ایسکانیوز: روز دوشنبه کارشناسان سازمان ملل، مقامات اسرائیل را به خاطر نقض حقوق فلسطینیان ازجمله تخریب خانه‌ها و گسترش شهرک‌های یهودینشین به منظور محدود کردن دسترسی فلسطینیان به آب و مزارعشان مورد انتقاد قرار داد.
به گزارش رویترز، هیات اسرائیلی در برابر کمیته حقوق بشر سازمان ملل که احترام به حقوق شهروندی و سیاسی شهروندان در اسرائیل، نوار غزه، کرانه باختری را رصد می‌کند از سوابق خود دفاع کرد.
اسرائیل تنها به دادن اطلاعات مکتوب بسنده کرد و گفت به تعهدات خود پایبند بوده و در مرزهای فلسطین پیشروی نکرده است، با وجود آن این سازمان ملل متحد و دیوان بین‌المللی دادگستری با آن اختلاف نظر دارند.
«کرنلیس فلینترمن»، از اعضای کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد در نشست این کمیته اعلام کرد که نشست اخیر پس از آخرین تحولات غزه برگزار می‌شود که در آن نیروهای اسرائیلی 2 هزار فلسطینی را از جمله 500 کودک کشتند.
در این نشست «ابیاتور مانور»، فرستاده رژیم صهیونیستی نیز حضور داشت و مدعی شد که اسرائیل  مجبور به انجام حملات هوایی علیه نوار غزه شده است.«یوجی ایوازاوا»، از کارشناسان ژاپنی کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد: ادامه سیاست‌های اسرائیل درخصوص تخریب منازل فلسطینی‌ها نگران‌کننده است.
ایوازاوا گفت : ما گزارش‌هایی داریم که نشان می‌دهد فلسطینی‌ها به خاطر اقدامات تعرض آمیز ساکنان یهودی مجبور به ترک منازل خود شده‌اند.: اطلاعاتی که ما در اختیار داریم نشان می‌دهد فلسطینی‌ها از انجام فعالیت‌هایی نظیر کشاورزی که تاثیر مستقیم بر زندگی آن‌ها دارد محروم شده‌اند.
سازمان ملل متحد همچنین از اسرائیل به دلیل محاصره نوار غزه و اشغال سرزمین‌های فلسطینی انتقاد کرد.
کد خبر: 117032

وب گردی

وب گردی