تهران-ایسکانیوز: برای مبارزه با زمین‌خواری‌های بزرگ در استان تهران، 1600 متر مربع از ساخت و سازهای غیرمجاز در پارک می خجیر تخریب شد.


سازمان محیط زیست ماه گذشته در کنفرانسی خبری دست به افشاگری بزرگی درباره زمین خواری در استان تهران زده بود و این پرونده را بزرگ‌تر از پرونده معروف اختلاس سه هزار میلیاردی معرفی کرده بود. احمد نبوی، مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان محیط زیست، در آن جلسه خبری اعلام کرده بود که زمین‌خورای‌های استان تهران 6900 میلیارد تومان به بیت‌المال خسارت وارد کرده است.


امامعلی یگان زاده، رییس اداره پارکهای ملی خجیر و سرخه حصار، درباره این عملیات تخریب در پارک ملی خجیرمی‌گوید: «به دنبال تصرف بخشی از اراضی ملی واقع در پارک ملی خجیر و ساخت و ساز غیرمجاز در این اراضی، با پيگيري‌های اداره حفاظت محیط زیست پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار حکم رفع تصرف اراضی ملی در این منطقه از مراجع قضایی اخذ شد و روز گذشته (دوشنبه) 1600 متر مربع از اراضي ملي واقع در روستای سعیدآباد جاجرود، در پارك ملي خجير توسط یگان حفاظت محیط زیست و با همکاری نیروهای پلیس امنیت تهران بزرگ از متصرفان خلع يد و تخريب شد.»


به گفته یگان‌زاده اين تصرفات شامل 5 واحد مسكوني و يك واحد كارگاه نجاري بوده است، كه از اين ميان 4 واحد مسكوني تخریب و قلع و قمع و يك واحد مسكوني و يك كارگاه نیز تخليه و پلمپ شده است.


رییس اداره پارکهای ملی خجیر و سرخه حصار ادامه می‌دهد: «همچنین پرونده‌هاي تصرف اراضی ملي و سازه‌های ایجاد شده درداخل پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار و منطقه حفاظت شده جاجرود در مراجع قضایی در حال پيگيري است و به محض صدور حكم قطعي، اجرا خواهد شد و تمامی این عرصه‌ها از متصرفان خلع ید شده و بناهای ایجاد شده تخریب خواهد شد.»


تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در پارک ملی خجیر

کد خبر: 116906

وب گردی

وب گردی