طلا، تقاضا برای این کالا افزایش یافت و به همین خاطر قیمت مجددا رو به افزایش رفت.

وی قیمت طلا در ایران را تابع دو عامل، قیمت جهانی و نوسانات نرخ ارز دانست.

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر گفت: معمولا در پایان سال میلادی، که تقریبا همزمان با اعیاد چینی ها و هندی ها هم هست، بازار طلا دچار نوسان می شود اما این که به کدام سو می رود، در حال حاضر قابل پیش بینی نیست.
کد خبر: 116859

وب گردی

وب گردی